Plasti-Dip topic
Re: Plasti-Dip topic
Wel tof dat er ontwikkeling in het product zit! Ik denk dat een goude tint op de wielen met de juiste kleur auto nog best tof kan zijn.
Ik heb een keer tijdelijk "goud" onder mijn auto gehad vanwege het poedercoaten van mijn originele velgen.JonasV schreef:Ik denk dat een goude tint op de wielen met de juiste kleur auto nog best tof kan zijn.
Het is zeker opvallend maar toch ook wel "fout"...

Denk dat goud beter/mooier kan staan onder een blauwe of witte GTI. (of Peugeot of Subaru)

Grtz. Floppie
VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Ik moet zeggen dat ik die gouden velgen best wel goed onder een rode GTI vind staan! 

Nou ja, gelet op de reacties zal ik ze er weer eens onder zetten tijdens een meeting.
Benieuwd wat de reacties zijn dan
Waarom? Tsja, op dat moment niet vanwege de snelheid in ieder geval..."Gewoon, ter controle."
Nou ja, gelet op de reacties zal ik ze er weer eens onder zetten tijdens een meeting.
Benieuwd wat de reacties zijn dan

Grtz. Floppie
Volgens mij heb je een bus per velg nodig!JonasV schreef:Dat is toch wel vet hoor in mat zwart!
Ik ga 2 bussen bestellen dit weekend voor m'n velgen!
Sommige webwinkels hebben speciale velgensetjes, met 4 spuitbussen en afdekkaartjes:
http://www.plastidipnederlandwebshop.nl ... elgenfolie
Welke webshop/winkel is nou het goedkoopste? Ik wil één busje matzwart om de vw logo's eens te spuiten en eea uit te testen
Hier kan je het ook bestellen is volgens mij goedkoper.
http://www.foliatec.com/foliatec/Spr%C3 ... 2=1&p3=112
http://www.foliatec.com/foliatec/Spr%C3 ... 2=1&p3=112
Gr
Menno
Menno
- Its John
- Type auto: Tiguan 4-Motion
Wie heeft er weleens andere kleuren gebruikt?
ben namelijk benieuwd hoe de kleur rood is, iemand misschien een voorbeeldje?
ben namelijk benieuwd hoe de kleur rood is, iemand misschien een voorbeeldje?
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
- Golf VI GTI Adidas
- Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Ik vraag mij af hoeveel liter plasti-dip je nodig hebt om je hele auto te spuiten... Iemand enig idee?
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
klopt, ik heb er uiteindelijk 4 gebruiktTimvgti schreef:Volgens mij heb je een bus per velg nodig!JonasV schreef:Dat is toch wel vet hoor in mat zwart!
Ik ga 2 bussen bestellen dit weekend voor m'n velgen!
Sommige webwinkels hebben speciale velgensetjes, met 4 spuitbussen en afdekkaartjes:
http://www.plastidipnederlandwebshop.nl ... elgenfolie
Welke webshop/winkel is nou het goedkoopste? Ik wil één busje matzwart om de vw logo's eens te spuiten en eea uit te testen
Even mijn 'oude' topic weer ophalen, daar ik zelf deze week een busje matzwarte plastidip ga kopen om eerst maar eens mijn twee VW emblemen (voor en achterzijde en misschien ook nog het gti logo in voorbumper) te spuiten.
Heb hierover nog de volgende vragen:
- Waar kan ik het beste een busje matzwate plastidip kopen?
Bij Conrad á 19,95 euro + 6,95 verzenden (boven de 25 euro productprijs is het wel gratis verzenden): http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8881 ... c_id=gshop
Bij Plastidip.nl á 9,95 + 6,95 verzendkosten, maar wel tijdelijk nu uitverkocht: http://www.plastidip.nl/bestellen.php
Bij Plastidipnederland.nl á 20,- + 9,57 verzendkosten: http://www.plastidipnederlandwebshop.nl ... pray-400ml
Nog andere adressen in NL?
- Mogelijk is er hier meer interesse voor busjes, zodat we een groupbuy kunnen doen? Of dat één iemand gewoon een grote bestelling doet en vanuit diegene het verder verzonden wordt?
- Hoe haal je het VW embleem aan de voorzijde én aan de achterzijde makkelijk los om met plastidip te spuiten en terug te plaatsen?
EDIT: Heb hier al een mooie handleiding voor gevonden, zie: http://squarespokes.com/09/plasti-dipping-vw-emblems/
Heb hierover nog de volgende vragen:
- Waar kan ik het beste een busje matzwate plastidip kopen?
Bij Conrad á 19,95 euro + 6,95 verzenden (boven de 25 euro productprijs is het wel gratis verzenden): http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8881 ... c_id=gshop
Bij Plastidip.nl á 9,95 + 6,95 verzendkosten, maar wel tijdelijk nu uitverkocht: http://www.plastidip.nl/bestellen.php
Bij Plastidipnederland.nl á 20,- + 9,57 verzendkosten: http://www.plastidipnederlandwebshop.nl ... pray-400ml
Nog andere adressen in NL?
- Mogelijk is er hier meer interesse voor busjes, zodat we een groupbuy kunnen doen? Of dat één iemand gewoon een grote bestelling doet en vanuit diegene het verder verzonden wordt?
- Hoe haal je het VW embleem aan de voorzijde én aan de achterzijde makkelijk los om met plastidip te spuiten en terug te plaatsen?
EDIT: Heb hier al een mooie handleiding voor gevonden, zie: http://squarespokes.com/09/plasti-dipping-vw-emblems/
- Sciroccofrank
- Type auto: Scirocco mk3 2.0
ff een vraag mbt de hittebestendigheid van plasti-dip: hoe houdt dit zich op de uitlaat eindstukken, aangezien dit nog het enige chroom is op mijn scirocco zit ik te overwegen om dit matzwart te maken met dit spul....
Voor de gevatten onder ons....nee er komt niet genoeg troep uit de uitlaat dat ze vanzelf zwart worden
Voor de gevatten onder ons....nee er komt niet genoeg troep uit de uitlaat dat ze vanzelf zwart worden

Will not become brittle & crack in extreme temperatures.Sciroccofrank schreef:ff een vraag mbt de hittebestendigheid van plasti-dip: hoe houdt dit zich op de uitlaat eindstukken, aangezien dit nog het enige chroom is op mijn scirocco zit ik te overwegen om dit matzwart te maken met dit spul....
Ik heb dit wonderbaarlijke spul bij het volgende adres opgehaald: http://www.classicinternational.eu/home/ (Roermond).
Ze bieden ook verschillende (nieuwe) kleuren en andere mogelijkheden aan.
Gr. Wehoo.

Heeft iemand een afbeelding van een GTI (mk5) met matzwarte sierstukken?
Het schijnt goed te houden. Zie het op zelfs op uitlaten van motoren.
Mogelijk een interessante oplossing voor mijn zwaar verweerde en onherstelbare originele sierstukken (twee andere chrome sierstukken in 70 of 80mm is vlot 150,- euro heb ik gemerkt, en een busje plastidip heb ik straks toch al van het spuiten van de emblemen).
Het schijnt goed te houden. Zie het op zelfs op uitlaten van motoren.
Mogelijk een interessante oplossing voor mijn zwaar verweerde en onherstelbare originele sierstukken (twee andere chrome sierstukken in 70 of 80mm is vlot 150,- euro heb ik gemerkt, en een busje plastidip heb ik straks toch al van het spuiten van de emblemen).
- Verlengsnoer
Hi Tim, sound cool! Zelf niet gezien of aan gedacht. Maar ik zou zeggen als je een bus hebt gewoon doen en als je het niets vindt trek je het er zo af, of denk ik nou weer te simpel? 

Ik heb ondertussen een fotootje gevonden van originele tips die mat zwart gespoten zijn (in dit geval geen plastidip en op een mk6, maar ziet er beetje hetzelfde uit), en dat gaat 'm dus niet worden. De originele tips (zijn die nou 70 of 76mm bij een mk5 gti?) zijn gewoon te klein en afgerond hiervoor.Verlengsnoer schreef:Hi Tim, sound cool! Zelf niet gezien of aan gedacht. Maar ik zou zeggen als je een bus hebt gewoon doen en als je het niets vindt trek je het er zo af, of denk ik nou weer te simpel?
Ik kan het dan ook toch niet echt mooi vinden.
Zie:

Met grotere sierstukken en schuine randen, ziet het er wel heel dik uit:
Mijn originele sierstukken zijn dus niet 'mooier' meer te maken vrees ik.
Toch maar zoeken naar een bedrijfje dat mooie 'milltek gt80 look' sierstukken kan leveren en lassen...
Ga uiteraard nog wel een busje plastidip kopen voor de VW logo's.
- Verlengsnoer
Dat ziet er inderdaad niet al te best uit. Ik denk dat ik hem in fuchsia roze of rood mooier, opvallender vind.
Tadaaaa (mk6)Verlengsnoer schreef:Dat ziet er inderdaad niet al te best uit. Ik denk dat ik hem in fuchsia roze of rood mooier, opvallender vind.

De mensen die ik ken, proberen juist te voorkomen dat de eindstukken zwart worden.

Ondertusen eindelijk een bus plastidip gekocht.
Liep er zomaar tegen bij Cartrend. Ze hadden alles netjes op voorraad. Ook de sets om vier velgen te spuiten (75,- euro).
Vandaag logo uit achterliep gehaald, wat keurig schadevrij ging met een klein schroevendraaiertje. Was 1 minuut werk.
Logo gewassenen ontvet.
Heb hem in 4 lagen gespoten, wat er prachtig uit komt.
Ligt nu te drogen in mijn schuur.
Morgen er weer in zetten en voorste VW logo doen.
Denk dat ik het GTI logo wel chroom hou.
Morgen foto's van het eindresultaat. Nu een voorproefje:
https://www.dropbox.com/s/3vzkq1ma0loua ... 6%2000.jpg
Liep er zomaar tegen bij Cartrend. Ze hadden alles netjes op voorraad. Ook de sets om vier velgen te spuiten (75,- euro).
Vandaag logo uit achterliep gehaald, wat keurig schadevrij ging met een klein schroevendraaiertje. Was 1 minuut werk.
Logo gewassenen ontvet.
Heb hem in 4 lagen gespoten, wat er prachtig uit komt.
Ligt nu te drogen in mijn schuur.
Morgen er weer in zetten en voorste VW logo doen.
Denk dat ik het GTI logo wel chroom hou.
Morgen foto's van het eindresultaat. Nu een voorproefje:
https://www.dropbox.com/s/3vzkq1ma0loua ... 6%2000.jpg
Mijn plastidip avontuurtje is gelukt.
Ik ben erachter gekomen dat ik de 'grove' plastidip structuur het mooiste vind.
Dit bereik je door, nadat je het onderdeel 3 á 4 lagen gespoten hebt, waar je telkens ongeveer 10 minuten tussen laat, het onderdeel hierna lang laat drogen (zeg een uur) en daarna nog één keer te spuiten. De laatste laag wordt dan wat grover, omdat die niet meer in de andere lagen uitvloeit.
Persoonlijk vindt ik dit mooier (ik had eerst mijn achterste VW logo op die wijze gedaan en het voorste VW logo niet. Maar daarna dus het voorste logo alsnog van een laatste laag voorzien, waardoor ook deze wat 'ruwer' oogt).
Logootjes zaten er binnen enkele seconden weer op.
Als je het achterste logo rustig met een plat schroevendraaiertje eruit hebt gewipt, dan breek je geen enkel bevestigings-puntje.
Hierdoor kan je hem er gewoon weer origineel in klikken (op Amerikaanse forum lees ik dat iedereen dubbelzijdig tape gaat gebruiken, maar dit is dus niet nodig als je niks breekt).
Resultaat vindt ik geslaagd, oogt stoer, hoewel ik er wel aan moet wennnen en nog niet weet of ik het 'mooier' dan origineel vind.
M'n vriendin vindt het sowieso niks, haha.
Voordeel is dat je het er binnen enkele seconden zo weer af trekt en het weer origineel is. Ik kan het dus altijd ongedaan maken.
Plastidip is qua gebruik en resultaat echt geweldig spul!
Tevens heb ik vandaag twee Eibach 12mm spacertjes geplaatst op de achterste originele Denver wielen.
Komen nu bijna gelijk met wielkasten, want standaard staan ze echt ielig (sowieso beetje kleine wielen, maargoed eerst verlagen).
Foto's
[ jaja ik had de auto moeten wassen, I know
]
[ en weer crappy iPhone 3gs pics, wordt tijd voor een iPhone 5 ] :

En met mijn dubbele achterlichten-modificatie in een garage:

Ik ben erachter gekomen dat ik de 'grove' plastidip structuur het mooiste vind.
Dit bereik je door, nadat je het onderdeel 3 á 4 lagen gespoten hebt, waar je telkens ongeveer 10 minuten tussen laat, het onderdeel hierna lang laat drogen (zeg een uur) en daarna nog één keer te spuiten. De laatste laag wordt dan wat grover, omdat die niet meer in de andere lagen uitvloeit.
Persoonlijk vindt ik dit mooier (ik had eerst mijn achterste VW logo op die wijze gedaan en het voorste VW logo niet. Maar daarna dus het voorste logo alsnog van een laatste laag voorzien, waardoor ook deze wat 'ruwer' oogt).
Logootjes zaten er binnen enkele seconden weer op.
Als je het achterste logo rustig met een plat schroevendraaiertje eruit hebt gewipt, dan breek je geen enkel bevestigings-puntje.
Hierdoor kan je hem er gewoon weer origineel in klikken (op Amerikaanse forum lees ik dat iedereen dubbelzijdig tape gaat gebruiken, maar dit is dus niet nodig als je niks breekt).
Resultaat vindt ik geslaagd, oogt stoer, hoewel ik er wel aan moet wennnen en nog niet weet of ik het 'mooier' dan origineel vind.
M'n vriendin vindt het sowieso niks, haha.
Voordeel is dat je het er binnen enkele seconden zo weer af trekt en het weer origineel is. Ik kan het dus altijd ongedaan maken.
Plastidip is qua gebruik en resultaat echt geweldig spul!
Tevens heb ik vandaag twee Eibach 12mm spacertjes geplaatst op de achterste originele Denver wielen.
Komen nu bijna gelijk met wielkasten, want standaard staan ze echt ielig (sowieso beetje kleine wielen, maargoed eerst verlagen).
Foto's
[ jaja ik had de auto moeten wassen, I know

[ en weer crappy iPhone 3gs pics, wordt tijd voor een iPhone 5 ] :
En met mijn dubbele achterlichten-modificatie in een garage:
Net werk!
Bedankt!
Ben er ook erg tevreden over.
Vriendin vindt het zwarte logo aan de voorkant 'wel aardig' maar het achterste logo vindt ze niks.
Ikzelf vindt juist het logo achterop ergens wel erg stoer, maar twijfel over de voorkant.
Haha, nou ja, ik laat het lekker ff zitten. Kan het zoals al gezegd, zo onbeschadigd er af halen.
Nog meer meningen?
Ben er ook erg tevreden over.
Vriendin vindt het zwarte logo aan de voorkant 'wel aardig' maar het achterste logo vindt ze niks.
Ikzelf vindt juist het logo achterop ergens wel erg stoer, maar twijfel over de voorkant.
Haha, nou ja, ik laat het lekker ff zitten. Kan het zoals al gezegd, zo onbeschadigd er af halen.
Nog meer meningen?
- Verlengsnoer
Het zou wel een vrouwen ding zijn maar mijn vrouw vindt de logo aan de voorzijde ook mooier dan de logo welke achterop zit.

- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik heb een zwart logo alleen door de steenslag mis ik nog al wat stukken zwart,
Dus ik zal morgen maar eens een busje pasti-dip bestellen,
en meteen even kijken of ik mijn achter logo een beetje kan redde want ik heb het oude type nog met vocht eronder.
Dus ik zal morgen maar eens een busje pasti-dip bestellen,
en meteen even kijken of ik mijn achter logo een beetje kan redde want ik heb het oude type nog met vocht eronder.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------