Glass/Ceramic coating

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Glass/Ceramic coating

Bericht door pasiee »

Voor mijn golf 7 GTI ben ik aan het rondkijken voor een coating op mijn auto.

Zelf zat ik te denken aan het cermaic Shield van Kenolon, de zaak waar ik mijn auto laat wassen kan dit voor een gunstige prijs aanbrengen.

Is er iemand met ervaring van coatings op de auto?
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door Bluepower »

Alleen van horen zeggen dat het een prima produkt is.
Wat is die gunstige prijs, en waar, als ik mag vragen?
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Glass/Ceramic coating

Bericht door HansR »

Bel RV CarCare eens. Zit in Gouda. Staat ook op Youtube.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door Zluytr »

Als je zelf geen ervaring heb met detailen zal ik zeker geen coating gaan smeren.

Ik ben een groot fan van coatings, ik vind het prachtig.. De glans, de beading en of sheeting, en hoe makkelijk je auto schoon word... Maar ik denk dat je onderschat hoe belangrijk de voorbereiding is.

Een coating smeren zelf is de kust niet, al moet je hier wel uiterst secuur te werk gaan. Want als je een klein stukje vergeet uit te puffen heb je een lelijke vlek die je alleen weg krijg met polijsten (en opnieuw coaten)

Waar een wax en zeker een glaze nog wel eens swirls en andere imperfectie maskeert, doet een coating dat zeker niet. En ik denk dat dat je dubbel baalt als je swirls ziet op een auto waar je net een coating van een meier opgesmeerd heb.

Als je een beetje oog voor detail heb, maar niet de ervaring zal ik je persoonlijk aan raden dit uit te besteden... of lekker een waxje te smeren.

Ik zou persoonlijk ook niet voor de eerste de beste detailer gaan... Ik heb te veel werkjes gezien waar mijn broek van af zakte.

Maar om antwoord op je vraag te geven, vind ik Gyeon de mooiste coatings hebben. Smeert lekker en hebben fantastische eigenschappen.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door HansR »

Z heeft helemaal gelijk. Nooit zelf doen. Mijn auto gaat 10 juli naar RV CarCare. Drie lagen coating erop, wielen en het leer laat ik ook doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door pasiee »

Bluepower schreef: 21 jun 2018, 22:48 Alleen van horen zeggen dat het een prima produkt is.
Wat is die gunstige prijs, en waar, als ik mag vragen?
Prijs weet ik nog niet precies maar omdat ik daar vaak kom krijg ik een flinke korting haha, denk rond de 400 euro all in.
In Rotterdam bij Perfect Blindering/car wash
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door pasiee »

Zluytr schreef: 22 jun 2018, 12:47 Als je zelf geen ervaring heb met detailen zal ik zeker geen coating gaan smeren.

Ik ben een groot fan van coatings, ik vind het prachtig.. De glans, de beading en of sheeting, en hoe makkelijk je auto schoon word... Maar ik denk dat je onderschat hoe belangrijk de voorbereiding is.

Een coating smeren zelf is de kust niet, al moet je hier wel uiterst secuur te werk gaan. Want als je een klein stukje vergeet uit te puffen heb je een lelijke vlek die je alleen weg krijg met polijsten (en opnieuw coaten)

Waar een wax en zeker een glaze nog wel eens swirls en andere imperfectie maskeert, doet een coating dat zeker niet. En ik denk dat dat je dubbel baalt als je swirls ziet op een auto waar je net een coating van een meier opgesmeerd heb.

Als je een beetje oog voor detail heb, maar niet de ervaring zal ik je persoonlijk aan raden dit uit te besteden... of lekker een waxje te smeren.

Ik zou persoonlijk ook niet voor de eerste de beste detailer gaan... Ik heb te veel werkjes gezien waar mijn broek van af zakte.

Maar om antwoord op je vraag te geven, vind ik Gyeon de mooiste coatings hebben. Smeert lekker en hebben fantastische eigenschappen.

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Zelf wilde ik het sowieso niet doen haha. Zat indd ook te kijken naar die gyeon (bij Waxim) of Kenolon/kenotek
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door pasiee »

HansR schreef: 22 jun 2018, 13:22 Z heeft helemaal gelijk. Nooit zelf doen. Mijn auto gaat 10 juli naar RV CarCare. Drie lagen coating erop, wielen en het leer laat ik ook doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gaaf! Ben benieuwd, zou je je ervaringen en wat foto's met mij willen delen?
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door HansR »

Ja, zal ik doen alleen het wordt 24 juli. Kijk even op Youtube. Deze jongen heeft net een Aventador onder handen genomen.
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door HansR »

HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door HansR »

Zie net dat hij een folie aanbrengt op de Aventador. Dat willen wij dus niet dus hierbij een link waar hij coating aanbrengt.https://www.youtube.com/watch?v=FEUD8et7QL4
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door pasiee »

HansR schreef: 22 jun 2018, 20:11 Zie net dat hij een folie aanbrengt op de Aventador. Dat willen wij dus niet dus hierbij een link waar hij coating aanbrengt.https://www.youtube.com/watch?v=FEUD8et7QL4
Is dezelfde haha
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door HansR »

Lekker slim van mij. Tja....whisky :oops:https://www.youtube.com/watch?v=BQe55h3_hhQ
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door pasiee »

HansR schreef: 22 jun 2018, 20:39 Lekker slim van mij. Tja....whisky :oops:https://www.youtube.com/watch?v=BQe55h3_hhQ
Mooi zeg! Hoeveel ben jin kwijt als ik vragen mag? (Mag ook in pb eventueel)
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door HansR »

Stuur je direct wel even een pb.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door Zluytr »

pasiee schreef: 22 jun 2018, 19:28
Zluytr schreef: 22 jun 2018, 12:47 Als je zelf geen ervaring heb met detailen zal ik zeker geen coating gaan smeren.

Ik ben een groot fan van coatings, ik vind het prachtig.. De glans, de beading en of sheeting, en hoe makkelijk je auto schoon word... Maar ik denk dat je onderschat hoe belangrijk de voorbereiding is.

Een coating smeren zelf is de kust niet, al moet je hier wel uiterst secuur te werk gaan. Want als je een klein stukje vergeet uit te puffen heb je een lelijke vlek die je alleen weg krijg met polijsten (en opnieuw coaten)

Waar een wax en zeker een glaze nog wel eens swirls en andere imperfectie maskeert, doet een coating dat zeker niet. En ik denk dat dat je dubbel baalt als je swirls ziet op een auto waar je net een coating van een meier opgesmeerd heb.

Als je een beetje oog voor detail heb, maar niet de ervaring zal ik je persoonlijk aan raden dit uit te besteden... of lekker een waxje te smeren.

Ik zou persoonlijk ook niet voor de eerste de beste detailer gaan... Ik heb te veel werkjes gezien waar mijn broek van af zakte.

Maar om antwoord op je vraag te geven, vind ik Gyeon de mooiste coatings hebben. Smeert lekker en hebben fantastische eigenschappen.

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Zelf wilde ik het sowieso niet doen haha. Zat indd ook te kijken naar die gyeon (bij Waxim) of Kenolon/kenotek
Bij waxim zit je tenminste wel goed.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door pasiee »

Heb naar de lak laten kijken en die was nog goed maar ze zeiden als die al 75000 km heeft, zouden we het niet aanraden.

Ga denk ik dan voor steenslag folie voor, beschermd iedergeval een groot deel en kost stukken minder.
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door Zluytr »

Dat snap niet helemaal... helemaal niet zelfs.

Vraag me ook sterk af wie er naar de lak gekeken heeft.

Steenslag folie is heel wat anders, en een stuk minder strak. Is maar net wat je wil.

Behalve als het xpell of iets is, maar dan is het zeker niet goedkoper dan een coating.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door Vissa »

Lekker wegblijven bij die hapsnurkers. Maakt geen malle moer uit hoe oud de lak is.

Jimmy's Carcleaning in Hoek van Holland. Kom er al jaren, mijn auto's staan altijd van top tot teen in de gehele Gyeon range van coatings.

Niks gaat boven een goede glascoating. Steenslag folie, aka Xpel, is 10x zo duur als een coating en geeft je juist niet de beeding, sheeting en glans dat een coating wel geeft. Er wordt juist over XPEL vaak nog een glascoating heen gezet om dat te bewerkstelligen. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
HansR
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2018, 17:36
Type auto: Golf R
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door HansR »

https://www.facebook.com/rvcarcare/

Pasiee, Lucy is terug van de beautyfarm dus hierbij zoals beloofd de plaatjes.

ik heb het nappa carbon leer ook laten doen om te voorkomen dat de stoelwangen
slijtage plekken gaan vertonen. Als je daar een foto van wilt hoor ik het wel.
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Glass/Ceramic coating

Bericht door pasiee »

HansR schreef: 29 jul 2018, 17:02 https://www.facebook.com/rvcarcare/

Pasiee, Lucy is terug van de beautyfarm dus hierbij zoals beloofd de plaatjes.

ik heb het nappa carbon leer ook laten doen om te voorkomen dat de stoelwangen
slijtage plekken gaan vertonen. Als je daar een foto van wilt hoor ik het wel.
Zo ziet er erg dik uit zeg!!
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten