Hoe houd ik mijn Golf 7 facelift shiny?

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Daniël1998
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2020, 21:30
Type auto: Golf MK7 facelift

Hoe houd ik mijn Golf 7 facelift shiny?

Bericht door Daniël1998 »

Beste leden,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een mooie donkergrijze golf 7 facelift.
Nu wil ik uiteraard dat mijn wagen zo lang mogelijk blijft glimmen, dus zou ik graag tips willen ontvangen.
Hoe kan ik het beste m'n auto wassen? Welke technieken etc. Ik spuit de auto altijd schoon in de wasstraat en ben een beetje terughoudend in het gebruik van de wasstraat waxen en het wasborstelen etc.
Ik heb tot nu toe één keertje een wax gebruikt, op aanbeveling van mijn vriend en de auto bleef daardoor wel een tijdje goed glimmen. Hierdoor ben ik enthousiast geworden over het gebruik van waxen en zou ik dus graag een nog betere wax willen nemen, die er langer goed op blijft zitten en de auto stralend houdt.
Daarnaast wil ik graag weten hoe je je velgen lekker glanzend kan houden. Ik merk dat de normale velgenreigers in zo'n wasbox hooguit een paar uurtjes de velg schoon houden. Ook heb ik gehoord dat je tegenwoordig spul op je banden kan spuiten om je banden ook lekker vettig te houden. Als iemand daar ervaringen mee heeft hoor ik het graag.

Verder weet ik dat je tegenwoordig je auto ook kunt coaten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik hoor het graag!

Daniël

PS: Ik zag dat Chris van detailschuur Detail Clinic/Poets cursussen geeft, wat me wel wat leek, maar de prijs daarvoor (€302,50,- inclusief btw) vind ik een beetje belachelijk.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Hoe houd ik mijn Golf 7 facelift shiny?

Bericht door MARC V »

Hier ook sinds kort in het bezit van een golf 7.5 gti,
ik wil hem ook zo proper en mooi houden zoals hij nu is.
Voor het wassen heb ik een foamlans gekocht van monello,heb hem nog maar 2x gebruikt maar werkt goed.
Zo krijgt de auto een voorwas waarbij het meeste zand enz er al af is voor je hem begint te wassen,
zo vermijd je van die swirls en kleine krasjes.
Aangezien ik hem nog niet zo lang heb,is er nog geen wax op geweest.
Mijn vorige wagen heb ik enkele maanden wel eens met het meguiars 3 stappen plan,compound,polish en wax,
was wel een heel werkje en ik was heel tevreden met het resultaat.
Over waxen en wax soorten vind je veel info bij carclean.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Hoe houd ik mijn Golf 7 facelift shiny?

Bericht door ChielED35 »

Ga je vooral eens goed verdiepen op het forum van Carclean. Daar is zoveel informatie te ontdekken betreffende het detailen van je auto.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe houd ik mijn Golf 7 facelift shiny?

Bericht door spikehome »

Idd daar haal ik ook de intro vandaan.
Tegenwoordig flink wat spullen in de kast staan
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Hoe houd ik mijn Golf 7 facelift shiny?

Bericht door schaef »

Als je de GTi netjes wilt houden dan vooral niet door de wasstraat heen met je auto. Of de borstels van de wasboxen gebruiken.
Altijd met twee emmers je auto wassen 1 waarin de shampoo doet en 1 met schoon water waar je de pons of washmitt in uitspoelt. Gebruik ook een wassgritt in de emmers waar he tvuil onder blijft zitten.

Als eerste was je auto voor met een foam die het vuil los weekt en dit spuit je af en dan was je de auto met een milde Shampoo of een Shampoo zoals Gyeon Bath + waar een silica aan toegevoegd is wat je auto een beschermlaag geeft. Dit zou je ook kunnen foam je doet dan maar 30ml in een liter en foamd dat over de auto heen.

Zelf heb ik mijn GTI in de Gyeon Syncro gezet en heb hem daarvoor eerst gekleid en 2 staps gepolijst en toen in de coating gezet. Deze coating is hard en beschermd de lak tegen verwering en vervuiling. Je maakt hem dan ook makkelijker schoon.

Ook zit ik op het forum van Carclean hier vind je veel info en bij www.carclean.com kan je veel kopen. Let wel op het is zeer verslavend :D

Afbeelding

https://www.dropbox.com/s/d9u7bpwslgyhc ... t.jpg?dl=1
Gr
Menno
Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: Hoe houd ik mijn Golf 7 facelift shiny?

Bericht door Reflexzilver »

Hoi Menno,
Goede en duidelijke beschrijving van hoe jij de GTI mooi houdt. Is polijsten eenvoudig te doen zonder dat je bijvoorbeeld hologrammen in lak krijgt ? Welke polijstmachine gebruik je hiervoor ?
Gr Frans
nickk
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2021, 11:10
Type auto: Golf MK7 R

Re: Hoe houd ik mijn Golf 7 facelift shiny?

Bericht door nickk »

Bedenk jezelf wel.... als je eenmaal begint. Is er geen einde aan 😉 zit hier zelf met 2 zwarte autos. Blijf kleien en waxen.
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Hoe houd ik mijn Golf 7 facelift shiny?

Bericht door schaef »

Reflexzilver schreef: 09 mar 2021, 21:01 Hoi Menno,
Goede en duidelijke beschrijving van hoe jij de GTI mooi houdt. Is polijsten eenvoudig te doen zonder dat je bijvoorbeeld hologrammen in lak krijgt ? Welke polijstmachine gebruik je hiervoor ?
Gr Frans
Polijsten is wel even een dingetje waar je moet weten wat je doet. Zelf heb ik een Rupes LHR 15 en een DAP 900 polijstmachine en voor de smallere gedeeltes een Flex PXE 80. Wat je met het polijsten juist weghaalt zijn de hologrammen of swirls die veroorzaakt worden door het wassen en drogen met de hand. En al helemaal als je auto door de wasstraat/krasstraat gaat.
Aan de hand van hoe erg je lak er aan toe is bekijk je welke middelen je gaat gebruiken om de lak weer strak te krijgen.
Daar heb je dus dan ook verschillende producten voor nodig.
Maar als je eenmaal de lak strak hebt is het dan ook een groot verschil met hoe de auto glimt.
Gr
Menno
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten