Gyeon producten

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Gyeon producten

Bericht door jochemstr »

Gisteren weer een leuke bestelling geplaatst bij Carclean, ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze producten.

-Gyeon Q²M Iron (velgenreiniger)
-Gyeon Q²M Bathe+
-Dodo juice Born to be mild shampoo (sample)
-Meguiars Gold Class Car wash
-Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt

Iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag!!
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Gyeon producten

Bericht door KnuffelTurk »

Ik heb de Gyeon Q2m Iron en Q2m Prep in combinatie met de Q2m Rim ( cleaning/ coating pakket ) gebruikt en het werkt erg fijn kan ik je vertellen. Binnenkort krijgen de velgen weer een coating van Gyeon.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Gyeon producten

Bericht door HS2005 »

Prima producten, Gyeon producten staan voor kwaliteit. Gebruik zelf Bathe+ en Dodo juice shampoo om te wassen. Weet niet hoeveel ervaring je hebt met Bath+, maar laat dit spul niet uitdrogen c.q. intrekken. Voor de velgen gebruik ik veelal Non-Ferro van Monello, hetzelfde geldt voor de Microfiber Wash Mitt. Veel plezier met wassen! :D
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Gyeon producten

Bericht door Nikkor27 »

Waarom zou je 2 shampoo's ineens kopen? Bathe+ en meguairs gold class car wash...

Ik had eerst Ultimate wash & wax van Meguiars, omdat ik Gyeon nog niet kende(Dacht zelfs dat Gyeon nog niet in het gamma van CC stond...)
Maar uiteindelijk niet zo tevreden van, namelijk de wax die erin zit, tast je rubbers (trim) aan en komen uiteindelijk lelijke waterplekken van...

Bathe+ daarentegen is zeer goed spul, gisteren ook gewassen ermee. Ik heb het op de CC FB page geplaatst, je KAN bathe+ op panelen nog eens met een washmitt behandelen (om nog betere beading te verkrijgen), maar maak de fout niet gelijk mij door alle panelen per ongeluk te laten opdrogen, want dan zit je paar uur bezig met boenen...
Werk paneel per paneel, en spoel onmiddelijk grond af, en hou de panelen NAT :)
Nadat je Bathe+ hebt gebruikt wil je geen andere shampoo, althans voor mij toch, ondanks de fout die ik gemaakt heb :D


Q²M Iron ..., ik gebruik monello non ferro, ben tevreden over de werking van non ferro en scheelt je 3,5 euries op een fles van 500ml...Alleen is de spraykop waarin de non ferro inzit, niet zo goed...

Verder, ga je coaten of waxen?
2 weken geleden ook cancoat bij gekocht, en een DAP 900...
Verbluffend resultaat, zeer mooie beading...over de standtijd kan ik nog niks zeggen, maar heb de hele stappenplan afgegaan van foamen, wassen, kleien, terug afspuiten, polijsten, ontvetten met prep, en uiteindelijk cancoat...Je bent er uiteindelijk paar uurtjes zoet mee :mrgreen:


edit: HS2005: Je bent me voor :)
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gyeon producten

Bericht door SjoerdB »

Ik heb de 'normale' Bathe en dat is al een zeer prettige shampoo, de plus versie geeft zelfs een serieuze beading/sheeting.

Daarnaast staat mijn auto sinds begin januari in de WetCoat. Dit is het beste product wat ik in jaren heb gehad. Het zit er nu nog steeds op en na een wasbeurt is de beading/sheeting weer top. Sterker nog, na een week niet gewassen te hebben is de beading op het dak nog steeds top (weinig vervuiling). Dit alles is op een onbehandelde auto, want sinds ik de auto heb is deze nog niet gekleid of gepolijst. :mrgreen:

Voor alle Gyeon producten geldt; Als er op staat dat je het aan moet brengen en gelijk weer moet verwijderen, DOEN! Ik was op mijn dakraam iets te lang bezig (WetCoat erin getrokken), en heb waterdruppels erin (dat moet gepolijst/gekleid worden). :roll:
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Gyeon producten

Bericht door HS2005 »

Nikkor27 schreef:Bathe+ daarentegen is zeer goed spul, gisteren ook gewassen ermee. Ik heb het op de CC FB page geplaatst, je KAN bathe+ op panelen nog eens met een washmitt behandelen (om nog betere beading te verkrijgen), maar maak de fout niet gelijk mij door alle panelen per ongeluk te laten opdrogen, want dan zit je paar uur bezig met boenen...
Op 'aanraden' van iemand heb ik dit ook een keer gedaan. Te lang in laten trekken en was vervolgens twee dagen bezig om alles eruit te boenen. Algoed 2 dagen 'sportschool' i.p.v. een maand scheelt aanzienlijk in de tijd haha.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Gyeon producten

Bericht door HS2005 »

SjoerdB schreef: Daarnaast staat mijn auto sinds begin januari in de WetCoat. Dit is het beste product wat ik in jaren heb gehad. Het zit er nu nog steeds op en na een wasbeurt is de beading/sheeting weer top. Sterker nog, na een week niet gewassen te hebben is de beading op het dak nog steeds top (weinig vervuiling). Dit alles is op een onbehandelde auto, want sinds ik de auto heb is deze nog niet gekleid of gepolijst.
Wetcoat is inderdaad een heerlijk product. Dit gebruik ik altijd na het wassen met Bathe+. Even sprayen, afspuiten en klaar. Gisteren nog twee foto's gemaakt. (Na 2.5 week aanbrengen)

Afbeelding

Afbeelding

Stappenplan:

1. Wassen met Bathe+
2. Wetcoat
3. Black Hole
4. Natty's paste Wax blue

Laatste 2 stappen is niet noodzakelijk, maar met een zwarte auto is glans een stuk dieper. Glaze altijd afwerken met een Wax erover heen.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Gyeon producten

Bericht door Maarten »

HS2005 schreef:
SjoerdB schreef: Stappenplan:

1. Wassen met Bathe+
2. Wetcoat
3. Black Hole
4. Natty's paste Wax blue
Als je je auto in de wax zet, breng je dan eerst wetcoat aan en dan waxen? Of eerst waxen en dan wetcoat?
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Gyeon producten

Bericht door HS2005 »

Maarten schreef: Als je je auto in de wax zet, breng je dan eerst wetcoat aan en dan waxen? Of eerst waxen en dan wetcoat?
Na het wassen met Bathe+, Dodjo Duice etc. Wetcoat erop spuiten, nat houden en afspoelen (afdrogen - optioneel) en daarna in de wax zetten.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Gyeon producten

Bericht door Maarten »

Thnx, ik heb gisteren ook Bathe+ en Carnauba wax met polish besteld.

Kijken hoe mooi hij wordt.
Serviced by EMServices.
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten