Vraagprijs GTI type V?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vtrik
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2016, 10:42
Type auto: Golf V GTI
Locatie: IJmuiden

Vraagprijs GTI type V?

Bericht door Vtrik »

Hoi allen,

Misschien zit ik in het verkeerde subforum, dan mijn excuses...

Aangezien ik een auto van de zaak ga krijgen, komt mijn GTI type 5 met DSG bak te koop per 2 januari 2020. Mijn probleem is een beetje dat ik geen idee heb wat mijn vraagprijs gaat zijn. Wie kan me een indicatie geven?
Hier volgt een opsomming van alle fabrieksopties, hij is als demoauto in Vianen door de VW dealer aangeschaft en zit bomvol fabrieksopties. Ik ben de 2e eigenaar.
Kleur, zwart perleffekt,
Privacy glass achter,
Lederen bekleding,
Verwarmbare buitenspiegels, automatisch dimmend,
Automatisch dimmende binnenspiegel,
Regensensor,
Lichtsensor,
Xenon (dus met koplampsproeiers),
Reservewiel,
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel,
Verwarmbare voorstoelen,
Neerklapbare armsteun achter en voor,
RNS510 met 6 CD-wisselaar, en een supergoed geluidssysteem,
Cruise control,
Climate control,
Schakelflippers aan het stuur,
Abt 240 pk tuning (van de VW dealer),
Glazen schuif/kanteldak,
Alarm met startonderbreker,
18" Detroit velgen met zomerbanden, 18" Detroit velgen (gestraald en metallic zilvergrijs gespoten) met winterbanden tegen meerprijs..
Ik hoop dat ik niks ben vergeten...

Onlangs voorzien van nieuwe GTI vloermatten en komt bij verkoop met nieuwe APK.
GEEN knutselauto (alleen een K&N inlaatfilter, maar heb ook nog een origineel papierfilter liggen), heeft wel de voor zijn leeftijd gebruikelijke gebruikssporen!!!

En dan de tand des tijds sinds april 2006...:
Rijdt als een zonnetje ondanks 424000 km, voornamelijk snelwegkilometers, weinig korte ritten gedaan.
Originele motor, turbo en bak.

Grotere reparaties: alle wiellagers rondom onlangs vervangen, inlaatspruitstuk vervangen, thermostaat vervangen, distributie gedaan bij 320000, een achterremklauw vervangen.

Altijd netjes warmgereden en tijdig onderhoud uitgevoerd.
Technisch nog in goede staat. Olieverbruik: 1 liter op 5000 km (afhankelijk van de soort ritten die je rijdt natuurlijk).
Mankementen: roest boven beide wielen op voorste spatborden, roest aan onderzijde motorkap (niet zichtbaar van buiten),
Alarmhoorn defect, 1 servo onder het dashboard (tbv een ventilatiekanaal) is al jaren defect (hoorbaar, ik heb nog geen hinder ondervonden), het navigatiedeel van de RNS heeft soms kuren. Wat krassen zichtbaar op de achterbumper door in- en uitladen (al bij aanschaf). De linker buitenspiegel dimt niet automatisch, hier zit een verkeerd glas in (verwarming werkt wel). En enkele jaren geleden is de accudeksel na een ANWB interventie bij die monteur in zijn bus achtergebleven.

Als ik geen auto van de zaak zou krijgen dan zou ik hem ABSOLUUT niet wegdoen, het is echt nog een betrouwbaar, fijn en pittig karretje! Ik zou er zonder zorgen mee naar Zuid Spanje mee op vakantie gaan.

Als ik nog een goeie foto vind dan post ik die nog even. Durft iemand op basis van bovenstaande info een waarde te schatten? Alvast enorm bedankt!

Groeten Rik
G®oeten, Rik

"All animals are equal. But some animals are more equal than others."
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Vraagprijs GTI type V?

Bericht door martin »

Klinkt als een mooie gti,maar ruim 400.000 km dat zal waarschijnlijk moeilijk worden om dat voor een knappe prijs te verkopen. Ik ben nog niet een golf 5 gti met zoveel km's tegen gekomen. Maar geen idee wat dat moet opbrengen ,die te koop staan kosten tussen de 4 en 9 duizend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gr. Martin.
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Vraagprijs GTI type V?

Bericht door scully »

Die kilometerstand lijkt mij moeilijk verkoopbaar. Als tussen de 4000 en 9000 de prijzen zijn zoals hierboven aangegeven zal je daarvan aan de onderkant zitten lijkt mij, of zelfs nog iets lager als je er van af moet.
Mijn advies, neem een leaseauto met een trekhaak, en maak van die Golf 5 een circuit auto. :mrgreen:
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Gebruikersavatar
Vtrik
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2016, 10:42
Type auto: Golf V GTI
Locatie: IJmuiden

Re: Vraagprijs GTI type V?

Bericht door Vtrik »

Als ik genoeg ruimte zou hebben dan deed ik hem niet eens weg... ;)
G®oeten, Rik

"All animals are equal. But some animals are more equal than others."
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Vraagprijs GTI type V?

Bericht door Henniej »

Niet verkopen.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Vraagprijs GTI type V?

Bericht door surfroy01 »

Lease auto zakelijk rijden en de GTI prive, is mijn advies als ervarings deskundige :D !
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Vtrik
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2016, 10:42
Type auto: Golf V GTI
Locatie: IJmuiden

Re: Vraagprijs GTI type V?

Bericht door Vtrik »

Hoi allen,

Even een kleine terugkoppeling is wel zo netjes dacht ik.
Na eerst mezelf te hebben laten beledigen bij Wijkopenautos.nl heb ik de auto via facebook te koop aangeboden.
Eerst even wijkopenauto's: de taxatie kwam uit op €904,-. Daar ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan, voor dat geld geef ik hem liever aan een liefhebber (bijvoorbeeld mijn stiefdochter die met haar rijbewijs bezig is). En blijkbaar kunnen handelaren ook bieden, na een paar dagen stond de teller op een ruime €2000,-.
Via facebook had ik hem in de tussentijd ook te koop staan met als vraagprijs €3500,-. Na een paar minuten had ik al een afspraak met een collega van mijn vriendin. Tussendoor begon men zelfs over te bieden tot €4000,-, maar de alspraak had ik al, dus ik heb alles afgehouden, op de 2e gegadigde na, die wilde ook de vraagprijs geven en die had ik op voorhand beloofd dat hij hem daarvoor mocht overnemen. Uiteindelijk waren er meer dan 70 serieuze reacties. De eerste kandidaat belde af, die kon niet komen, dus de tweede is gelijk gekomen en na een proefrit de deal gesloten.

Moraal van het verhaal, een nette GTI V met 425000 km is nog zo'n €4000,- waard!
G®oeten, Rik

"All animals are equal. But some animals are more equal than others."
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Vraagprijs GTI type V?

Bericht door ChielED35 »

Ik vind het een keurige prijs voor een gti met deze kilometerstand. Dat heb je netjes gedaan!
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten