Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Bo.Willemse
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2021, 09:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door Bo.Willemse »

Hey, Mijn naam is Bo Ik heb laatst mijn eerste GOLF 5 GTI gekocht.

Ik heb onlangs mijn katalysator weggehaald voor een wat zwaarder geluid. na 200 km of iets gaat mijn CEL (Chek-Engine-Light) Branden ik heb gelezen dat dit signaal komt van de lambdasonde, Omdat de katalysator mist heeft iemand hier meer ervaring mee en/of er manieren zijn om het lampje weg te krijgen?

Ik zie graag jullie reacties tegemoet !
ERondaan
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 apr 2018, 15:31
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door ERondaan »

Het branden van het motorstoringslampje komt inderdaad door het weghalen van de katalysator. Bij een tuner kan je de tweede lambdasonde laten uitschrijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:38
Type auto: Golf MK5 GTI Ed 30

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door Bob »

Bij mij is hij 1.5 maand geleden software matig weg geschreven, bij het chippen. Ik heb er helemaal geen kat meer onder zitten, maar die sensoren zitten er nog wel in voor apk. Net voor de apk zet ik me kat eronder, puur voor het zichtwerk, want hij doet niks meer. Maar hij moet verschil meten tussen die 2 sensoren, maar dat doet hij bij mij dus niet, vandaar dat hij weg geschreven moet worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Bo.Willemse
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2021, 09:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door Bo.Willemse »

Bob schreef: 28 jan 2021, 10:10 Bij mij is hij 1.5 maand geleden software matig weg geschreven, bij het chippen. Ik heb er helemaal geen kat meer onder zitten, maar die sensoren zitten er nog wel in voor apk. Net voor de apk zet ik me kat eronder, puur voor het zichtwerk, want hij doet niks meer. Maar hij moet verschil meten tussen die 2 sensoren, maar dat doet hij bij mij dus niet, vandaar dat hij weg geschreven moet worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Hey Bob, Bedankt voor je snelle reactie

Het is dus idnerdaad zo dat als ik hem er net voor de keuring onder zet. Kan ik gewoon rond blijven rijden met dit lampje of moet hij persee weggeschreven worden. een maat van me rijdt er ook al een half jaar mee
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:38
Type auto: Golf MK5 GTI Ed 30

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door Bob »

Ja ik weet niet of het op lange termijn goed is. Omdat hij dingen anders meet.
Maar je kan hem ook laten chippen, dan heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door ferry »

Kan hoeft niet. Weet ook niet van waar je bent maar in NL is het pas vanaf een bepaalde bouwjaar dat er een test word uitgevoerd. Voor dat bouwjaar hoeft er alleen zichtbaar een katalysator onder te zitten. Dan kan je er een lege onder hangen hoef je niets te wisselen met de apk.

Zoek ook even op het forum er is al heel veel over geschreven.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Bo.Willemse
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2021, 09:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door Bo.Willemse »

Bob schreef: 28 jan 2021, 19:41 Ja ik weet niet of het op lange termijn goed is. Omdat hij dingen anders meet.
Maar je kan hem ook laten chippen, dan heb je gelijk 2 vliegen in 1 klapAfbeelding

Hij is stage 2 Chipped :O




Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door expor »

Stage 2 is alleen i.c.m. sport katalysator (of volledig verwijderd). Is de auto gechipt met een sport kat., of na verwijderen van de kat.? Omdat stage 2 alleen gedaan wordt na aanpassing van de kat (dat is het verschil tussen stage 1 en 2) wordt de CEL er normaliter altijd uitgeschreven.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Bo.Willemse
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2021, 09:45
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door Bo.Willemse »

expor schreef: 29 jan 2021, 09:23 Stage 2 is alleen i.c.m. sport katalysator (of volledig verwijderd). Is de auto gechipt met een sport kat., of na verwijderen van de kat.? Omdat stage 2 alleen gedaan wordt na aanpassing van de kat (dat is het verschil tussen stage 1 en 2) wordt de CEL er normaliter altijd uitgeschreven.
er zit een nieuwe inlaat in en de katalysator is er helemaal af hij is daarna gechipt, Ik heb de auto gekocht van een monteur en hij heeft de auto voorzien van zelf opmaat gemaakte software. Mijn gok is dus dat hij de CEL niet heeft weggeschreven mijn vraag was dus kan dit kwaad en moet ik het nog ergens laten uitschrijven of zal ik het zo laten?
ERondaan
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 apr 2018, 15:31
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door ERondaan »


Bo.Willemse schreef:
expor schreef: 29 jan 2021, 09:23
er zit een nieuwe inlaat in en de katalysator is er helemaal af hij is daarna gechipt, Ik heb de auto gekocht van een monteur en hij heeft de auto voorzien van zelf opmaat gemaakte software. Mijn gok is dus dat hij de CEL niet heeft weggeschreven mijn vraag was dus kan dit kwaad en moet ik het nog ergens laten uitschrijven of zal ik het zo laten?
Het kan in principe geen kwaad. Echter mochten er andere storingen optreden gerelateerd aan het motormanagement valt dit niet op. Persoonlijk heb ik hem daarom wel laten wegschrijven

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Chek Engine Light door weghalen katalysator

Bericht door expor »

Of het kwaad kan weet ik niet zeker, maar je hebt sowieso ruimte voor verbetering van je software als de kat er nu uit is. De turbo kan vrijer ademen dus daar zit wel ruimte (dat is verschil stage 1 en stage 2).
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 28 gasten