2016 MK 7 R Variant

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

2016 MK 7 R Variant

Bericht door Hemobix » 05 aug 2018, 01:26

Hi iedereen,

Wagen is momenteel nog standaard, maar wil graag meer geluid eruit krijgen door (wss) een catback te plaatsen (al dan niet ook downpipe met sport kat),
Alleen is de vraag: wie weet welke cat back uitlaten er precies zijn voor de Variant die een attest hebben (reso of non reso?)?
Volgens mij enkel Milltek, BN pipes, supersprint (?) en Bull X / Ego X?

Thanks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+

Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 152
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door WillsR » 05 aug 2018, 10:42

Wat jij schrijft en:
- remus (enige met andere eindtips)
- ipe (valve)
- scorpion

Alle systemen maken gebruik van de originele eindstukken, behalve bij remus heb je keuze uit carbon tips.

Zonder resonator kan het erg luid zijn bij een R heb ik begrepen.

Afhankelijk van met of zonder resonator zijn:
- Ipe en bull x zijn erg luid maar deze kan je met een valve aan/uit zetten (IPE heeft mijn voorkeur maar niet goedkoop)
- Milltek (€1081 met montage bij pro car tuning) en remus zijn minder luid.

Ik ga binnenkort ook navraag doen bij JMTunig wat een catback op maat kost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door Hemobix » 05 aug 2018, 14:36

WillsR schreef:Wat jij schrijft en:
- remus (enige met andere eindtips)
- ipe (valve)
- scorpion

Alle systemen maken gebruik van de originele eindstukken, behalve bij remus heb je keuze uit carbon tips.

Zonder resonator kan het erg luid zijn bij een R heb ik begrepen.

Afhankelijk van met of zonder resonator zijn:
- Ipe en bull x zijn erg luid maar deze kan je met een valve aan/uit zetten (IPE heeft mijn voorkeur maar niet goedkoop)
- Milltek (€1081 met montage bij pro car tuning) en remus zijn minder luid.

Ik ga binnenkort ook navraag doen bij JMTunig wat een catback op maat kost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
IPE met keurmerk? Nog nergens gevonden. Cool.
Ik wil sowieso de kleppen behouden, zou er gewoon een aantal in het echt moeten horen.
Qua tips vind ik de originele wel cool, hoeft niet echt op te vallen qua grootte, kost van de carbon tips is ook prijzig vind ik.

Bedankt voor de tips!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+

Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 152
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door WillsR » 06 aug 2018, 13:37

Hemobix schreef:
WillsR schreef:Wat jij schrijft en:
- remus (enige met andere eindtips)
- ipe (valve)
- scorpion

Alle systemen maken gebruik van de originele eindstukken, behalve bij remus heb je keuze uit carbon tips.

Zonder resonator kan het erg luid zijn bij een R heb ik begrepen.

Afhankelijk van met of zonder resonator zijn:
- Ipe en bull x zijn erg luid maar deze kan je met een valve aan/uit zetten (IPE heeft mijn voorkeur maar niet goedkoop)
- Milltek (€1081 met montage bij pro car tuning) en remus zijn minder luid.

Ik ga binnenkort ook navraag doen bij JMTunig wat een catback op maat kost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
IPE met keurmerk? Nog nergens gevonden. Cool.
Ik wil sowieso de kleppen behouden, zou er gewoon een aantal in het echt moeten horen.
Qua tips vind ik de originele wel cool, hoeft niet echt op te vallen qua grootte, kost van de carbon tips is ook prijzig vind ik.

Bedankt voor de tips!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij is het zelfs TUV gekeurd. Simons tuning in Duitsland gebruikt ze regelmatig.
Ik heb ze ook onder een variant gezien maar nog nooit in t echt gehoord.

Er Zijn niet veel filmpjes van alleen een cat back: https://youtu.be/3VFU6YYzSGA


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door Hemobix » 07 aug 2018, 07:57

WillsR schreef:
Hemobix schreef:
WillsR schreef:Wat jij schrijft en:
- remus (enige met andere eindtips)
- ipe (valve)
- scorpion

Alle systemen maken gebruik van de originele eindstukken, behalve bij remus heb je keuze uit carbon tips.

Zonder resonator kan het erg luid zijn bij een R heb ik begrepen.

Afhankelijk van met of zonder resonator zijn:
- Ipe en bull x zijn erg luid maar deze kan je met een valve aan/uit zetten (IPE heeft mijn voorkeur maar niet goedkoop)
- Milltek (€1081 met montage bij pro car tuning) en remus zijn minder luid.

Ik ga binnenkort ook navraag doen bij JMTunig wat een catback op maat kost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
IPE met keurmerk? Nog nergens gevonden. Cool.
Ik wil sowieso de kleppen behouden, zou er gewoon een aantal in het echt moeten horen.
Qua tips vind ik de originele wel cool, hoeft niet echt op te vallen qua grootte, kost van de carbon tips is ook prijzig vind ik.

Bedankt voor de tips!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij is het zelfs TUV gekeurd. Simons tuning in Duitsland gebruikt ze regelmatig.
Ik heb ze ook onder een variant gezien maar nog nooit in t echt gehoord.

Er Zijn niet veel filmpjes van alleen een cat back: https://youtu.be/3VFU6YYzSGA


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt voor de tip en het filmpje, was ik nog niet tegengekomen.
Hoewel ik nu waarschijnlijk enkel naar een catback aan het kijken ben kan het wel dat daar in de toekomst een downpipe met sport kat bij komt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+

Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door Hemobix » 11 aug 2018, 22:29

Ben offertes beginnen opvragen.

Tot nu toe enkel antwoord van Heinz uit Hasselt.

Zij beweren dat Milltek geen gekeurd systeem aanbiedt voor mijn wagen en supersprint raden ze af zonder verder meer uitleg, zelfs bij navragen niet.

Zij zijn precies grote fan van Remus...
Ook nog prijs gevraagd bij Chiptuning Plus en ga ook nog informeren bij DVX / BR P.
Iemand nog suggesties?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+

kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door kurtje » 14 aug 2018, 16:46

Hou er rekening mee dat een gekeurd systeem maar een minimale soundupgrade gaat geven tov stock...
Het leuke geluid is bij de niet gekeurde systemen :D
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2

Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door Hemobix » 15 aug 2018, 14:15

kurtje schreef:Hou er rekening mee dat een gekeurd systeem maar een minimale soundupgrade gaat geven tov stock...
Het leuke geluid is bij de niet gekeurde systemen :D
Haha, thanks. Daar ben ik ook achter ja.
Maar weinig zin om ieder jaar de uitlaat te wisselen Afbeelding
Voorlopig alternatief is enkel middendemper te verwijderen en te wisselen met de keuring. We’ll see... blijkbaar bieden ze enkel supersprint aan met attest. En niet zo’n fan daarvan dus. We zien wel wat het gaat worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+

kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door kurtje » 15 aug 2018, 18:38

Mag ik je mijn eerlijke mening geven?

Wil je alleen geluid en geen upgrade van vermogen. Steek gewoon een non resonated uitlaat van een van de merken.
Of nog beter laat je eentje met kleppen maken op maat. Bvb Maq Racing of zo vele anderen.

Het wisselen van een catback uitlaat is op 15-30 minuten gedaan voor de keuring. En je hebt er de rest van het jaar zoveel plezier van.

Ik weet dat veel mensen bij DVX gewoon hun uitlaat laten wisselen en ineens bij de buren gaan keuren en erna onmiddellijk terug eronder laten plaatsen. Volgens mij kan je dit daar zelfs vragen :D
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2

Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door Hemobix » 15 aug 2018, 22:15

kurtje schreef:Mag ik je mijn eerlijke mening geven?

Wil je alleen geluid en geen upgrade van vermogen. Steek gewoon een non resonated uitlaat van een van de merken.
Of nog beter laat je eentje met kleppen maken op maat. Bvb Maq Racing of zo vele anderen.

Het wisselen van een catback uitlaat is op 15-30 minuten gedaan voor de keuring. En je hebt er de rest van het jaar zoveel plezier van.

Ik weet dat veel mensen bij DVX gewoon hun uitlaat laten wisselen en ineens bij de buren gaan keuren en erna onmiddellijk terug eronder laten plaatsen. Volgens mij kan je dit daar zelfs vragen :D
Nee, vermogen is ook wel degelijk de bedoeling.
Stage 1 op korte termijn, stage 2 op iets langere.
Maar zoals je zegt, misschien ook gewoon een non resonated. Maar ik ben ook nog wat aant zoeken rond de Ego-X uitlaat. Gekeurd en lees er veel goeds over.
Bedankt voor de tip. Custom made is inderdaad ook nog een optie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+

Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 152
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: 2016 MK 7 R Variant

Bericht door WillsR » 25 jun 2019, 09:37

Heb jij al een oplossing gevonden voor een sportiever geluid?

Even een kleine update van mijn kant.
Ik wilde 4 ronde eindstukken die alle 4 werken en meer geluid produceren d.m.v. cut off valve.
Nou de variant heeft geen ruimte voor die cut off valve dus ik heb een Simons einddempers gemonteerd en daarop 4 ronde 95mm einddempers gelast.
Qua uiterlijk...... helemaal zoals ik het wil, niet te over done.
Qua Geluid ...... echt gaaf. Bij starten al hoor en voel je een zwaardere brom. In Race zwaardere geluid en meer geknetter (geen harde pops en bangs).
Alleen als je achterin zit, waar mijn vriendin altijd zit (dochter voorin vanwege wagenziek), is het gebrom van 80 naar 130 en constant 130 héél erg irritant. En het is zo irritant dat we zelfs mijn vader zijn auto lenen om op vakantie te gaan.
Nou daar baal ik heel erg van omdat ik juist een variant heb gekocht voor de vakantie.
Dus ik heb besloten om weer standaard einddemper op te zetten (oude dempers heb helaas achtergelaten) en weer een oplossing aan het zoeken ben voor werkende 4-ronde eindstukken en sportiever geluid.

Dus heb jij al een oplossing voor een sportiever geluid?

Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten