GOLF 8 R

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

😭😭 dikke auto
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: GOLF 8 R

Bericht door PassatB8TDI »

Jammer dat er 'Golf' staat i.p.v. 'R' iets boven de pook (verlichte gedeelte), kon een leuke detail zijn voor de liefhebber.
StarSqream schreef: 01 mar 2021, 00:36
Zou kunnen. Elke blok heeft sowieso niet hetzelfde vermogen. Zou best kunnen dat er ook gewoon een 8R met 310pk en een S3 met 320 pk rijden straks.
Ondertussen zijn er een paar van die Golf 8R'en op de bank geweest. Ze deden allemaal zo'n 340pk aan de krukas. Niet zo vreemd ie zo snel is voor ''310 pk''. Goeie ouwe VAG weer, sjoemelen met cijfers. :lol:
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

PassatB8TDI schreef: 19 mar 2021, 18:25 Jammer dat er 'Golf' staat i.p.v. 'R' iets boven de pook (verlichte gedeelte), kon een leuke detail zijn voor de liefhebber.
StarSqream schreef: 01 mar 2021, 00:36
Zou kunnen. Elke blok heeft sowieso niet hetzelfde vermogen. Zou best kunnen dat er ook gewoon een 8R met 310pk en een S3 met 320 pk rijden straks.
Ondertussen zijn er een paar van die Golf 8R'en op de bank geweest. Ze deden allemaal zo'n 340pk aan de krukas. Niet zo vreemd ie zo snel is voor ''310 pk''. Goeie ouwe VAG weer, sjoemelen met cijfers. :lol:
Smh. 20pk meer
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: GOLF 8 R

Bericht door PassatB8TDI »

StarSqream schreef: 19 mar 2021, 23:16
Smh. 20pk meer
Ach... beter dan precies 320pk. Op een andere bank was het 309WHP overigens, geen idee hoeveel pk aan de krukas dat precies is. Dat zal ook wel iets van 340pk zijn geloof ik.
Alleen hoe ie met 'maar' 14pk een stuk sneller is dan een M135i X-Drive en een A35 AMG is begrijp ik niet. Zoveel verschil is dat niet. Zelfs de Audi S3 met 'maar' 4pk meer was ook een stukkie sneller dan die 2, in een drag of rolling race in ieder geval.

Het resultaat in dit filmpje begrijp ik al helemaal niet.
https://youtu.be/GdX1YiruB64
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

PassatB8TDI schreef: 20 mar 2021, 00:32
StarSqream schreef: 19 mar 2021, 23:16
Smh. 20pk meer
Ach... beter dan precies 320pk. Op een andere bank was het 309WHP overigens, geen idee hoeveel pk aan de krukas dat precies is. Dat zal ook wel iets van 340pk zijn geloof ik.
Alleen hoe ie met 'maar' 14pk een stuk sneller is dan een M135i X-Drive en een A35 AMG is begrijp ik niet. Zoveel verschil is dat niet. Zelfs de Audi S3 met 'maar' 4pk meer was ook een stukkie sneller dan die 2, in een drag of rolling race in ieder geval.

Het resultaat in dit filmpje begrijp ik al helemaal niet.
https://youtu.be/GdX1YiruB64
Ja die clip die je had gepost begrijp ik ook niet. Geloof er ook helemaal niets van. Ik denk eerder dat de Golf extra power heeft gekregen (of een ander dusdanig voordeel) OF de driver in de A45s weet niet wat accelereren is. Kan logischerwijs niet met zoveel pk verschil.

Wait for carwow. Enige gast die ik vertrouw.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: GOLF 8 R

Bericht door MARC V »

Volkswagen belgie kun je de R configureren,
standaard golf 8 R zonder extra opties 52185 euro

https://www.volkswagen.be/nl/modellen-e ... .html#MOFA
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: GOLF 8 R

Bericht door MARC V »

Als ik even verder kijk zie ik dat hij voor 52000 euro wel heel kaal is,
wat leuke opties erbij aangevinkt en de prijs zit al meteen over de 63000 euro.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

MARC V schreef: 20 mar 2021, 13:27 Als ik even verder kijk zie ik dat hij voor 52000 euro wel heel kaal is,
wat leuke opties erbij aangevinkt en de prijs zit al meteen over de 63000 euro.
Dan is het in NL 63k kaal lol. We worden hard ge.... Hier
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: GOLF 8 R

Bericht door MARC V »

Idd ja,wat een absurde prijzen in Nederland,en als ik bij volkswagen Nederland kijk kan ik enkel een GTI bestellen.
In Belgie de R,GTI,en clubsport.
Even prijzen bekeken,

Golf 8 GTD 42280 euro en 200pk
Golf 8 GTI 41055 euro en 245pk ( Nederland 50990 euro)
Golf 8 clubsport 47780 euro en 300pk
Golf 8 R 52185 euro en 320pk

Zijn wel vanaf prijzen,maar zitten toch al redelijk wat opties op standaard.
Bij de R kun je bv die akrapovic uitlaat aanvinken,komt er meteen 3700 euro bij de prijs,
dan loopt de prijs wel heel erg snel op.
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: GOLF 8 R

Bericht door Mark_GTI »

De kogel is eindelijk door de kerk; €65.490 euro in NL. Heb direct de configurator er even bijgepakt en de essentiële opties geselecteerd. Dan kom ik uit op ca. €82.000. Ik zag ook nog een bijzondere optie voorbij komen, namelijk volledig zwarte achterlichten. Origineel en zelden eerder vertoond.
Benieuwd hoe dat in het echt zal staan. Zou zoiets ook naderhand te bestellen zijn? Mocht het bijvoorbeeld niet zitten op een 2e hands auto die je koopt.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

Mark_GTI schreef: 25 mar 2021, 12:55 De kogel is eindelijk door de kerk; €65.490 euro in NL. Heb direct de configurator er even bijgepakt en de essentiële opties geselecteerd. Dan kom ik uit op ca. €82.000. Ik zag ook nog een bijzondere optie voorbij komen, namelijk volledig zwarte achterlichten. Origineel en zelden eerder vertoond.
Benieuwd hoe dat in het echt zal staan. Zou zoiets ook naderhand te bestellen zijn? Mocht het bijvoorbeeld niet zitten op een 2e hands auto die je koopt.
Achterlichten kan je laten tinten met folie. Hoeveel was die optie?
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: GOLF 8 R

Bericht door Mark_GTI »

StarSqream schreef: 25 mar 2021, 13:46
Mark_GTI schreef: 25 mar 2021, 12:55 De kogel is eindelijk door de kerk; €65.490 euro in NL. Heb direct de configurator er even bijgepakt en de essentiële opties geselecteerd. Dan kom ik uit op ca. €82.000. Ik zag ook nog een bijzondere optie voorbij komen, namelijk volledig zwarte achterlichten. Origineel en zelden eerder vertoond.
Benieuwd hoe dat in het echt zal staan. Zou zoiets ook naderhand te bestellen zijn? Mocht het bijvoorbeeld niet zitten op een 2e hands auto die je koopt.
Achterlichten kan je laten tinten met folie. Hoeveel was die optie?
Die optie kost €849,-. Zie hieronder de beschrijving van de optie. Het is niet gewoon een getint achterlicht. Het is echt iets anders.

LED achterlichten Golf, met dynamische richtingaanwijzer
Geef uw Golf een sportieve uitstraling met deze LED achterlichten. De achterlichten zijn voorzien van dynamische richtingaanwijzers en zijn daarom een perfecte upgrade voor de standaard LED achterlichten. Ten opzichte van de standaard LED achterlichten zijn deze exemplaren gedeeltelijk verduisterd. LET OP: dit artikel is vanaf februari 2021 beschikbaar.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: GOLF 8 R

Bericht door StarSqream »

Mark_GTI schreef: 25 mar 2021, 14:07
StarSqream schreef: 25 mar 2021, 13:46
Mark_GTI schreef: 25 mar 2021, 12:55 De kogel is eindelijk door de kerk; €65.490 euro in NL. Heb direct de configurator er even bijgepakt en de essentiële opties geselecteerd. Dan kom ik uit op ca. €82.000. Ik zag ook nog een bijzondere optie voorbij komen, namelijk volledig zwarte achterlichten. Origineel en zelden eerder vertoond.
Benieuwd hoe dat in het echt zal staan. Zou zoiets ook naderhand te bestellen zijn? Mocht het bijvoorbeeld niet zitten op een 2e hands auto die je koopt.
Achterlichten kan je laten tinten met folie. Hoeveel was die optie?
Die optie kost €849,-. Zie hieronder de beschrijving van de optie. Het is niet gewoon een getint achterlicht. Het is echt iets anders.

LED achterlichten Golf, met dynamische richtingaanwijzer
Geef uw Golf een sportieve uitstraling met deze LED achterlichten. De achterlichten zijn voorzien van dynamische richtingaanwijzers en zijn daarom een perfecte upgrade voor de standaard LED achterlichten. Ten opzichte van de standaard LED achterlichten zijn deze exemplaren gedeeltelijk verduisterd. LET OP: dit artikel is vanaf februari 2021 beschikbaar.
Zoveel verschil zie ik niet. Lijkt mij gewoon een optie zoals bij de vorige modellen. Daar kon je ook R achterlichten krijgen die net wat donkerder zijn dan normaal. Maar dat was voordeliger om zelf te laten doen dus. Even langs een wrapper en voor €100 heb je sowieso iets soortgelijks.
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: GOLF 8 R

Bericht door Mark_GTI »

StarSqream schreef:
Mark_GTI schreef: 25 mar 2021, 14:07
StarSqream schreef: 25 mar 2021, 13:46 Achterlichten kan je laten tinten met folie. Hoeveel was die optie?
Die optie kost €849,-. Zie hieronder de beschrijving van de optie. Het is niet gewoon een getint achterlicht. Het is echt iets anders.

LED achterlichten Golf, met dynamische richtingaanwijzer
Geef uw Golf een sportieve uitstraling met deze LED achterlichten. De achterlichten zijn voorzien van dynamische richtingaanwijzers en zijn daarom een perfecte upgrade voor de standaard LED achterlichten. Ten opzichte van de standaard LED achterlichten zijn deze exemplaren gedeeltelijk verduisterd. LET OP: dit artikel is vanaf februari 2021 beschikbaar.
Zoveel verschil zie ik niet. Lijkt mij gewoon een optie zoals bij de vorige modellen. Daar kon je ook R achterlichten krijgen die net wat donkerder zijn dan normaal. Maar dat was voordeliger om zelf te laten doen dus. Even langs een wrapper en voor €100 heb je sowieso iets soortgelijks.
Heb even een afbeelding opgezocht. Wat jij bedoelt is een achterlicht dat rood is met een folie donkerder maken. Het achterlicht wat ik bedoel is in de basis niet rood en het oogt daardoor anders. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: GOLF 8 R

Bericht door MARC V »

Mark_GTI schreef: 25 mar 2021, 12:55 Ik zag ook nog een bijzondere optie voorbij komen, namelijk volledig zwarte achterlichten. Origineel en zelden eerder vertoond.
Benieuwd hoe dat in het echt zal staan. Zou zoiets ook naderhand te bestellen zijn? Mocht het bijvoorbeeld niet zitten op een 2e hands auto die je koopt.
Hier zijn ze te bestellen,had je mss zelf al gezien.

https://shop.volkswagen.nl/auto-accesso ... olf&cid=21
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: GOLF 8 R

Bericht door PassatB8TDI »

Dat ziet er echt niet uit... De iets donker getinte R(-Line) achterlichten vind ik veel beter ogen dan dit.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: GOLF 8 R

Bericht door MARC V »

PassatB8TDI schreef: 26 mar 2021, 22:26 Dat ziet er echt niet uit... De iets donker getinte R(-Line) achterlichten vind ik veel beter ogen dan dit.
Hey Passat,meen je dat nu?
Persoonlijk vind ik het heel speciaal en apart uitzien,
ik zou ze wel willen hebben.
Zo zie je maar hoe smaken verschillen he
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: GOLF 8 R

Bericht door PassatB8TDI »

Ja. Dit deden ze jaren terug, in de tijden van de Golf 3 enz. Toen vond ik het al een 'sjonnie' gehalte hebben.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: GOLF 8 R

Bericht door MARC V »

PassatB8TDI schreef: 27 mar 2021, 08:35 Ja. Dit deden ze jaren terug, in de tijden van de Golf 3 enz. Toen vond ik het al een 'sjonnie' gehalte hebben.
Ah oke,zelf heb ik ze nooit eerder gezien,wel de gewone zwarte achterlichten,maar deze niet.
Hoe dan ook,mooi of niet,850 euro is ook al weer een flinke meerprijs.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: GOLF 8 R

Bericht door sitechris »

Ja, voor sommige opties worden best stevige meerprijzen gevraagd. Jammer.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
GolfRfan123
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jul 2019, 04:52

Re: GOLF 8 R

Bericht door GolfRfan123 »

intussen, 2 jaar later is de vanafprijs gestegen naar een zachte prijs van 81240 euro...

https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/r
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: GOLF 8 R

Bericht door LL7R »

Bi-zar....
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: GOLF 8 R

Bericht door Maarten »

Wat een smak met geld. Voor dat geld koop ik liever een jong gebruikte 550i of RS3/4 o.i.d.

https://vandersandenautos.nl/aanbod/#40 ... -executive

Het is echt een dikke bak maar niet voor dat geld (de R).

Serviced by EM Services

Serviced by EMServices.
GolfRfan123
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jul 2019, 04:52

Re: GOLF 8 R

Bericht door GolfRfan123 »

Het grappige is, in Duitsland kan je ze jong gebruikt oppikken voor rond de 40-45k. En je hebt daar nieuwe Cupra leons, die met de 2.0 tsi die ze niet leveren in Nederland. Voor 31k. En de golf R pik je nieuw op in Duitsland vanaf 51k. Maar tweedehands in Nederland? Een M5 uit 2018 komt voor 80-90k zelfs in beeld...
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: GOLF 8 R

Bericht door Tino »

De R 333 kost nu al 76.500 in Europa Nederlandse prijs met BPM nog niet bekend :lol:
Net met het bovenstaande linkje er een samengesteld 94.750 euro :o
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten