R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
binair
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 feb 2021, 19:15
Type auto: MK7-5 R Variant

R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door binair »

Hi all,

Jarenlang Octavia RS (JD-1) gereden en onlangs blije eigenaar geworden van een 7.5 Golf R Variant, wat een apparaat 8-)

Nu hou ik niet zo van een auto die heel erg opvalt, dus zilveren kappen van de spiegels, logo achter weg... maar die 4 eindpijpen he ?!

Heeft iemand misschien een goeie tip om de vier standaard pijpen te vervangen voor een set van 2 stuks ?

Ik hoef géén extra uitlaatgeluid, in tegendeel, ik wil juist lekker understated rondrijden en iedereen het snot voor de ogen rijden als het erop aan komt.

Informatie heel erg welkom, zoveel liefhebbers hier, daar moet toch wel een briljant idee tussen zitten.

Alvast bedankt!


PS bezoekje Stage-1 bij JD zal nog ingepland gaan worden...
...one life, live it...

Octavia II RS JD Stage-1
...toen paar saaie auto's
Golf R 7.5 Variant 2019 JD stage-1 + DSG st-2
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door ferry »

Welkom op het forum. Stel jezelf met je auto ook even voor. Foto s zijn we gek op.

Mijn mening hou de uitlaat lekker orgineel de meeste mensen zien niet eens dat het een r is. Misschien deze eind stukken zwart poeder coaten. Dan vallen ze ook een stuk minder op.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door Maarten »

Welkom. Als je er 2 pijpen voor terug wilt dan worden dat wel flinke units of je moet een andere diffusor, dat is ook niet echt incognito...

Foto's van je bolide?


Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
binair
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 feb 2021, 19:15
Type auto: MK7-5 R Variant

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door binair »

Ik vroeg mij vooral af of het relatief eenvoudig te doen was, maar ik zie dat er sowieso niet echt veel aanbod in 2x1 is voor dit model. Omdat hier al zoveel ervaringsdeskundigen zitten, wilde ik het toch even in de groep gooien.

Idd is het geen gek idee om de eindstukken zwart te laten poedercoaten oid, wil er vooral geen aandacht mee trekken en dan zijn die 4 pijpen wel een hele grote give-away, ook voor het rondstruinende geboefte met interesse voor snelle auto's en desinteresse om er ook voor te werken.

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Dank voor de reply's tot dusver !
...one life, live it...

Octavia II RS JD Stage-1
...toen paar saaie auto's
Golf R 7.5 Variant 2019 JD stage-1 + DSG st-2
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door PassatB8TDI »

Door alle R logo's weg te halen en spiegelkappen van het kleur die de auto heeft erop te zetten is ie toch al behoorlijk bescheiden?
Ikzelf herken bepaalde type auto's heel snel, vooral als het gaat om de auto's van het VAG stal, maar vanaf de voor en zijkant van een Mk7.5 blijft het lastig voor om te zien of het een echte R betreft of toch een R-Line. :mrgreen:

Ik persoonlijk had de uitlaten gehouden, rest van de logo's enz. eraf (of zwart maken) waardoor je enkel nog d.m.v. de remmerij of de uitlaten kan zien dat ie wat meer vermogen heeft dan een normale Golf.

Maar goed, je kan wellicht de eind demper vervangen door die van een GTI. Je moet dan uiteraard ook een diffuser vinden die past, als ze bestaan.. Een GTI Variant is nooit geleverd namelijk.
binair
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 feb 2021, 19:15
Type auto: MK7-5 R Variant

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door binair »

De zaken die ik al wil veranderen zijn idd een stap in de goede richting. Op basis van mijn zoektocht op internet en de eerste reacties hier, verwacht ik dat het idee van de andere demper/diffusor maar overboord moet. Het op een nette manier donker maken van de eindstukken zal zeer waarschijnlijk al een camouflerend effect hebben, die hou ik dus zeker vast !

Dank voor het meedenken !
...one life, live it...

Octavia II RS JD Stage-1
...toen paar saaie auto's
Golf R 7.5 Variant 2019 JD stage-1 + DSG st-2
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door StarSqream »

Gooi er blue motion logos op en laat die uitlaat pijpen gewoon origineel. Mensen verwachten dan dat je gewoon r uitlaat gemonteerd hebt.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door PassatB8TDI »

StarSqream schreef: 03 mar 2021, 00:01 Gooi er blue motion logos op en laat die uitlaat pijpen gewoon origineel. Mensen verwachten dan dat je gewoon r uitlaat gemonteerd hebt.
Dit :mrgreen:
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door expor »

Heb er ook een aantal gezien die de binnenste twee pijpjes vervangen hebben door zwarte sierstukken (of geverfd/coat) waardoor het er op > ~5m uitziet als 2 enkele pijpjes. Persoonlijk had ik ook niks met de 4 pijpjes maar na 2j ben ik er wel aan gewend :').
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
binair
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 feb 2021, 19:15
Type auto: MK7-5 R Variant

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door binair »

"blue motion logos" ... :mrgreen:

Ik denk dat ik idd de 4 pijpjes maar moet accepteren. Aangezien ik wel een genieter, maar geen echte sleutelaar ben, heeft iemand wellicht een idee hoe ik die eindstukjes het best donker kan maken ?

Ik heb wel een spuitbus met Deep Black lak, maar ik vermoed dat dit niet gaat werken bij een uitlaat... althans, niet op lange termijn.

Poedercoaten hoorde ik als optie, maar als ik zo eens kijk op een foto van een originele uitlaat, lijkt me dat de eindstukjes niet los te halen zijn of vergis ik mij hierin ?

Afbeelding
...one life, live it...

Octavia II RS JD Stage-1
...toen paar saaie auto's
Golf R 7.5 Variant 2019 JD stage-1 + DSG st-2
binair
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 feb 2021, 19:15
Type auto: MK7-5 R Variant

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door binair »

PS fotos van mijn eigen auto volgen nog aangezien deze binnenkort wordt uitgeleverd.
...one life, live it...

Octavia II RS JD Stage-1
...toen paar saaie auto's
Golf R 7.5 Variant 2019 JD stage-1 + DSG st-2
binair
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 feb 2021, 19:15
Type auto: MK7-5 R Variant

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door binair »

In de VW webshop worden deze eindstukken aangeprezen als 'geschikt voor mijn auto'.

https://shop.volkswagen.nl/auto-accesso ... e=r&cid=29

Is er iemand die mij wellicht kan aangeven of het idd zo is dat ik de 'oude' eindstukken er gewoon af kan trekken en daarna deze (reeds gepoedercoat bijv) er weer overheen kan schuiven ?

Hoop te regelen zo in de aanloop van het ontvangen van mijn fun-project :mrgreen: maar hoe leuk is dit haha :D

Dit lijkt me ook nog wel een leuke optie:

https://www.vagshop.nl/products/Origine ... badge.html

Afbeelding
...one life, live it...

Octavia II RS JD Stage-1
...toen paar saaie auto's
Golf R 7.5 Variant 2019 JD stage-1 + DSG st-2
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door expor »

Als je een 7R hebt kunnen de sierstukken eraf getikt worden. Bij de 7.5R zitten ze met een puntlas vast. Dat geldt voor de hatchback, voor de variant weet ik niet of dat hetzelfde is. Makkelijk te zien aan de onderkant van de sierstukken normaliter.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
binair
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 feb 2021, 19:15
Type auto: MK7-5 R Variant

Re: R Variant einddemper met 2 pijpen ipv 4 ?

Bericht door binair »

Oh dat zou jammer zijn, goede kans dat dit natuurlijk bij de variant hetzelfde is. Zodra ik 'm op de oprit heb staan, ga ik dat direct bekijken.

Thanks!
...one life, live it...

Octavia II RS JD Stage-1
...toen paar saaie auto's
Golf R 7.5 Variant 2019 JD stage-1 + DSG st-2
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten