DSG of manueel

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: DSG of manueel

Bericht door Back@GTI »

Toch heerlijk om te merken dat ik toch niet de enige ben die niet helemaal tevreden is over (zijn) DSG.
Normaal gesproken krijg ik alleen maar hallelujah verhalen over DSG te horen als ik zeg dat ik het niks vind.

Rens en vooral Doohie hebben mijn gevoel echt perfect omschreven,
rijbeleving is voor mij ver te zoeken met DSG.
roka schreef: De dsg voelt iets tammer aan dan een handbak, vooral op een standaard auto op een getunde auto met aangepaste bak software kies ik zeker voor een dsg.
Ik vind dat nog heel zacht uitgedrukt "iets tammer"...
Mijn Caddy 1.6 TDI 75pk voelt nog sneller aan als mijn ED35 in D. Kom op zeg... 55 in z'n 6.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
roka
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 mar 2013, 10:19
Type auto: Golf 6R2.5 Golf 7GTD

Re: DSG of manueel

Bericht door roka »

Ik rij mijn R altijd op de flipper stand, maar ik heb hem puur voor de fun en stoor me dan absolute nergens aan.
De D stand is ook niet bedoeld om mee te trappen, rij je rustig met het verkeer mee en je hebt geen haast en met een stuk muziek op dan stoor ik me niet aan het snel opschakelen.
Ga je er op letten dan is het idd irritant en dan is een dsg aanpassing wel een must.

Maar dan gaat je verbruik weer omhoog....dan is je caddy waarschijnlijk zuiniger;-)
Conclusie koop een handgeschakelde caddy en je hebt een super auto!

:mrgreen:
SennaProducts
Golf6R25 Golf7GTD
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: DSG of manueel

Bericht door Back@GTI »

:D :D :D
De Caddy is handgeschakeld maar om het nou een super auto te noemen :lol:

Zo zie je maar het is heel persoonlijk.
Ik rijd de ED35 ook 90% van de tijd met de flippers, alleen in de file of heel rustig met
het verkeer meehobbelen doe ik in D.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: DSG of manueel

Bericht door Tondeo »

Tja keuze schakel of DSG denk dat het persoonlijk is maar zal mijn ervaring hier delen.

Door de week rijd ik een transporter T5 140 pk met DSG. Ik rijd daar ongeveer 40000 km per jaar mee en ben zeer tevreden met de DSG vooral als je een keer file hebt.
Dus als er weer een nieuwe komt dan zeker weer met DSG.

Mijn GTI gebruik ik puur voor de hobby 5 tot 7 duizend km per jaar. Sta er dus ook nooit mee in de file. En ja ik deel de meningen dat je met de handbak meer beleving hebt,maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Je zal de keuze toch echt zelf moeten maken. Koop waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Succes met het maken van een keuze.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: DSG of manueel

Bericht door ferry »

Tondeo schreef:Tja keuze schakel of DSG denk dat het persoonlijk is maar zal mijn ervaring hier delen.

Door de week rijd ik een transporter T5 140 pk met DSG. Ik rijd daar ongeveer 40000 km per jaar mee en ben zeer tevreden met de DSG vooral als je een keer file hebt.
Dus als er weer een nieuwe komt dan zeker weer met DSG.

Mijn GTI gebruik ik puur voor de hobby 5 tot 7 duizend km per jaar. Sta er dus ook nooit mee in de file. En ja ik deel de meningen dat je met de handbak meer beleving hebt,maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Je zal de keuze toch echt zelf moeten maken. Koop waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Succes met het maken van een keuze.
Is je gti dsg of niet?
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: DSG of manueel

Bericht door Tondeo »

ferry schreef:
Tondeo schreef:Tja keuze schakel of DSG denk dat het persoonlijk is maar zal mijn ervaring hier delen.

Door de week rijd ik een transporter T5 140 pk met DSG. Ik rijd daar ongeveer 40000 km per jaar mee en ben zeer tevreden met de DSG vooral als je een keer file hebt.
Dus als er weer een nieuwe komt dan zeker weer met DSG.

Mijn GTI gebruik ik puur voor de hobby 5 tot 7 duizend km per jaar. Sta er dus ook nooit mee in de file. En ja ik deel de meningen dat je met de handbak meer beleving hebt,maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Je zal de keuze toch echt zelf moeten maken. Koop waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Succes met het maken van een keuze.
Is je gti dsg of niet?
Mijn GTI is handgeschakeld.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: DSG of manueel

Bericht door Timmy »

Ik verlang regelmatig naar dsg. Als ik in de stad rijd bijvoorbeeld en dat doe ik best veel. Het geluid met opschakelen is zoveel mooier met dsg.

Maar als ik dan sportief aan het rijden ben, dan ben ik erg blij met de handbak. Lekker in de 5 aan komen scheuren, vol op de rem ivm een scherpe bocht en in 1x terug naar de 2. Plus dat je echt zelf bepaald wat de auto doet!
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
KeesJ
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2011, 03:15
Type auto: Golf 7

Re: DSG of manueel

Bericht door KeesJ »

Ik rij nu 10 jaar met DSG, mijn ervaring is dat ik absoluut niet meer terug wil naar hand schakelen, wat een gemak en plezier met DSG, geluid, flipperen of manueel (allemaal zonder koppeling bijna hand schakelen). Ik vind het een aanrader en sportief rijden kan absoluut met DSG, ook met DSG bepaal jij uiteindelijk wat de auto doet :D
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: DSG of manueel

Bericht door Nikkor27 »

KeesJ schreef: ook met DSG bepaal jij uiteindelijk wat de auto doet :D
Juist, tot op een zekere punt, dan gaat de automaat het overnemen...of je het wilt of niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: DSG of manueel

Bericht door maRRRtinus »

Timmy schreef:Ik verlang regelmatig naar dsg. Als ik in de stad rijd bijvoorbeeld en dat doe ik best veel.
Ik verlang naar dsg sinds die SRE er in zit, ik heb een paar aardig ontwikkelde kuiten maar man man wat een terreur is dat ding nu in de file en bij stadsverkeer met veel stoplichten :(
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: DSG of manueel

Bericht door Timmy »

maRRRtinus schreef:
Timmy schreef:Ik verlang regelmatig naar dsg. Als ik in de stad rijd bijvoorbeeld en dat doe ik best veel.
Ik verlang naar dsg sinds die SRE er in zit, ik heb een paar aardig ontwikkelde kuiten maar man man wat een terreur is dat ding nu in de file en bij stadsverkeer met veel stoplichten :(
Vind het sowieso kut als ik veel moet schakelen in een korte tijd, je blijft bezig ;)
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: DSG of manueel

Bericht door SjoerdB »

maRRRtinus schreef:
Timmy schreef:Ik verlang regelmatig naar dsg. Als ik in de stad rijd bijvoorbeeld en dat doe ik best veel.
Ik verlang naar dsg sinds die SRE er in zit, ik heb een paar aardig ontwikkelde kuiten maar man man wat een terreur is dat ding nu in de file en bij stadsverkeer met veel stoplichten :(
Hier een SPEC koppeling, koppelt zoals origineel. Heerlijk! :mrgreen:
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Acakoning
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jan 2015, 11:14
Type auto: Golf R 2011

Re: DSG of manueel

Bericht door Acakoning »

Zelf rij ik met een MT 6 bak, in golf R. Ik denk dat het voor de 6 nog een discussie punt is maar in de Golf 7 vond ik de DSG echt heel erg fijn. Het is net of je in een luxere auto zit. Zeg maar een niveau hoger. Maar this wel een prijzige optie..
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: DSG of manueel

Bericht door HS2005 »

Back@GTI schreef:Ik vind dat nog heel zacht uitgedrukt "iets tammer"...
Dat kan je, qua rijbeleving, wel gerust stellen. Ik omschrijf de D stand (DSG) als ronduit sloom / traag. 55 rijden in de 6de versnelling is voornamelijk om de uitstoot te verminderen en de 'zuinige' modus te activeren. Hoewel rijden in de S stand ook weer niet altijd handig is, vooral niet is als deze bij 3.500 toeren overschakelt naar een volgende versnelling. Dat is weer iets teveel van het goede. Voor het rijplezier gebruik voornamelijk de slippers, op deze manier kan ik zelf bepalen wanneer over te schakelen.

Zover de poster zijn ervaringen uitspreekt lijkt een handbak is betere keus. Ik blijf liever bij een DSG :) Dat is wat ontspannener rijden. Ieder zijn eigen keus.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: DSG of manueel

Bericht door Michel5gti »

Het is ieder voor zich vind ik.
Ik rij nu met een mk5 GTI handbak, rijd ook super.
Volgende word toch een mk6 DSG het rijd super en vooral met bijv. Complete milltek de plofjes tijdens het overschakelen.
Vorig jaar in worthersee verkocht geraakt aan die ploffen :D
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: DSG of manueel

Bericht door Edition30 »

Die DSG ploffers vind ik juist zo nep klinken. :mrgreen:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Mk5 gti
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 mei 2017, 22:14
Type auto: Mk5 gti
Locatie: Belgie

Re: DSG of manueel

Bericht door Mk5 gti »

Edition30 schreef:Die DSG ploffers vind ik juist zo nep klinken. :mrgreen:
Onzin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: DSG of manueel

Bericht door Vissa »

Mk5 gti schreef: 06 jan 2019, 12:44
Edition30 schreef:Die DSG ploffers vind ik juist zo nep klinken. :mrgreen:
Onzin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Topic is bijna 4 jaar oud.... :roll:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Mk5 gti
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 mei 2017, 22:14
Type auto: Mk5 gti
Locatie: Belgie

Re: DSG of manueel

Bericht door Mk5 gti »

Haha weet jij soms hoe je olie temperatuur kan zien op een mk5 gti



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
Gebruikersavatar
GTI7pijl
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 jul 2018, 17:35
Type auto: G7GTI PP 06-2015

Re: DSG of manueel

Bericht door GTI7pijl »

Ik heb de DSG DQ250 al 4 jaar zeer sterk afgesteld - hij heeft jaren (115.000 km) meer dan 620 NM - met originele koppeling :) . Belangrijk is goede DSG-software (bijvoorbeeld TVS, JD, DVX, etc.) met een koppelingsdruk van ongeveer 17-18 bar (de DSG-pomp kan maximaal 20 bar veroorloven). Met de Leon Cupra 2.0 TSI Gen.3 MQB Jaar 2015 6-speed DSG hebben we lange tijd probleemloos gereden met 670 NM en alles houdt stand. Deze video toont 670 NM met TVS DSG + ECU-software. De Cupra heeft precies de Golf 7R-motor en is vrijwel identiek aan de Golf 7 GTI. Dus maak je geen zorgen, de VW-ingenieurs hebben iets heel stabiels gebouwd met de DQ250. De DQ250 is al 15 jaar vrijwel ongewijzigd.


G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC :D , Stage 2 (304pk)
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: DSG of manueel

Bericht door maRRRtinus »

Leuk, zag mn oude post staan. Idd voor DSG gekozen en geen minuut spijt van gehad. Manuele stand is ook fantastisch, alsof je in een computer spelletje zit :)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: DSG of manueel

Bericht door yal »

Gezinsbak Passat 2.0 TSI 220pk DSG6 2017, super fijne bak alles origineel en schakelt bij 70km/h door -> 5.
Bij 85km/h gaat de bak -> 6.
Alleen met volle belading in de bergen flipper ik , anders is het niet nodig.
Sportstand is irritant en laat de motor veel teveel toeren blèren.

Waarom de GTI die dezelfde motor heeft dan zo vroeg overschakelt verbaasd mij wel , dat deed mijn ED35 ook.

Mijn 7R heb ik bewust besteld met handbak , nu kan het nog en in de beleving is met handbak leuker.
Nadeel van handbak in de 7R is dat de 6 zo kort is , motor draait dan veel meer toeren dan mijn 7 GTI PP deed.

Dus voor mij ; dagelijkse auto DSG , speeltje liefst met handbak :mrgreen:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten