DSG

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GerardR
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 jul 2011, 11:09

DSG

Bericht door GerardR »

vraagje over dsg heeeel af en toe komt het voor dat ik bij gas geven naar een drempel de dsg meer toeren gaat draaien en daarna weer in de 2de versnelling gaat is dit sofware matig of komt het omdat de motor koud is want het is alleen bij koude motor. en altijd bij een drempel

net of de bak even ontkoppeld is.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: DSG

Bericht door wehoo »

GerardR schreef:vraagje over dsg heeeel af en toe komt het voor dat ik bij gas geven naar een drempel de dsg meer toeren gaat draaien en daarna weer in de 2de versnelling gaat is dit sofware matig of komt het omdat de motor koud is want het is alleen bij koude motor. en altijd bij een drempel

net of de bak even ontkoppeld is.
De DSG is dan ook ontkoppeld. Je bedoelt waarschijnlijk het wegrijden nadat je een drempel hebt genomen?
Heeft er ook mee te maken op welke wijze je de drempel nadert: snel aanrijden en flink remmen, of rustig rijden en laten uitrollen.

Nimmt der Fahrer (im Automatikmodus) während der Fahrt Gas weg, so kuppelt die Elektronik aus. Der Wagen rollt frei ohne Verbindung zum Motor, dieser läuft dann sparsam im Leerlauf weiter. Beim Tritt auf das Bremspedal wird wieder eingekuppelt, um die Bremswirkung des Motors auszunutzen. Gleichzeitig sinkt der Verbrauch durch eine Schubabschaltung auf Null.
Auch im Economy-Modus (Automatik) lässt sich jederzeit durch Kickdown die volle Leistung des Motors mobilisieren - beispielsweise zum Überholen. Die Tiptronic-Funktion erlaubt individuelles Schalten bei erhöhtem Komfort. So schaltet das Getriebe bei stehendem Wagen automatisch in den ersten Gang, der Fahrer muss nicht wie beim Schaltgetriebe zurückschalten und wenn der Fahrer mal vergisst, rechtzeitig hoch- oder runterzuschalten, übernimmt dies für ihn die automatische Steuerung.
DSG-Fahrzeuge verfügen generell über ein elektronisches Gaspedal. Der Motor und die Steuerung für das Direktschaltgetriebe, dazu das ABS und das Kombi-Instrument sind über einen CAN-Datenbus miteinander verbunden. Informationen werden blitzschnell ausgetauscht, und ausgewertet. Die Getriebesteuerung erkennt dabei die einzelnen Fahrzustände, beim Gaswegnehmen bergauf vor einer Kurve (Passfahrt) beispielsweise schaltet sie nicht hoch. Die Elektronik erkennt sogar den Fahrer! Je nach seinem Temperament verschiebt sie die Schaltpunkte in Richtung sportlich oder sparsam.


Afbeelding

Afbeelding

bron: kfztech
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GerardR
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 jul 2011, 11:09

Re: DSG

Bericht door GerardR »

bedankt voor uw reactie dit klopt inderdaad ik laat hem uitrollen en dan juist doet ie het.

bedankt voor de snelle reatie ik ben te voorzichtig
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten