discussie over dyno verschillen nummer 800

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

Met alle respect Race Eend. Klopt volledig wat je zegt over koeling etc. Maar hoe verklaar jij dan dat mijn R dezelfde waarden haalde ? Was dit toeval ?
Bruno zijn testbank heeft alle koeling systemen die jij hierboven vermeld. En mijn R heeft de standaard ic zitten. Misschien zou het is fijn zijn om tot bij jullie te rijden om te zien wat mijn R op jullie bank doet.


Grtjs Demon
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Schippersss »

JeroenGTIed35 schreef: 12 okt 2017, 16:13 En nu ophouden allemaal! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Naam van het topic weleens bekeken? Lijkt me gewoon een gezonde discussie, daarvoor ben ik hier op een forum.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door yal »

Demon schreef: 12 okt 2017, 19:16 Met alle respect Race Eend. Klopt volledig wat je zegt over koeling etc. Maar hoe verklaar jij dan dat mijn R dezelfde waarden haalde ? Was dit toeval ?
Bruno zijn testbank heeft alle koeling systemen die jij hierboven vermeld. En mijn R heeft de standaard ic zitten. Misschien zou het is fijn zijn om tot bij jullie te rijden om te zien wat mijn R op jullie bank doet.

Grtjs Demon
Met alle respect , dit voorstel klinkt mij als ''mosterd na de maaltijd'' :!:
Dit nadat ik gelezen dacht te hebben dat u stelde dat er teveel Harry Potter figuren rondlopen die met cijfertjes toveren , over teveel slip op de rollen of gebrekkige luchtkoeling bij andere tuners.

Wellicht dat uw R hetzelfde resultaat laat zien bij bijv. JD of Vagtechniek :?: Of niet dan is het vroeg genoeg om twijfels te uiten over elders behaalde resultaten.

Ik heb geen ervaring met Bruno en heb er geen mening over , wel ervaring met JD en die waren positief ook na vele jaren intensief gebruik.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door NICO! »

ik ben het gezeik een beetje zat.
Groeten, Nico
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door O2RS »

Je kunt ook een beetje je gezond verstand gebruiken, ik neem aan dat iedereen hier weleens een sprintje trekt.
Heb zelf 2x een auto met JD tuning gehad en door met wat andere snelle auto's te vergelijken weet ik gewoon dat er ongeveer het vermogen in zit wat er op de uitdraai staat. Of het dan 10pk of 20nm meer of minder is maakt toch ook niet zo gek veel uit. Een e92M3 rijdt je bijvoorbeeld echt niet een paar autolengtes los als je veel pk's mist.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door ferry »

NICO! schreef: 12 okt 2017, 20:11 ik ben het gezeik een beetje zat.
Nico je hebt het topic zelf een discussie genoemd. Hierin komen positieve maar ook negatieve berichten voor. En het echte zeuren en katten hebben we misschien nu wel gehad. Het feit dat het discussie 800 met een knipoog is wil dus wel zeggen dat de leden er nog niet over zijn uitgesproken. En zeker na een meeting dag laait het een beetje op. We koelen vanzelf weer af haha.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

Je kon het niet beter verwoorden ferry ;)
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door JeroenGTIed35 »

Schippersss schreef:
JeroenGTIed35 schreef: 12 okt 2017, 16:13 En nu ophouden allemaal! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Naam van het topic weleens bekeken? Lijkt me gewoon een gezonde discussie, daarvoor ben ik hier op een forum.
Niet zo serieus hè!

De naam van het toppic was eerst anders. Dus als je zelf een beetje had opgelet!

Maar goed was als een grapje bedoeld.

Je kan geen appels met peren vergelijken! Het principe van ieder vermogensbank is gelijk.
En zullen ook allemaal ongeveer de zelfde waardes meten, mits de temperatuur, luchtvochtigheid en de hoeveelheid lucht van de ventilator gelijk is.

Zoals al eerder gezegd zet je auto op de bank bij jd en zet hem daarna op de bank bij vag techniek dan komen er nagenoeg dezelfde waardes uit. Omdat het dezelfde setup is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door JeroenGTIed35 op 12 okt 2017, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door yal »

ferry schreef: 12 okt 2017, 21:29
NICO! schreef: 12 okt 2017, 20:11 ik ben het gezeik een beetje zat.
Nico je hebt het topic zelf een discussie genoemd. Hierin komen positieve maar ook negatieve berichten voor. En het echte zeuren en katten hebben we misschien nu wel gehad. Het feit dat het discussie 800 met een knipoog is wil dus wel zeggen dat de leden er nog niet over zijn uitgesproken. En zeker na een meeting dag laait het een beetje op. We koelen vanzelf weer af haha.
Ja inderdaad precies zoals het is , eerst het topic splitsen van de V/D Velden meeting en dan ''het gezeik een beetje zat zijn'' :?
Er blijft toch altijd een pk en nm strijd :lol:

Fijne avond allen ,

Groet yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Zluytr »

yal schreef: 12 okt 2017, 22:20

Er blijft toch altijd een pk en nm strijd :lol:
Het blijft een beetje piemels vergelijken :mrgreen:
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Famous1303 »

Zluytr schreef:
yal schreef: 12 okt 2017, 22:20

Er blijft toch altijd een pk en nm strijd :lol:
Het blijft een beetje piemels vergelijken :mrgreen:
Maar wie trekt er aan het langste eind? Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door yal »

Zluytr schreef: 12 okt 2017, 22:23
yal schreef: 12 okt 2017, 22:20

Er blijft toch altijd een pk en nm strijd :lol:
Het blijft een beetje piemels vergelijken :mrgreen:
:lol: :lol:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door yal »

Famous1303 schreef: 12 okt 2017, 22:24
Zluytr schreef:
yal schreef: 12 okt 2017, 22:20

Er blijft toch altijd een pk en nm strijd :lol:
Het blijft een beetje piemels vergelijken :mrgreen:
Maar wie trekt er aan het langste eind? Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:mrgreen: , dat wordt een nieuw topic vrees ik :!: :oops:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Zluytr »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Xizer
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 feb 2015, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI ED30

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Xizer »

Urk is er af en toe niks bij. :lol:
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door NICO! »

yal schreef: 12 okt 2017, 22:20
ferry schreef: 12 okt 2017, 21:29
NICO! schreef: 12 okt 2017, 20:11 ik ben het gezeik een beetje zat.
Nico je hebt het topic zelf een discussie genoemd. Hierin komen positieve maar ook negatieve berichten voor. En het echte zeuren en katten hebben we misschien nu wel gehad. Het feit dat het discussie 800 met een knipoog is wil dus wel zeggen dat de leden er nog niet over zijn uitgesproken. En zeker na een meeting dag laait het een beetje op. We koelen vanzelf weer af haha.
Ja inderdaad precies zoals het is , eerst het topic splitsen van de V/D Velden meeting en dan ''het gezeik een beetje zat zijn'' :?
Er blijft toch altijd een pk en nm strijd :lol:

Fijne avond allen ,

Groet yal
Het blijkt gewoon dat niemand van plan is te luisteren naar de uitleg over de werking van een vermogensbank en hoe hoe verschillende bedrijven hem gebruiken.
Door het verschil in gebruik krijg je de verschillen.
VDV doet runs zoals ze door de maker van de bank zijn voorgeschreven. Lange runs en geen korte. De koeling is gedaan dmv 1 of 2 grote blowers en indien noodzakelijk het bijspuiten van zeer koude perslucht.
Bij de "standaard" auto's en auto's waarbij het koelingssysteem is aangepast op het vermogen van de auto kloppen de waardes altijd perfect. Het probleem doet zich voor als er auto's met hoge vermogens komen, waarbij de koeling niet is aangepast.
De waardes geven dan bijvoorbeeld aan dat de inlaattemperatuur oploopt naar 80 graden, waarna de motor (ontsteking) daarop gaat reageren en het vermogen omlaag gooit om de temperatuur omlaag te krijgen.
Als iedere andere tuner op dezelfde manier zijn runs zou doen, dan zou je hetzelfde probleem krijgen.
De bank bij VDV simuleert het ware rijden op de weg over langere stukken met hoge snelheid. Als VDV eenzelfde run zou doen als bijvoorbeeld VAGTechniek, dan zou de waarde waarschijnlijk hetzelfde zijn, maar niet realistisch zijn met dagelijks gebruik.
Dus niemand rolt fout, men rolt alleen anders, waardoor er andere waardes uit komen.
Bij VDV, ik herhaal het nog maar eens, houden ze zich volledig aan de door de fabrikant en VW AG voorgeschreven manier van rollen.
Als mensen niet blij zijn met de resultaten, kan je dat niet afschuiven op de bank of de werking ervan.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Race Eend »

NICO! schreef: 13 okt 2017, 07:10

Het blijkt gewoon dat niemand van plan is te luisteren naar de uitleg over de werking van een vermogensbank en hoe hoe verschillende bedrijven hem gebruiken.
Door het verschil in gebruik krijg je de verschillen.
VDV doet runs zoals ze door de maker van de bank zijn voorgeschreven. Lange runs en geen korte. De koeling is gedaan dmv 1 of 2 grote blowers en indien noodzakelijk het bijspuiten van zeer koude perslucht.
Bij de "standaard" auto's en auto's waarbij het koelingssysteem is aangepast op het vermogen van de auto kloppen de waardes altijd perfect. Het probleem doet zich voor als er auto's met hoge vermogens komen, waarbij de koeling niet is aangepast.
De waardes geven dan bijvoorbeeld aan dat de inlaattemperatuur oploopt naar 80 graden, waarna de motor (ontsteking) daarop gaat reageren en het vermogen omlaag gooit om de temperatuur omlaag te krijgen.
Als iedere andere tuner op dezelfde manier zijn runs zou doen, dan zou je hetzelfde probleem krijgen.
Tot zo ver ben ik het met je eens.

NICO! schreef: 13 okt 2017, 07:10 De bank bij VDV simuleert het ware rijden op de weg over langere stukken met hoge snelheid. Als VDV eenzelfde run zou doen als bijvoorbeeld VAGTechniek, dan zou de waarde waarschijnlijk hetzelfde zijn, maar niet realistisch zijn met dagelijks gebruik.
Dus niemand rolt fout, men rolt alleen anders, waardoor er andere waardes uit komen.
Bij VDV, ik herhaal het nog maar eens, houden ze zich volledig aan de door de fabrikant en VW AG voorgeschreven manier van rollen.
Als mensen niet blij zijn met de resultaten, kan je dat niet afschuiven op de bank of de werking ervan.
En dit is gewoonweg niet het geval. Hoe harder je op de rollenbank rijdt, hoe meer koeling je 'te kort' komt. Hoe harder je op de openbare weg rijdt, hoe meer koeling je krijgt en hoe harder het door de koelers geperst wordt.

Als ik even de originele Porsche 911 turbo S terug pak van de metingen. Met alleen de standaard front koeler hadden we een air intake temp van 80-90 graden in 1 losse run, 4e versnelling (laat staan 5 of 6), dan mis je al 100pk.

Met 2 losse kleine koelers erbij en perslucht+water bijspuiten in de koelers konden we hem terug koelen naar 35 graden en die loopt dan in 1 run al weer op naar 45-53 graden. Echter daarmee haalden we dan wel de fabrieksvermogens.

ECHTER op de openbare weg moet je je best doen om hem op 35 graden te krijgen!

En zo zie ik het dagelijks, ondanks dat de koeling op de dyno best op orde is, zijn de temperaturen op de openbare weg altijd beter dan op de rollenbank, zeker als je een tijdje met een auto bezig bent loopt de ruimte temperatuur ook wat op.

De koeler van de jd bank koelt ongeveer 120-130kph, je meting is meestal al tot 160kph, feitelijk kom je al koeling te kort, maar omdat je nooit erg lang boven die snelheid komt, valt het nog wel mee.

Op de openbare weg, hoe harder je rijdt, hoe meer en hoe sneller de luchtflow door je koelers perst, steek je hand maar eens uit het raam bij 170+kph, dan merk je wel wat een klap lucht er langs komt, kortom, hoe langer je metingen duren, hoe belangrijker het is dat je koeling extreem goed op orde is.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door NICO! »

En daarom gebruiken ze bij VDV als extra koeling bij hogere snelheden perslucht. Als perslucht vrij komt vanuit de tank, is het zeer koel en wordt het ook nog eens met hoge druk (1 man per slang en dan nog hebben ze moeite om hem vast te houden, zoveel kracht staat er op). Maar dat is dus alleen nodig bij auto's waarbij er wel tuning aanwezig is, maar er niets aan het koelsysteem is gewijzigd.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

Kan Race Eend of Nico mij uitleggen waarom ik mijn opgegeven waarden wel haalde als een van de weinigen.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Vissa »

De enige manier om erachter te komen is de auto's die hun waardes niet of bij lange na niet haalde ook weer direct op de bank te zetten waar ze getuned zijn. Misschien halen ze daar nu ook veel lagere waardes en heeft het met iets mechanisch te maken? Ik lees 1 die 120pk miste, dat kan haast niet anders dat er iets niet goed functioneerd. Een bank kan geen 120pk verschillen, of het moet bij echt een waardeloos bedrijf zijn geweest.

Sowieso zit er verschil tussen banken, en ook zeker het weertype kan een best verschil maken. Of het die dag 30+ graden is of richting de 0. Luchtvochtigheid etc.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door NICO! »

Demon schreef: 13 okt 2017, 23:06 Kan Race Eend of Nico mij uitleggen waarom ik mijn opgegeven waarden wel haalde als een van de weinigen.
Omdat jouw tuner en VDV blijkbaar dezelfde manier van rollen hebben.
Groeten, Nico
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door bzb »

NICO! schreef: 15 okt 2017, 00:04
Demon schreef: 13 okt 2017, 23:06 Kan Race Eend of Nico mij uitleggen waarom ik mijn opgegeven waarden wel haalde als een van de weinigen.
Omdat jouw tuner en VDV blijkbaar dezelfde manier van rollen hebben.
BRILJANT!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door Demon »

NICO! schreef: 15 okt 2017, 00:04
Demon schreef: 13 okt 2017, 23:06 Kan Race Eend of Nico mij uitleggen waarom ik mijn opgegeven waarden wel haalde als een van de weinigen.
Omdat jouw tuner en VDV blijkbaar dezelfde manier van rollen hebben.



En is dat dan in beide gevallen de correcte meeting of juist niet ? Wie o wie zijn bank staat juist afgesteld ? ;)
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door ferry »

Als jij bij dezelfde tuner blijft en op de dezelfde bank gaat. Dan is dat voor jou de correcte meting.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: discussie over dyno verschillen nummer 800

Bericht door JeroenGTIed35 »

Steek anders eens een WiFi of Bluetooth eobd stekker in je auto en download een app zoals dashcommand.

Hiermee Kun je het motor vermogen ook uitlezen zie foto hieronder.

Het rode pijltje geeft het maximale aan wat ik heb gehaald op de invoegstrook.



Afbeelding


Let wel dit is bhp. Als je dit omrekent komt er het onderstaande uit:

Afbeelding

Dit komt nagenoeg overheen met de gemeten waarden op jd zijn bank.

Afbeelding

Als ik onzin vertel hoor ik het graag.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten