GPF / OPF / PPF verwijderen of leeghalen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
TCRNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2020, 18:07
Type auto: GTI TCR

GPF / OPF / PPF verwijderen of leeghalen

Bericht door TCRNL »

Beste Leden,


Sinds een paar weken heb ik mijn mooi GTI TCR, geluid ben ik prima tevreden mee. Sinds 2018/2019 hebben zo goed als alle benzine motor een GPF / OPF / PPF (veel verschilde termen) komt op het zelfde neer. Dit is een soort roetfilter alleen dan voor benzine motoren.
Hierdoor is geluid aardig gedempt, toch ben ik benieuwd hoe de auto klinkt zonder OPF. 
Heeft iemand op dit forum al zijn OPF laten verwijderen? Zo ja ben ik benieuwd hoe veel verschil het heeft gemaakt.

Mocht ik dit willen aanpassen gaat mijn voorkeur uit het om OPF leeg te halen van de originele downpipe, dan hoeft de ECU niet worden aangepast (geflashed). De auto heeft namelijk nog fabrieks garantie. Als het nodig is wil ik dit kastje aanschaffen om geen foutmeldingen te krijgen:
https://ar-performance.nl/product/millt ... -ssxvw551/

Hier vind je extra informatie over GPF / OPF / PPF https://drivetribe.com/p/the-opf-pandor ... 9mp3JEciOQ
Ben benieuwd naar jullie ervaring hier mee.

Groetjes!
TCRGTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2020, 10:47
Type auto: Golf MK7 GTI TCR

Re: GPF / OPF / PPF verwijderen of leeghalen

Bericht door TCRGTI »

Ik heb afgelopen week een nieuwe op maat gemaakte RVS klepuitlaat laten monteren. Het geluid is verbeterd, maar veel minder dan gedacht. Volgens de garage heeft dit alles met de OPF filter te maken, die al het geluid tegenhoudt. Flink balen dus. Volgens de garage moet ik dan een nieuwe downpipe aanschaffen plus een module die de storing tegenhoudt. Ook heb ik op het internet gelezen dat je de filter kan leeghalen, echter nog geen bedrijf gevonden die dat doet. Ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben... Ben ook een beetje bang voor de fabrieksgarantie, de auto is sinds vorige week 1 jaar oud.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten