Dsg problemen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
nathanot14
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2021, 11:00
Type auto: Golf MK7 GTI

Dsg problemen

Bericht door nathanot14 »

Sinds enige tijd ervaar ik nu al problemen met mijn dsg. Wanneer ik wegrij vanuit stilstand geeft hij vaak een harde schok. Eerst deed hij dit alleen wanneer de motor koud was of een tijdje stil had gestaan, maar de laatste tijd begint hij het steeds vaker te doen. Vanmiddag was het zo erg dat ik niet meer weg kon rijden. Toen ik de rem rustig liet opkomen bleef hij maar schokken geven en wilde niet vooruit rijden. Alsof hij niet in zijn versnelling wilde schieten leek het wel. Pas toen ik gas bijgaf schoot hij er in een keer in en begon hij te rollen. Ik heb hem al een paar keer uitgelezen met vcds maar geen fout codes te bekennen. Ook heb ik al een paar keer een basic settings reset gedaan via vcds en dit verhelpt het probleem dan ook tijdelijk, maar telkens na 2 a 3 dagen begint hij weer met schokken. De schokken zijn echt alleen bij het wegrijden vanuit een stilstand. Veder heb ik geen problemen. De olie is ook pas vervangen. Ik vermoed zelf dat het de mechatronic unit is. Het gaat om een DQ250 uit een golf 7 gti.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Dsg problemen

Bericht door bzb »

check het tankontluchtingssysteem (koolfilter e.d.)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten