Goedkope Olie in Duitsland

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Heren van het goede leven,

Ik heb zojuist even 12 liter aan Aral olie gekocht met een gemiddelde prijs van E6,88 per liter incl. verzendkosten... Let wel, de verzendkosten zijn 18 Euro dus wat litertjes tegelijk kopen is het beste :) Is in ieder geval goedkoper dan de 30 Euries die je bij de pomp moet afrekenen....

Linkje :)

https://oeldepot24.de/aral-super-tronic ... liter.html

(Heb geen aandelen :P )
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door Chris5gti »

is idd een goede site maar soms vind je het via ebay nog goedkoper . Heb een 5 liter kan Castrol 5w30 VW voor 33 euro gekocht vorig jaar ..
Gebruikersavatar
Gijs82
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mar 2012, 13:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door Gijs82 »

Nette prijzen, had pas via ebay 3 flessen gekocht voor € 28,55 (€9,53 per fles).
Altijd nog goedkoper dan bij de dealer..

Castrol EDGE Professional 5W-30 Longlife3 Motoröl 5W30 VW 504 00 / 507 00

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 4700wt_922
Golf 5 GTI RED
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door Chris5gti »

Precies die heb ik er ook in zitten . Goed spul zolang je het iedere 15.000 vervangt .
Gebruikersavatar
haantje de voorste
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jun 2011, 21:45
Type auto: Golf GTI ED35

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door haantje de voorste »

Weet iemand wat de dealer ongeveer voor de olie vraagt? En hoeveel liter verse olie gaat er bij de eerste beurt ongeveer in?
Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / Carbonio / GFB DV+/ - 357 PK / 460 NM
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door bzb »

25€ per liter dacht ik ze zullen wel 5 afrekenen, gaat iets van 4,5 in
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door Renekesgti »

bzb schreef:25€ per liter dacht ik ze zullen wel 5 afrekenen, gaat iets van 4,5 in
Ja die prijs staat me ook bij @ the dealer. Hier in NL bij de meeste internet shops 10 tje de liter voor Castrol Edge 5W-40 TD.
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door Vince82 »

bzb schreef:25€ per liter dacht ik ze zullen wel 5 afrekenen, gaat iets van 4,5 in
Mijn dealer is altijd zo aardig om dat halve litertje achter te laten in de auto. :)
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door bzb »

wat een bende... oww in de fles :oops:
Gebruikersavatar
haantje de voorste
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jun 2011, 21:45
Type auto: Golf GTI ED35

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door haantje de voorste »

Vandaag de eerste onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Er is 4,5 liter verse olie ingegaan voor € 14,- per liter. Ik had aangegeven dat ik over wilde stappen van longlife naar kortere intervallen aangezien ik niet zoveel KM's maak. Hoewel ik had gezegd dat ik graag 5W-40 van Castrol edge of Shell Helix Ultra wil, hebben ze toch 10W-40 Shell Helix HX7 erin gekieperd. Want het is geen sportauto.....

Weet iemand of deze Shell olie slechtere eigenschappen heeft dan 5W-40 olie van bijvoorbeeld Castrol?
Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / Carbonio / GFB DV+/ - 357 PK / 460 NM
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door KlouxOne »

haantje de voorste schreef:Vandaag de eerste onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Er is 4,5 liter verse olie ingegaan voor € 14,- per liter. Ik had aangegeven dat ik over wilde stappen van longlife naar kortere intervallen aangezien ik niet zoveel KM's maak. Hoewel ik had gezegd dat ik graag 5W-40 van Castrol edge of Shell Helix Ultra wil, hebben ze toch 10W-40 Shell Helix HX7 erin gekieperd. Want het is geen sportauto.....

Weet iemand of deze Shell olie slechtere eigenschappen heeft dan 5W-40 olie van bijvoorbeeld Castrol?

Raar verhaal weer dit. VW hanteert voor vaste intervallen altijd 5w-40 en geen 10w-40. Uiteraard zijn de eigenschappen daar ook weer anders van. Hier op het forum wel is gelezen dat er problemen ontstaan omdat de olie bij koude start te dik is. ik zou er niet mee akkoord gegaan zijn. Hoezo geen sport auto? 335 pk is niet misselijk. maar dat weet de dealer zeker niet ;) De R8 van mijn baas rijd ook gewoon op 5w30 Castrol Edge. niks speciaals aan.
Bovendien vraag je er toch nadrukkelijk om?

Zoek voor de zekerheid is op het forum. ik weet zeker dat er mensen problemen hebben gehad met het tikken van kleppen voor 10w-40 dit was overigens bij een MKV en niet bij een MKVI

Shell Helix ultra is overigens prima olie. zeker geen troep. maar de viscositeit moet wel goed zijn uiteraard.
Gebruikersavatar
haantje de voorste
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jun 2011, 21:45
Type auto: Golf GTI ED35

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door haantje de voorste »

Bedankt voor je reactie. Ik heb ze uiteraard niet verteld dat er 325 PK onder de kap zit ;) Ik heb bij het inleveren van de sleutels aangegeven dat ik kortere intervals wil met goede 5W-40 olie. Maar dat sprak voorzich werd er gezegd.

Ik zal het forum eens doorspitten naar de problemen die je noemt. Mocht ik die verhalen tegenkomen, dan overweeg ik om alsnog goede olie erin te laten gooien. Maar dan wel bij Hans Sloot. Misschien een beetje zonde van het geld maar ik wil gewoon dat mijn auto de beste verzorging krijgt.
Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / Carbonio / GFB DV+/ - 357 PK / 460 NM
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door MkVI Nmgn »

haantje de voorste schreef:Bedankt voor je reactie. Ik heb ze uiteraard niet verteld dat er 325 PK onder de kap zit ;) Ik heb bij het inleveren van de sleutels aangegeven dat ik kortere intervals wil met goede 5W-40 olie. Maar dat sprak voorzich werd er gezegd.

Ik zal het forum eens doorspitten naar de problemen die je noemt. Mocht ik die verhalen tegenkomen, dan overweeg ik om alsnog goede olie erin te laten gooien. Maar dan wel bij Hans Sloot. Misschien een beetje zonde van het geld maar ik wil gewoon dat mijn auto de beste verzorging krijgt.
Dan heb je nu al een fout gemaakt om naar de Dealer te gaan en niet meteen naar Mr Sloot. :lol:
En ik zou lekker naar Hans rijden en daar Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 in je blok laten gooien,
@KlouxOne hij rijd al met een Golf 5 2.0 TFSI Ed motor ;)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
haantje de voorste
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jun 2011, 21:45
Type auto: Golf GTI ED35

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door haantje de voorste »

Inderdaad Tonnie. Maar het plan was om tijdens de garantie periode het onderhoud door de dealer te laten doen. Aan de andere kant, ik heb aangegeven welke olie ik in me auto wilde hebben. Maar hoe controleer ik of ze die olie daadwerkelijk in mijn auto gieten? Misschien tappen ze gewoon uit het grote vat waar de rest van de auto's ook mee gevuld wordt. Hoe dan ook, ik ga morgen bij Hans Sloot informeren of ze daar mijn auto met Castrol Edge 5W-40 willen vullen.
Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / Carbonio / GFB DV+/ - 357 PK / 460 NM
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door Schippersss »

Renekesgti schreef:
bzb schreef:25€ per liter dacht ik ze zullen wel 5 afrekenen, gaat iets van 4,5 in
Ja die prijs staat me ook bij @ the dealer. Hier in NL bij de meeste internet shops 10 tje de liter voor Castrol Edge 5W-40 TD.
Hier nog minder zelfs http://www.carok.nl/webshop/motor/castr ... -literfles bij de dealer is die olie prijs een grote grap, kost voor hun nog minder omdat ze het in bulk inslaan en meteen paar 1000 liter nemen.
SpeedyGonzales19
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2020, 16:56
Type auto: Golf GT

Re: Goedkope Olie in Duitsland

Bericht door SpeedyGonzales19 »

Heeft iemand ervaring met de online shop:
www.longlife100.de/nl
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 41 gasten