Milltek turbo back of catch back

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GerardR
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 jul 2011, 11:09

Milltek turbo back of catch back

Bericht door GerardR »

Wie kan mij vertellen als ik een milltek wil moet ik dan non resonated catch back doen of
Turbo back resonated. Graag hoor ik van jullie.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Wilcoos »

Volgens mij haal je drie dingen door elkaar.

Turbo back, is vanaf de turbo.
Cat back, is vanaf de cat ( win je niets)
non-resonated is zonder midden demper.

Dus voor vermogens winst, turbo back, en dan heb je nog de keus wel of geen middendemper.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Mackdennis »

Wat wil je bereiken? Puur vermogen, of Puur geluid?

Maakt het nog uit wat het kost?
Zit je vast aan miltek of heb je ook gekeken naar andere merken?

Persoonlijk vond ik de eind/sierstukken van een miltek niet heel mooi.
Wat ik op een foto zag van apr. Vond ik die wel mooi!

http://www.goapr.com/products/apr_exhaust_20tfsi.html

Custom is ook nog een optie..
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Race Eend »

als je een turbo back wilt (veel extra vermogen), neem dan de resonated versie, of je moet echt van veel geluid uit de uitlaat houden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Wilcoos »

Race Eend schreef:als je een turbo back wilt (veel extra vermogen), neem dan de resonated versie, of je moet echt van veel geluid uit de uitlaat houden.
Ik heb in het begin resonated gehad, en nu de vervanger er tussen. Maar vind het echt meevallen qua geluid. Totaal geen overlast binnen, en ook echt niet hard ofzo. Maar onder een Leon heb ik wel andere verhalen gehoord. Misschien is een GTI toch wat beter geisoleerd dan.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Race Eend »

Non-Resonated op een gewone golf of leon is prima te doen. Echter op een Golf R20 DSG, voor veel mensen te luid, de milltek R20 eind-demper is echt anders dan van de rest van de vag-modellen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Ex-Belg Olivier
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2011, 19:09
Contacteer:

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Ex-Belg Olivier »

@ GerardR

Heb het je al diverse malen gevraagd en aangegeven, maar waarom blijft je "spammen" met dezelfde vragen?

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=20&t=935
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Jeffreyvdt »

Dus als ik het goed lees allemaal is non-resonated minder vermogen en geluid en resonated meer vermogen en geluid.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Wilcoos »

Fout gelezen, het is wel of geen middendemper
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Jeffreyvdt »

Die voor het vermogen of geluid zorgt!
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Mackdennis »

@jefry

Nee precies andersom.. Non rosonated is meer geluid..
En kwa vermogen.. Maakt resonated of non resonared niet uit..
Wel of je vanaf katelysator (cat back) of vanaf de turbo neemt.

Waar de turbo back de meeste vermogen gaat geven!
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Jeffreyvdt »

Dan weet ik een beetje waar ik naar moet gaan kijken.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Milltek turbo back of catch back

Bericht door Mackdennis »

Wat mischien ook een mooie oplossing is..

Is je voorste katalysator eruit meppen..(je 2ekat is een 400cell, dus geen probleem)
En je midden demper vervangen voor een buis..
En dan dikkere sierstukken op je eindemper laten lassen!

+ punten
Goedkoop!!!!
Iets meer vermogen
Motor pakt iets eerder/beter op
Meer geluid (door dat je de middendemper vervangt)
Mooie looks ( omdat je er dikke sier pijpen op laat lassen.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 143 gasten