Milltek turbo back of catch back
Milltek turbo back of catch back
Wie kan mij vertellen als ik een milltek wil moet ik dan non resonated catch back doen of
Turbo back resonated. Graag hoor ik van jullie.
Turbo back resonated. Graag hoor ik van jullie.
Re: Milltek turbo back of catch back
Volgens mij haal je drie dingen door elkaar.
Turbo back, is vanaf de turbo.
Cat back, is vanaf de cat ( win je niets)
non-resonated is zonder midden demper.
Dus voor vermogens winst, turbo back, en dan heb je nog de keus wel of geen middendemper.
Turbo back, is vanaf de turbo.
Cat back, is vanaf de cat ( win je niets)
non-resonated is zonder midden demper.
Dus voor vermogens winst, turbo back, en dan heb je nog de keus wel of geen middendemper.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Milltek turbo back of catch back
Wat wil je bereiken? Puur vermogen, of Puur geluid?
Maakt het nog uit wat het kost?
Zit je vast aan miltek of heb je ook gekeken naar andere merken?
Persoonlijk vond ik de eind/sierstukken van een miltek niet heel mooi.
Wat ik op een foto zag van apr. Vond ik die wel mooi!
http://www.goapr.com/products/apr_exhaust_20tfsi.html
Custom is ook nog een optie..
Maakt het nog uit wat het kost?
Zit je vast aan miltek of heb je ook gekeken naar andere merken?
Persoonlijk vond ik de eind/sierstukken van een miltek niet heel mooi.
Wat ik op een foto zag van apr. Vond ik die wel mooi!
http://www.goapr.com/products/apr_exhaust_20tfsi.html
Custom is ook nog een optie..
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Milltek turbo back of catch back
als je een turbo back wilt (veel extra vermogen), neem dan de resonated versie, of je moet echt van veel geluid uit de uitlaat houden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Milltek turbo back of catch back
Ik heb in het begin resonated gehad, en nu de vervanger er tussen. Maar vind het echt meevallen qua geluid. Totaal geen overlast binnen, en ook echt niet hard ofzo. Maar onder een Leon heb ik wel andere verhalen gehoord. Misschien is een GTI toch wat beter geisoleerd dan.Race Eend schreef:als je een turbo back wilt (veel extra vermogen), neem dan de resonated versie, of je moet echt van veel geluid uit de uitlaat houden.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Milltek turbo back of catch back
Non-Resonated op een gewone golf of leon is prima te doen. Echter op een Golf R20 DSG, voor veel mensen te luid, de milltek R20 eind-demper is echt anders dan van de rest van de vag-modellen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 17 jun 2011, 19:09
- Contacteer:
Re: Milltek turbo back of catch back
@ GerardR
Heb het je al diverse malen gevraagd en aangegeven, maar waarom blijft je "spammen" met dezelfde vragen?
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=20&t=935
Heb het je al diverse malen gevraagd en aangegeven, maar waarom blijft je "spammen" met dezelfde vragen?
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=20&t=935
- Jeffreyvdt
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09
Re: Milltek turbo back of catch back
Dus als ik het goed lees allemaal is non-resonated minder vermogen en geluid en resonated meer vermogen en geluid.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Re: Milltek turbo back of catch back
Fout gelezen, het is wel of geen middendemper
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Jeffreyvdt
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09
Re: Milltek turbo back of catch back
Die voor het vermogen of geluid zorgt!
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Milltek turbo back of catch back
@jefry
Nee precies andersom.. Non rosonated is meer geluid..
En kwa vermogen.. Maakt resonated of non resonared niet uit..
Wel of je vanaf katelysator (cat back) of vanaf de turbo neemt.
Waar de turbo back de meeste vermogen gaat geven!
Nee precies andersom.. Non rosonated is meer geluid..
En kwa vermogen.. Maakt resonated of non resonared niet uit..
Wel of je vanaf katelysator (cat back) of vanaf de turbo neemt.
Waar de turbo back de meeste vermogen gaat geven!
- Jeffreyvdt
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09
Re: Milltek turbo back of catch back
Dan weet ik een beetje waar ik naar moet gaan kijken.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Milltek turbo back of catch back
Wat mischien ook een mooie oplossing is..
Is je voorste katalysator eruit meppen..(je 2ekat is een 400cell, dus geen probleem)
En je midden demper vervangen voor een buis..
En dan dikkere sierstukken op je eindemper laten lassen!
+ punten
Goedkoop!!!!
Iets meer vermogen
Motor pakt iets eerder/beter op
Meer geluid (door dat je de middendemper vervangt)
Mooie looks ( omdat je er dikke sier pijpen op laat lassen.
Is je voorste katalysator eruit meppen..(je 2ekat is een 400cell, dus geen probleem)
En je midden demper vervangen voor een buis..
En dan dikkere sierstukken op je eindemper laten lassen!
+ punten
Goedkoop!!!!
Iets meer vermogen
Motor pakt iets eerder/beter op
Meer geluid (door dat je de middendemper vervangt)
Mooie looks ( omdat je er dikke sier pijpen op laat lassen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten