Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene.GTI
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 dec 2018, 00:03
Type auto: Golf 6 GTI

Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door Rene.GTI »

Goedemorgen,

Ik zit te denken om in mijn golf 6 gti de speakers in de voordeuren te veranderen maar vraag me af of dit het wel waard is.
Kan er weinig over vinden .
Ik heb de orginele speakers nog geen dynaudio.

Zijn er mensen die dit al gedaan hebben ?

Ik dacht aan focal of gladen setje .
Het gaat me der om dat er iets meer bass uit komt zonder een subwoofer achterin te leggen met een heel kabelpakket.
Hier heb ik niet zo zin in.

Gr Rene
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door FreaQ »

Ik zat er ook laatst over na te denken,

ik wou iets dat onzichtbaar was, blijkbaar zijn er genoeg opties zoals een sub in je reserve wiel.
Ik hoorde wel van mede liefhebbers dat het niet ideaal is ivm het dubbel gedempt word voordat het pas bij jou aankomt.

Zit je nog wel met je kabel troep. Ik vraag mij af of het zo zeer een verbetering is een upgrade aan speakers aangezien mijn deuren eerder trillen dan dat de speakers over hun nek gaan. Ik weet niet of iedere GTI dat heeft, maar er zit al een versterker onder de bij rijders stoel bij mij iig. wellicht dat je daar ook nog wat mee kan.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door WillsR »

Ik heb net een helix subwoofer ingebouwd in mn golf 7. Verwacht geen wonderen qua sub maar de overige speakers klinken veel beter. Meer bas en zuiverder. Helix gekocht op ebay voor €369. Inbouwen 3 uurtjes. Misschien wel een alternatief.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door FreaQ »

WillsR schreef: 14 mei 2020, 19:30 Ik heb net een helix subwoofer ingebouwd in mn golf 7. Verwacht geen wonderen qua sub maar de overige speakers klinken veel beter. Meer bas en zuiverder. Helix gekocht op ebay voor €369. Inbouwen 3 uurtjes. Misschien wel een alternatief.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wellicht dus wel een optie voor mij.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door StarSqream »

WillsR schreef: 14 mei 2020, 19:30 Ik heb net een helix subwoofer ingebouwd in mn golf 7. Verwacht geen wonderen qua sub maar de overige speakers klinken veel beter. Meer bas en zuiverder. Helix gekocht op ebay voor €369. Inbouwen 3 uurtjes. Misschien wel een alternatief.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zelf ingebouwd of heb je ergens laten doen?
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door WillsR »

Ik heb het zelf ingebouwd. Enige wat veel werk is, is de draden wegwerken onder de dorpel. Maar heel goed te doen met behulp van youtube.
Ik heb heb de sub op mijn reserve wiel gemonteerd met een extra lange reserve wiel moer.

Ik lees net dat jij een versterker onder je bank hebt dus ik weet niet of de Helix sub bij jou werkt, aangezien deze ook een aparte versterker heeft. Ik heb een standaard discover media.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door FreaQ »

WillsR schreef: 14 mei 2020, 22:59 Ik heb het zelf ingebouwd. Enige wat veel werk is, is de draden wegwerken onder de dorpel. Maar heel goed te doen met behulp van youtube.
Ik heb heb de sub op mijn reserve wiel gemonteerd met een extra lange reserve wiel moer.

Ik lees net dat jij een versterker onder je bank hebt dus ik weet niet of de Helix sub bij jou werkt, aangezien deze ook een aparte versterker heeft. Ik heb een standaard discover media.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik kwam er al een van JBL tegen met ingebouwde versterker... goede recensies , dus zal wel goeie troep wezen
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
ED32JJ
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 jan 2020, 00:50
Type auto: GOLF MK6 ED35

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door ED32JJ »

Amerikaanse speakers ben je iedergeval verzekerd van bass.. mijn inziens teveel bass...die portable dragers van jbl.. not my sound..
Hoe die speakers zijn van gladen weet ik niet.
In meppel zit wel een bedrijf die in gradaties allemaal upgrades doet.. wel een paar euro meenemen, maar misschien is dat wat?



Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Golf GTI ED 35.
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door FreaQ »

ED32JJ schreef: 16 mei 2020, 11:24 Amerikaanse speakers ben je iedergeval verzekerd van bass.. mijn inziens teveel bass...die portable dragers van jbl.. not my sound..
Hoe die speakers zijn van gladen weet ik niet.
In meppel zit wel een bedrijf die in gradaties allemaal upgrades doet.. wel een paar euro meenemen, maar misschien is dat wat?



Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Ja ik heb hier Pro car HIFI in de buurt zitten, volgens mij is dat ook een goed bedrijf
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
andreversteeg
Berichten: 300
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
Type auto: golf 6 2009
Locatie: Dromenland

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door andreversteeg »

Ik heb de gladen speakers in mijn auto. En een super verbetering. Wel heb ik een Pioneer sub er bij tegen mijn achterbank aan. Dus nog wel mijn kofferbak over meer dus stukje minder door de sub. Geluid is super zo. En glazen veel zuiverder en mooier geluid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door andreversteeg op 17 mei 2020, 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Live your life if its your last day
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door StarSqream »

andreversteeg schreef: 16 mei 2020, 16:57 Ik heb de geladen spiekers in mijn auto. En een super verbetering. Wel heb ik een Pioneer sub er bij tegen mijn achterbank aan. Dus nog wel mijn kofferbak over meer dus stukje minder door de sub. Geluid is super zo. En glazen veel zuiverder en mooier geluid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat?
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door ChielED35 »

StarSqream schreef:
andreversteeg schreef: 16 mei 2020, 16:57 Ik heb de geladen spiekers in mijn auto. En een super verbetering. Wel heb ik een Pioneer sub er bij tegen mijn achterbank aan. Dus nog wel mijn kofferbak over meer dus stukje minder door de sub. Geluid is super zo. En glazen veel zuiverder en mooier geluid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Rene.GTI
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 dec 2018, 00:03
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Speakers upgraden g6 iemand al gedaan ?

Bericht door Rene.GTI »

Oke , ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ga doen.
Iets extra bass heb je toch al snel een woofer nodig dus.
Ik had eigenlijk gehoopt doormiddel van ander composetjes bijv.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten