Multimedia vervangen voor een met android carplay

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Bassie
Type auto: Golf 7 variant

Multimedia vervangen voor een met android carplay

Bericht door Bassie »

Hallo allemaal,

Ik heb een vw golf 7 variant 1.6 tdi uit 2014.
Nu zou ik graag mijn multimedia systeem veranderen naar een systeem met android auto. Wat zouden jullie aanraden?
Budget is niet heel groot als in max 200/250euro.

Groeten
LL7R
Type auto: Golf 7R

Re: Multimedia vervangen voor een met android carplay

Bericht door LL7R »

Goedemorgen! Welkom op het forum.

Eerste vraag is welk systeem je er nu in hebt zitten en of een unlock van de Android auto al volstaat (kan voor zover ik weet alleen met Discover Media of Discover Pro).

Zo niet, dan is de vraag of je voor origineel wil gaan, wat duurder is. Ik heb ooit eens gekeken voor een OEM inbouw van iets anders en kwam hier
https://www.cartronic.nl/golf-7/ terecht. Maar uiteindelijk niet gedaan, dus ook geen ervaring met deze leverancier.

Anders zijn er nog een aantal Ali varianten in omloop, goedkoper, maar ook "spannender" zeg maar... Google is your friend.
Bassie
Type auto: Golf 7 variant

Bericht door Bassie »

Hallo bedankt voor je reactie, ik weet zo niet wat er in zit. Hoe kom ik daar achter?
Bij systeem informatie staat
Onderdeelnummer apparaat: 5G0035819A
Hardware 040
Software 0421
Media codec n/a
LL7R
Type auto: Golf 7R

Bericht door LL7R »

Ik vind net het volgende in een oude prijslijst (thank you Google):

Volkswagen AppConnect 5G0054830A € 319
maakt het mogelijk via het beeldscherm van uw infotainmentsysteem direct apps van uw smartphone te bedienen, bestaande uit 3 functies:
- MirrorLink™
- CarPlay Apple™
- Android Auto Google (verwacht Q3-Q4 2016)
.. let op: alleen geschikt voor Composition Media Gen2, Discover Media Gen2 vanaf model jaar 2016

Radio-navigatiesysteem 'Discover Media' en radio-navigatiesysteem 'Discover Pro' zijn er al vanaf het begin van de Golf 7, maar je hebt dus de 2e generatie ervan nodig. Dus het lijkt er toch op dat je een nieuw systeem nodig hebt. OEM vanaf €900 ben ik bang, maar er zijn genoeg niet-OEM leveranciers te vinden. Zou ze gewoon eens bellen...
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”