dorpelverlichting tear down

Krijg je iets net los? Of krijg je het niet meer vast? Weet jij de oplossing? Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

dorpelverlichting tear down

Bericht door iz75 »

Onlangs heeft de blauwe dorpelverlichting aan bestuurderszijde de geest gegeven.
Na belachelijke bedragen te hebben gezien en gehoord om dit onderdeel te vervangen (150 tot 250 euro ex btw!), had ik de hoop opgegeven.
Vorige week toch een exemplaar gevonden waarop ik met 70 euro bieding het onderdeel meteen mocht ophalen.
Ik was toch benieuwd naar de techniek en heb mijn oude exemplaar uit elkaar gehaald.
Mijn kennis is echter beperkt, maar imho lijkt dit geen rocket science en is het voor mij een bevestiging dat ik de volgende keer toch eens ga kijken of ik dit niet zelf kan fixen.
Ik deel het omdat ik denk dat meerdere mensen met hetzelfde probleem zitten en ik op geen enkele forum een guide heb kunnen vinden.
Ik heb geprobeerd een zo goed mogelijk beeld te geven van hoe alles in elkaar zit en wat het probleem in mijn geval is geweest (groene aanslag op electronicq door vocht).AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: dorpelverlichting tear down

Bericht door Reflexzilver »

Top dat je dit deelt. Ik heb ook leds die t soms wel doen en soms niet...
Heb je alleen metalen strips vervangen en kunstof niet? Of gehele strip inclusief kunstof vervangen?
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: dorpelverlichting tear down

Bericht door iz75 »

Gehele strip incl plastic deel dat ook naar achteren doorloopt (ik heb 4 deurs).
Heb ook nooit alleen het aluminium deel ergens gezien.
Verbaast me wel gezien het best simpel lijkt om alleen dat deel te vervangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: dorpelverlichting tear down

Bericht door Reflexzilver »

Super. Zag al paar van die dorpel verlichting op Marktplaats staan. Als het vervangen niet te lastig is kan ik dat zelf ook vervangen. Zou mooi zijn :D
Plaats reactie

Terug naar “DIY + Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten