Anti diefstal beveiliging.

Krijg je iets net los? Of krijg je het niet meer vast? Weet jij de oplossing? Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Glenne »

dit was toch al langer bekend dacht ik?
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Verlengsnoer »

Ja zeker! Alleen had ik de afbeeldingen zoals hier afgebeeld niet eerder gezien!
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Glenne »

Verlengsnoer schreef:Ja zeker! Alleen had ik de afbeeldingen zoals hier afgebeeld niet eerder gezien!
voor de schoonheid moet je het zeker niet doen en ben toch benieuwd naar de sterkte van die bevestigingen.

nu even los van die navi-lock; ik ben aan het informeren naar een startonderbreking waarbij je een code moet invoeren via een knop.
de knop in kwestie kan vanalles zijn. bv: 2x linker raam omhoog + 1x rechter raam, of 3x handrem omhoog trekken of gewoon een verborgen schakelaar. er zijn blijkbaar veel mogelijkheden.
je hebt 2min tijd om de "code" in te geven. eerst gaat er een biepje af en 30sec later kan je nog nauwelijks met de wagen rijden (stapsgewijs).
vond ik zeer interessant. nog geen idee van de prijs trouwens.
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Timvgti »

"Nauwelijks" met de wagen rijden (stapsgewijs)!?!
Waarom niet gewoon helemaal geblokkeerd? Stapsgewijs 's nachts de straat uit rijden, daar wordt niemand wakker van en om de hoek gaat jouw mooie gti dan alsnog op een trailertje...
Mooiste is als zonder het ingeven van die juiste 'code' ook zaken als de brandstofpomp uitgeschakeld zijn, dan kom je niet ver.
Beste beveiligingen blijven echter mechanische beveiligingen zoals een Bearlock.
Combinaties van mechanische (Bearlock) beveiliging met andere beveiligingen als klasse3 of hoger alarm, obd poort verwijderd, gps tracker, 15sec delay uitgeschakeld van alarm, uitgeschakelde brandstofpomp etc, etc. zijn echter het beste.
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Meik »

Verlengsnoer schreef:Ja zeker! Alleen had ik de afbeeldingen zoals hier afgebeeld niet eerder gezien!
Navilock is wel een aanrader moet ik bekennen!

Na een paar dagen heb je de handigheid te pakken en is het niet storend meer.

Het is zeker jammer van de puntjes op je dashboard, maar ook die gaan je steeds minder opvallen.

Voor zover ik weet zijn er er nog geen gevallen van een gestolen rns 510 icm Navilock
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Meik »

Jeffreyvdt schreef:Ik kan een groupbuy regelen bij mijn vw dealer van der Velden in Zoetermeer.
Als er genoeg animo voor is kunnen zij een mooi prijs maken met foto's erbij en een artikel in een blad en op de site van bearlock.
Het monteren ervan duurt ongeveer 1 a 2 uur.
Dus als ik genoeg mensen heb kunnen hun naar bearlock bellen en pon gaat de een dealer worden van bearlock in Nederland.
Ik hoop dat er genoeg animo voor is.
De prijs voor het inbouwen zit je normaal op of onder de 500 euro dus hoe meer mensen hoe beter de prijs.
Vanmiddag langs geweest en de dealer had er wel oren naar.
Om de prijs te bepalen moet ik het volgende weten.
Kenteken,
Chassis nummer,
Model,
Automaat of schakel.
Gaat deze groupbuy nog door?

Anders heb ik waarschijnlijk nog 2 auto's die ik toe wil voegen
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Ik heb een codesysteem in m'n Golf 5 GTI zitten. Auto valt niet te starten zonder het invoeren van de code. Als de code niet binnen 20 seconden is ingevoerd na het ontgrendelen gaat het alarm af bij mij.... Zit er aan te denken om het ook in te bouwen in m'n 6 in Nederland...

Afbeelding
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Meik »

Golf VI GTI Adidas schreef:Ik heb een codesysteem in m'n Golf 5 GTI zitten. Auto valt niet te starten zonder het invoeren van de code. Als de code niet binnen 20 seconden is ingevoerd na het ontgrendelen gaat het alarm af bij mij.... Zit er aan te denken om het ook in te bouwen in m'n 6 in Nederland...

Afbeelding
Dat is wel een slimme oplossing!
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Eric H »

Meik schreef:
Golf VI GTI Adidas schreef:Ik heb een codesysteem in m'n Golf 5 GTI zitten. Auto valt niet te starten zonder het invoeren van de code. Als de code niet binnen 20 seconden is ingevoerd na het ontgrendelen gaat het alarm af bij mij.... Zit er aan te denken om het ook in te bouwen in m'n 6 in Nederland...

Afbeelding
Dat is wel een slimme oplossing!
Vind het alleen niet zo'n "sjieke" oplossing, al heeft het natuurlijk wel een preventieve werking.
Een potentiele inbreker/dief die dit ziet zitten zal niet het risico nemen, en doorgaan naar de volgende.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Je kan het systeem plaatsen waar je maar wilt (bijv. asbak of bekerhouder)... Mij stoort het niet (meer) en toets het vier cijferige wachtwoord blindelings in.
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Gengar »

Meik schreef:
Jeffreyvdt schreef:Ik kan een groupbuy regelen bij mijn vw dealer van der Velden in Zoetermeer.
Als er genoeg animo voor is kunnen zij een mooi prijs maken met foto's erbij en een artikel in een blad en op de site van bearlock.
Het monteren ervan duurt ongeveer 1 a 2 uur.
Dus als ik genoeg mensen heb kunnen hun naar bearlock bellen en pon gaat de een dealer worden van bearlock in Nederland.
Ik hoop dat er genoeg animo voor is.
De prijs voor het inbouwen zit je normaal op of onder de 500 euro dus hoe meer mensen hoe beter de prijs.
Vanmiddag langs geweest en de dealer had er wel oren naar.
Om de prijs te bepalen moet ik het volgende weten.
Kenteken,
Chassis nummer,
Model,
Automaat of schakel.
Gaat deze groupbuy nog door?

Anders heb ik waarschijnlijk nog 2 auto's die ik toe wil voegen
Als het mogelijk is, wil ik de mijne ook toevoegen als het kan.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Gengar »

Golf VI GTI Adidas schreef:Ik heb een codesysteem in m'n Golf 5 GTI zitten. Auto valt niet te starten zonder het invoeren van de code. Als de code niet binnen 20 seconden is ingevoerd na het ontgrendelen gaat het alarm af bij mij.... Zit er aan te denken om het ook in te bouwen in m'n 6 in Nederland...

Afbeelding
Goed idee. Hoeveel kost dit handig code systeem?
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

@Gengar
Zal is gaan rondzoeken... Ik post wel een update als ik meer weet
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Roman77 »

Bel gewoon van der Velden Zoetermeer op en vraag wat het kost, ook al is het geen groupbuy was die goedkoper dan dat ik er voor betaald heb en hun zijn een VW dealer dus zal het inbouwen wel fluitje van een cent zijn.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door yal »

Even terug komen op de navilock , ik was gister bij de dealer en die hadden een passat staan waar het gehele dashboard van kapot was.
Er zat een navilock over de RNS510 , dus zijn de dieven bezig geweest met een zaag :shock: en hebben de navigatie alsnog uit de wagen genomen.

De vraag is , wat is erger navigatie weg of navilock en gehele dashboard kapot?

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door theo »

Het is jammer dat zelfs een stuur enorm ingewikkeld is geworden want voor deze Caddy2 is het een briljante oplossing:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door staffpride »

Dat zou wel handig zijn, maar hoe lang duurt het voordat ze zelf een stuurtje meenemen?

Leuke vloermatten ook trouwens ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door theo »

Die caddy is een apart ding, lees dit topic maar eens: http://caddy-club.nl/PhP/viewtopic.php?f=7&t=3
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Gengar »

yal schreef:Even terug komen op de navilock , ik was gister bij de dealer en die hadden een passat staan waar het gehele dashboard van kapot was.
Er zat een navilock over de RNS510 , dus zijn de dieven bezig geweest met een zaag :shock: en hebben de navigatie alsnog uit de wagen genomen.

De vraag is , wat is erger navigatie weg of navilock en gehele dashboard kapot?

Grt Yal
Hoe gierig zijn die dievengilde om een gehele dashboard kapot te maken? :evil: Die dievengilde zijn wel erg gierig voor die RNS510. Mij werd vanuit de vw dealer gezegd dat de diefstal van rns510 met navilock flink was gedaald. Maar blijkbaar hebben de dievengilde weer iets nieuws bedacht. Zij hebben totaal geen geen respect voor andermans eigendom :twisted:
ErikGTI

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door ErikGTI »

Ik overweeg een Bearlock of een construct DSG slot aan te schaffen.

Misschien zijn er al tevreden en ontevreden gebruikers op het forum, ik zou graag hun ervaringen willen horen.
Wat ik bv belangrijk vind is...bestaat er een "loper" en wat mij verontrust is dat " Bearlock" uit het hol van de leeuw komt.
Deze "loper-gedachte" komt voort uit het feit dat een forumlid zijn auto met Bearlock is kwijtgeraakt (zonder wegslepen).
Ik las overigens dat achteruit rijden met Bearlock (is dat ook bij Construct) geen probleem is dus ik weet niet hoe zijn auto geparkeerd stond.

Btw als die lijst nog actueel is...zet me er maar bij..
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Gengar »

Vandaag een bearlock in mijn Golf 6 GTI laten monteren bij de VW Dealer ' M. de Koning' in Krimpen a/d Ijssel. Ik had vannacht mazzel, want mijn alarm van mijn Golf ging omstreeks 3:15 af. Gelukkig had mijn Golf geen schade, maar toch vreemd dat de alarm van mijn wagen afging.
ErikGTI

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door ErikGTI »

Oefff...hopelijk vals alarm...

Ik weet bijna zeker dat je vannacht weer lekker slaapt....

Ik heb inmiddels ook opdracht gegeven voor een bearlock ;) ....ik wil ook weer wat lekkerder slapen met straks een nieuwe voor de deur...ik heb gewoon (te) veel gevoel bij mijn auto
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door PatrickR »

Ik heb een bearlock in mijn RS6 gehad.
Goed spul, de mens word de zwakste schakel! Gebruik dus wel 2 sleutelbossen, niet de bearlock en autosleutel aan 1 sleutelbos doen (tegen zakkenrollers).
Verzekering keert niet uit als er 1 van de 3 sleutels mist, verstop de reserversleutels dus of leg deze in een kluis.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door Timvgti »

ErikGTI schreef:Ik overweeg een Bearlock of een construct DSG slot aan te schaffen.

Misschien zijn er al tevreden en ontevreden gebruikers op het forum, ik zou graag hun ervaringen willen horen.
Wat ik bv belangrijk vind is...bestaat er een "loper" en wat mij verontrust is dat " Bearlock" uit het hol van de leeuw komt.
Deze "loper-gedachte" komt voort uit het feit dat een forumlid zijn auto met Bearlock is kwijtgeraakt (zonder wegslepen).
Ik las overigens dat achteruit rijden met Bearlock (is dat ook bij Construct) geen probleem is dus ik weet niet hoe zijn auto geparkeerd stond.

Btw als die lijst nog actueel is...zet me er maar bij..
Welk forumlid is dat overkomen dan?
Er bestaat iig geen loper voor de (originele) Bearlocks.
Elk slot is te openen. In mijn werk zie ik het dagelijks. De Bearlocks werkt echter zó vertragend (echt vééééle minuten) dat ze liever een andere gti pakken.
Dat is dan weer het voordeel. Wij hebben geen speciale auto's. In elk dorp vindt je wel een gelijkwaardige gti.
(Ook ik heb een dsg Bearlock)
Ps: altijd icm andere aanpassingen nemen zoals onderbroken Obd poort, gps Tracker, 15sec alarmdelay uitgeschakeld, etc.
ErikGTI

Re: Anti diefstal beveiliging.

Bericht door ErikGTI »

Hoi Tim,

De naam weet ik niet maar hij post in dit topic.
Dat was het verhaal dat de boeven eerst een andere auto steelde in de Rai garage en daarna zijn R32 met Bearlock, alles vastgelegd op beveiligingscameras.

Ik doe wat ik kan...maar wil ook weer niet 1000 handelingen doen alvorens ik kan starten... :(
Plaats reactie

Terug naar “DIY + Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten