Middendemper gti 7 perf.

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Middendemper gti 7 perf.

Bericht door StephanV »

Hallo iedereen.

Ik ben stephan woonachtig in Rotterdam. Sinda kort trots eigenaar van een golf 7 gti Perf.
Nu ben ik van plan om de middendemper uit mijn uitlaat te laten verwijderen. Gaat om een golf 7 gti performance uit 2014. (Automaat)

Wie heeft ervaring met het resultaat? Aan te raden? Of af te raden?

Ik hoor graag!!
Groet, Stephan
wikas
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:41
Type auto: MK7 GTI

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door wikas »

Ik ga niet te veel woorden over vuil maken.
Zelf ook gedaan. Kleine ingreep, niet te duur.
100% aan te raden.
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door StephanV »

Oke dan. Thanks voor je reactie!

Als ik er verder op zoek zie ik inderdaad wel positie reacties. Was benieuwd of er nadelen aan zitten. Bijvoorbeeld 'gedreun' in de auto bij een constante snelheid ofso? Komt de auto door de apk? Enz..
wikas
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:41
Type auto: MK7 GTI

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door wikas »

Je komt zeker door de APK, weliswaar in Nederland. Want je cat blijft nog gewoon intakt.
Ook ik had gelezen over 'gedreun'. Zelf heb ik hier weinig last van, gezien ik nauwelijks snelweg rijdt.
Maar, dat neemt niet weg, dat het er wel is. Echter heb ik er zelf geen last van en stoort het mij niet.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door GTI-mkVII »

ik heb dat ook gedaan met nog een cut out vlak coor einddemper. Alles open is wel bak herrie en slecht te harden op snelweg. Maar met klep dicht en in feite alleen achterdemper prima te doen en nagenoeg geen dreunen...
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door StephanV »

Haha ja dat geloof ik. Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt. Laat het doen bij Celtemp Car Equipment. Lees goede ervaringen over dat bedrijf. Ik ben zeer benieuwd! Wat zeker is, is dat het nu te braaf klinkt..

Ik lees vooral dat eigenaren van een mk6 last hebben van een resonerend hinderlijk geluid en dat het bij de mk7 een stuk minder is. Ik ga het wel meemaken. Als het niks is, is het terugplaatsen van de demper zo gedaan.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door GTI-mkVII »

StephanV schreef: 26 sep 2019, 14:09 Haha ja dat geloof ik. Ik heb ondertussen een afspraak gemaakt. Laat het doen bij Celtemp Car Equipment. Lees goede ervaringen over dat bedrijf. Ik ben zeer benieuwd! Wat zeker is, is dat het nu te braaf klinkt..

Ik lees vooral dat eigenaren van een mk6 last hebben van een resonerend hinderlijk geluid en dat het bij de mk7 een stuk minder is. Ik ga het wel meemaken. Als het niks is, is het terugplaatsen van de demper zo gedaan.
Krijg je geen spijt van...
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Escho
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 apr 2017, 14:16
Type auto: Golf 7 GTI
Locatie: Ommen

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door Escho »

Heb ik vorig jaar ook gedaan. Het is even wennen, maar het geluid is echt veel beter! Ik zou niet terug willen.
Resonantie valt wel mee.. boven de 140 hoor je het wat maar ik zet de radio gewoon harder :D
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door StephanV »

Bedankt voor je reactie Escho.

Mooi dat je zo tevreden bent! En heb jij DSG? Zo ja, merk jij een aanzienlijk verschil in de dsg 'farts'?
wikas
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:41
Type auto: MK7 GTI

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door wikas »

Ik
StephanV schreef: 27 sep 2019, 18:17 Bedankt voor je reactie Escho.

Mooi dat je zo tevreden bent! En heb jij DSG? Zo ja, merk jij een aanzienlijk verschil in de dsg 'farts'?
Ik heb ook DSG, en de DSG "Farts" zijn bij mij wel luider geworden. Ik rij mk7 Gti 2014.
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door StephanV »

[/quote
Ik heb ook DSG, en de DSG "Farts" zijn bij mij wel luider geworden. Ik rij mk7 Gti 2014.
[/quote]

Oke dan👍 Dat is mooi, want dat is natuurlijk een mooi onderdeel van het uitlaatgeluid. Donderdag is het zover. Ben zeer benieuwd!
Gebruikersavatar
Escho
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 apr 2017, 14:16
Type auto: Golf 7 GTI
Locatie: Ommen

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door Escho »

StephanV schreef: 27 sep 2019, 18:17 Bedankt voor je reactie Escho.

Mooi dat je zo tevreden bent! En heb jij DSG? Zo ja, merk jij een aanzienlijk verschil in de dsg 'farts'?
Wat StephanV zegt. De DSG Farts zijn aanzienlijk luider en mooier. Zo te lezen is het donderdag zo ver voor je.. ik ben benieuwd wat je er van vind!
Gebruikersavatar
StephanV
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door StephanV »

Escho schreef: 01 okt 2019, 15:35
StephanV schreef: 27 sep 2019, 18:17 Bedankt voor je reactie Escho.

Mooi dat je zo tevreden bent! En heb jij DSG? Zo ja, merk jij een aanzienlijk verschil in de dsg 'farts'?
Wat StephanV zegt. De DSG Farts zijn aanzienlijk luider en mooier. Zo te lezen is het donderdag zo ver voor je.. ik ben benieuwd wat je er van vind!
Nou..had niet blijer kunnen zijn! Ik reed met een bijna constante smile richting huis. Het klinkt niet asociaal maar gewoon mooi aanwezig. Een geluid zoals een gti hoort te klinken naar mijn mening. 8-)
Gebruikersavatar
Escho
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 apr 2017, 14:16
Type auto: Golf 7 GTI
Locatie: Ommen

Re: Middendemper gti 7 perf.

Bericht door Escho »

StephanV schreef: 03 okt 2019, 15:23
Escho schreef: 01 okt 2019, 15:35
StephanV schreef: 27 sep 2019, 18:17 Bedankt voor je reactie Escho.

Mooi dat je zo tevreden bent! En heb jij DSG? Zo ja, merk jij een aanzienlijk verschil in de dsg 'farts'?
Wat StephanV zegt. De DSG Farts zijn aanzienlijk luider en mooier. Zo te lezen is het donderdag zo ver voor je.. ik ben benieuwd wat je er van vind!
Nou..had niet blijer kunnen zijn! Ik reed met een bijna constante smile richting huis. Het klinkt niet asociaal maar gewoon mooi aanwezig. Een geluid zoals een gti hoort te klinken naar mijn mening. 8-)
Lekker hoor geniet ervan!! :D
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten