Kromme remschijven?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Kromme remschijven?

Bericht door Crocky »

Beste forumleden,

Ik heb de standaard remmen op mijn Golf 6 GTI vervangen door die van een Golf 7 GTI PP (340 mm). De volledige setup was nieuw en nog standaard.

Bij enkele zware stops vanaf 250+ (autobahn) begon mijn stuur te trillen bij remmen op hoge snelheid en/of als de schijven goed warm zijn. Ik was er dus van overtuigd dat mijn schijven krom waren. Nieuwe schijven en blokken besteld, geen trilling meer. Om slechte kwaliteit uit te sluiten heb ik de OEM setup vervangen (ATE als ik mij niet vergis) door volledig Brembo. Een paar weken later weer enkele zwaardere remacties vanaf hoge snelheid gemaakt, je raadt het al, weer trilling in mijn stuur bij warme schijven of remacties op hoge snelheid. Er is met beide schijvencombo's nooit door een plas gereden na warmlopen of rem vastgehouden bij stilstand na zware remactie. Ik begin dus sterk te twijfelen dat de schijven wel daadwerkelijk telkens krom zijn.

Iemand hier ervaring mee? Het kan toch niet zijn dat een OEM schijf krom trekt door wat zwaar te remmen? Ik las ook ergens dat dit mogelijks afzetting van de blokken kan zijn.

Wat ik wel opmerk is een variabele pieptoon aan de rechterzijde als ik de rem niet indruk. Alsof de blok de schijf bij elke omwenteling ergens raakt. Dit is geen constante piep maar variabel, de blok raakt dus niet overal de schijf. Bij het indrukken van de rempedaal is het geluid weg. Ik ga er dus vanuit dat dit geluid van de remmen komt of heeft dit mogelijks ook een andere oorzaak?

Alvast bedankt.
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Kromme remschijven?

Bericht door sebasss2 »

Opzich deel ik je mening wel dat de OEM schijven net wat te lucht zijn voor zulke heftige rem acties. Had precies hetzelfde bij de OEM schijven.
Deze vervangen door zimmermann schijven en nu is het weg.

Als je een draai of frees bedrijf in de buurt hebt zou je daar eens heen moeten gaan om de schijven met een klok te meten.
Of vragen of je een klok mag lenen en de schijf op je as nameten, als je de schijf vrij kan laten draaien je hebt een vast punt voor je klok, kan je het makkelijke uitsluiten of hij krom is.

Vaak als je de bocht doorgaat en hij begint te piepen wil het nog wel eens zijn dat ze krom/versleten zijn (versleten dan bij jou even uit te sluiten).
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Kromme remschijven?

Bericht door bzb »

rij standaard remmen echt nog nooit krom gehad of wat dan ook, en vaak zat blauw gehad op de ring e.d. als t trilt was bij mij het remblok te vlak, remblokken vervangen en weg was het
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Kromme remschijven?

Bericht door kurtje »

Ik ga dit topic even gebruiken.

Mijn 7,5 R heeft hier ook last van, wanneer van hogere snelheden de remmen gebruikt worden hoor je een soort van geluid/gebrom. Moment dat je de remmen los laat is het weg. Het stuurt trilt niet...

Bij normale snelheden merk je helemaal niets.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Kromme remschijven?

Bericht door scully »

Ik kan me niet voorstellen dat een schijf krom trekt na hard remmen en daarna gewoon doorrijden. Het opwarmen gebeurt namelijk gelijkmatig over de hele schijf, en het afkoelen ook. Lijkt mij dat er iets anders aan de hand is.
Als je uitsluitsel wil of je schijven krom zijn of niet, zou je ze eens kunnen laten afdraaien, als ze recht zijn zie je dat meteen en hoeft er niets af.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Kromme remschijven?

Bericht door yal »

Ik denk dat je naven krom zijn , doordat bijv. de wielen een keer veel hard zijn aangetrokken in het verleden.

Was het oppervlak brandschoon en roestvrij voordat de schijven gemonteerd werden?

Onze Passat heeft krassen en roest op de achterschijven , bij stevig remmen horen wij een gonzend geluid.
Dit zou door de remschijven komen zei de dealer...
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Joey Butter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jul 2021, 12:26
Type auto: Golf 7R Variant

Re: Kromme remschijven?

Bericht door Joey Butter »

Ik blaas hier even nieuw leven in met een vraag over mijn remmen.
Rij in een Golf 7R Variant en als ik beetje sportief aan rijden ben geweest, waar deze auto's voor gemaakt zijn zou je denken, dan gaan mn remmen echt onwijs hard shaken. Dan heb ik ze wel redelijk warm geremd maar nog niet echt heet. Bij koude remmen en normaal rijden heb ik nergens last van.

Zojuist even naar de pomp gereden en om mn bandenspanning te controleren, kreeg lage bandenspanningsdruk melding, en toen ik thuis kwam en ik de eerder geschoten prop in mn band wilde controleren met een soppie spoot ik paar spetters op de schijf en hoorde die echt sissen.
Dus dacht zullen die remmen van ritje van max 3km op het dorp nu zo heet zijn.
Spuit dus even beetje recht op de schijf en het sist meteen weg.
Dit gecontroleerd op de achter remmen maar die waren totaal niet warm en bleven ook nat.
De andere voorkant, links, ook even gekeken en daar sisde die ook zo hard op.

Kan het zijn dat de rembalans niet helemaal goed staat bij dat alle remkracht naar de voorwielen gaan?
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Kromme remschijven?

Bericht door expor »

Rembalans is voor zover ik weet niet (makkelijk) aan te passen. Met de standaard rem setup worden de achter remmen amper gebruikt. Zelf heb ik wat agressievere blokken erin gezet en merk dat ook achter nu meer doet, maar de balans ligt vooral naar voor.

Ik zou eerder denken dat de remmen aanlopen, bijv. omdat de zuigers (te) vast zitten, als ze na zo'n kort ritje al zo heet zijn.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Joey Butter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 jul 2021, 12:26
Type auto: Golf 7R Variant

Re: Kromme remschijven?

Bericht door Joey Butter »

Ben langs VW dealer gereden Hoogenboom in Vlaardingen, daar rondje gereden en probeert het te simuleren maar kreeg het niet voor elkaar om ze te laten trillen terwijl ik ze wel echt heet had geremd.
Denk dat het trillen komt omdat ik van koud naar heel heet te snel doe. Daardoor zet alles niet op dezelfde manier uit en trekt het beetje krom denk ik.
de remmen zien er ook gewoon goed uit dus weet het ook niet precies waar dit vandaan komt.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten