Golf R Beveiliging

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door FGT »

WillsR schreef: 25 jul 2019, 12:05 Wat denken jullie om gewoon een extra clifford alarm met extra startonderbreker te monteren die blokkeerd zordra je sleutel gelezen wordt? Is net zo duur als een bearlock, 2e alarm blijft gaan en 2e startblokkering treedt in. Die krijg je alleen uit met een code.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een Clifford en een Golf 7 gaan niet samen. Dit heeft te maken omdat Clifford geen schema’s meer maakt voor dit type auto. Dus het is bijna niet te herleiden welke draden waar aangesloten moeten worden.
En Clifford is niet meer te koop in Nederland. Dit omdat ze geen SCM certificering op het alarm afgeven.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door WillsR »

Vanwege de post van forumlid FGT heb ik even verdiept SCM gekeurde alarmsystemen met startonderbreker (los van canbus) en met rollende code. 2 komen er goed uit:
- Het Cobra CO4627; startblokkering obv Driver ID Cards.
- Het DEFA DVS-90; startblokkering obv druk op handzender
Verschil is dat de extra autorisatie bij Cobra verloopt o.b.v. een soort "kaart" die de het systeem in de directe nabijheid van het voertuig startblokkering opheft en bij Defa moet je handmatig deze extra autorisatie uitvoeren door op een losse handzender te drukken. Ontgrendelen deur gaat nog steeds met eigen VW sleutel.

Voor/ en nadelen:
Cobra:
Voordeel meer comfort:
- Met VW keyless deur open; cobra kaart unlock 2e startonderbreker automatsch en starten maar.
Nadeel:
- levensduur batterij ca. 6 mnd. omdat kaart constant auto blijft zoeken;
- Afstand herkenning is erg kort. Als je achterklep opendoet gaat alarm soms af omdat kaart niet herkent wordt omdat die te ver zou zijn (wel mogelijkheid om extra antenne in te bouwen)

Defa:
Voordeel: batterij handzender 3-4 jaar.
Nadeel: extra handzender aan je sleutel en fysiek drukken.

Voor- en nadelen t.o.v. Bearlock:
Voordelen:
- Alarm gaat af en startblokkering treedt in.
- Voor dieven die op onderdelen uit zijn, is afgaan van een alarm een extra risico om betrapt te worden groter. Zeker in mijn situatie.
Nadelen:
- weer een alarm dat kopieren op afstand mogelijk maakt ondanks rollende code.
- Auto kan ondanks alarm afgast weggesleept worden.

Bearlock:
Voordeel: mechanisch
Nadelen:
- alarm gaat niet af als key is gescimmed.
- Airbag, navigatie systeem, koplampen, etc. zijn nog steeds diefstal gevoelig.
- Afschrikmoment pas als ze al binnen zijn in je auto.
- Slot van de sleutel is misschien te kraken???? (Lees hier nog niets van)

Prijs:
cobra: €615 incl montage
Defa: €580 incl montage
Bearlock: €590 incl montage

Mijn voorkeur gaat toch uit naar de bearlock.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden kiezen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Golf R Variant gestolen

Bericht door expor »

PS. De Bearlock komt wel met kleine stickertjes, welke ik in de hoek van de twee zij-voorruiten heb geplakt. Aangezien ze geel met rood zijn vallen ze wel op van dichtbij, en de 'geinteresseerden' zullen deze wel herkennen (aanname). Het helpt verder niet tegen airbag/lampen diefstal, dus ik heb Keyless Entry alsnog uitgeschakeld bovenop de Bearlock installatie.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Golf R Beveiliging

Bericht door WillsR »

expor schreef:PS. De Bearlock komt wel met kleine stickertjes, welke ik in de hoek van de twee zij-voorruiten heb geplakt. Aangezien ze geel met rood zijn vallen ze wel op van dichtbij, en de 'geinteresseerden' zullen deze wel herkennen (aanname). Het helpt verder niet tegen airbag/lampen diefstal, dus ik heb Keyless Entry alsnog uitgeschakeld bovenop de Bearlock installatie.
Wat ik mij altijd afvraag is of auto’s zonder keyless niet zijn te scimmen?
Want het comfort met keyless is wel heerlijk.
Maar als het uitschakelen van keyless entry het scimmen tegenhoudt, ga ik dat ook zeker doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door expor »

Uitschakelen van keyless zorgt er iig voor dat het signaal niet te verlengen is, en dus de auto niet geopend kan worden met een versterker bij de voordeur. Ik dacht te begrijpen dat sleutels niet op afstand te kopieren waren voor de Golf 7 generatie (dus bij drukken op de knopjes) maar dat laatste weet ik eigenlijk niet zeker.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door WillsR »

expor schreef:Uitschakelen van keyless zorgt er iig voor dat het signaal niet te verlengen is, en dus de auto niet geopend kan worden met een versterker bij de voordeur. Ik dacht te begrijpen dat sleutels niet op afstand te kopieren waren voor de Golf 7 generatie (dus bij drukken op de knopjes) maar dat laatste weet ik eigenlijk niet zeker.
Als dat zo is, ga ik het ook doen. Eerst code opnieuw inleren dan keyless uitzetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door Roman77 »

Ik snap nog steeds niet waarom je twijfelt aan een bearlock maar goed.

Ik heb een DEVA alarm (zelfde type) in mijn Audi gehad en vond het echt een vervelend alarm, idd het extra kastje, een keertje harde regen of onweer ging dat kut alarm af, vooral fijn midden in de nacht (ja weet ik de sensor kan afgesteld worden en die stond bij mij al op de minste stand). Overigens kan die wel op keyless worden ingesteld alleen krijg je dan geen SCM certificaat.

Bearlock gaat op slot en dan blijft de auto in P staan bij een DSG, ik zit inmiddels aan mijn 4e Bearlock en wil nooit anders meer.

@expor moet je nu dan elke keer je sleutel bij de plek houden waar normaal de sleutel in het contact gaat sinds je keyless uit staat?
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door WillsR »

Roman77 schreef:Ik snap nog steeds niet waarom je twijfelt aan een bearlock maar goed.

Ik heb een DEVA alarm (zelfde type) in mijn Audi gehad en vond het echt een vervelend alarm, idd het extra kastje, een keertje harde regen of onweer ging dat kut alarm af, vooral fijn midden in de nacht (ja weet ik de sensor kan afgesteld worden en die stond bij mij al op de minste stand). Overigens kan die wel op keyless worden ingesteld alleen krijg je dan geen SCM certificaat.

Bearlock gaat op slot en dan blijft de auto in P staan bij een DSG, ik zit inmiddels aan mijn 4e Bearlock en wil nooit anders meer.

@expor moet je nu dan elke keer je sleutel bij de plek houden waar normaal de sleutel in het contact gaat sinds je keyless uit staat?
Het is toch €600 en nu wil ik de juiste keuze maken. Die obdlock was ook zonde geld.
Ik wil eigenlijk een extra startonderbreking maar ook een afschrik effect als ze bezig zijn onderdelen te stelen en je auto slopen. Maar net als jij vind ik een extra kastje niks en gaat mijn voorkeur uit naar een mechanische beveiliging. Daarom waardeer ik jullie feedback en ervaringen. Morgen ga ik een afspraak maken voor het inbouwen van een bearlock.

@expor: daar ben ik ook benieuwd naar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door expor »

Roman77 schreef: 31 jul 2019, 20:01 Ik snap nog steeds niet waarom je twijfelt aan een bearlock maar goed.

Ik heb een DEVA alarm (zelfde type) in mijn Audi gehad en vond het echt een vervelend alarm, idd het extra kastje, een keertje harde regen of onweer ging dat kut alarm af, vooral fijn midden in de nacht (ja weet ik de sensor kan afgesteld worden en die stond bij mij al op de minste stand). Overigens kan die wel op keyless worden ingesteld alleen krijg je dan geen SCM certificaat.

Bearlock gaat op slot en dan blijft de auto in P staan bij een DSG, ik zit inmiddels aan mijn 4e Bearlock en wil nooit anders meer.

@expor moet je nu dan elke keer je sleutel bij de plek houden waar normaal de sleutel in het contact gaat sinds je keyless uit staat?
Nee, ik heb alleen keyless access/entry uitgeschakeld, starten gaat nog steeds keyless. Dat kan nog steeds verlengt worden met signaal maar daarom heb ik ook een Bearlock ernaast ;). Bij de eerste poging keyless uit te schakelen heb ik overigens wel perongeluk alles uitgeschakeld, dus kon ik alleen nog maar de auto op contact krijgen door sleutel bij 'contact' te houden. Maar gelukkig kon ook alleen het entry deel uitgeschakeld worden.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door Roman77 »

expor schreef: 01 aug 2019, 08:22 Nee, ik heb alleen keyless access/entry uitgeschakeld, starten gaat nog steeds keyless. Dat kan nog steeds verlengt worden met signaal maar daarom heb ik ook een Bearlock ernaast ;). Bij de eerste poging keyless uit te schakelen heb ik overigens wel perongeluk alles uitgeschakeld, dus kon ik alleen nog maar de auto op contact krijgen door sleutel bij 'contact' te houden. Maar gelukkig kon ook alleen het entry deel uitgeschakeld worden.
Oké bedankt voor je reactie, goed om te weten dat het kan, gelukkig heeft de 7.5 al die optie om het uit te schakelen dmv op slot doen met sleutel en dan op deurhendel drukken maar het overwegen wel waard.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door FGT »

Bearlock is ook binnen een paar minuten open. Als ze het alarm er af hebben is het zo gepiept.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door WillsR »

FGT schreef:Bearlock is ook binnen een paar minuten open. Als ze het alarm er af hebben is het zo gepiept.
Met andere woorden beste beveiliging is:
- Een hele goede all-risk verzekering v
- Garage
- Beveiligingscamera / deurbelcamera v

Vertragend:
- Bearlock v
- Defa alarm met extra startblokkering
- zelf een kill switch monteren
- Keyless uitzetten

Extra’s:
- Strack & trace v
- OBD lock / relocator v

Comfort
- Keyless protector
- dashcam met parkeermodus (beelden van persoon in de auto worden direct naar de cloud verzonden. Daarna deze beelden via alle social media verspreiden en op tinder/badoe/secondlove,etc plaatsen)

Tegen onderdelen (liefs icm een alarm die afgaat)
- Prolock pro elite stuurlock voor airbag
- Motorkapslot
- Hendel motorkap verwijderen en een beugel erom monteren
- Koplampen met verschillende soorten schroeven / extra moer achter monteren

Als ik de bearlock heb gemonteerd gaat de keyless eraf en worden de sleutels opnieuw ingeleerd.
Dan heb ik van het rijtje 6 goede beveiligingen.

Hoewel ik met bloed, zweet en tranen mijn Golf R heb opgebouwd en ze stelen de auto alsnog, dan koop ik een fiat multipla :-).

N.B. Voel je vrij om het rijtje aan te vullen met goede suggesties/tips.








Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door THEY070 »

Fijn dat je niet hebt stil gezeten @WillsR!

Heeft deze happening nog impact gehad op je vertrouwen in de Golf?
Ik ben er na 3 maanden nog steeds super pissig over wat ze met mijn auto hebben uitgespookt en ben echt speciaal lekker aan het rond scheuren om echt het vertrouwen terug te gaan krijgen in men auto.

De auto zelf blijft gewoon top maar opeens vind ik het ook niet meer zo leuk als mensen naar men auto kijken.

@Moderator is het misschien een idee om de lijst van @WillsR vast te pinnen of in een apart gesloten topic te plaatsen zodat deze altijd makkelijk te vinden blijft?
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door GTI-mkVII »

Ik heb mijn sleutels in stalen geldkistje thuis liggen, dat werkt altijd, die hoesjes volgens mij veel gevoeliger. En een SCM alarm, bearlock, navi lock (ja voor 7 discover pro bestaan die) en staat binnen in garage. Meer kun je toch haast niet doen.
Vergeet niet uit je reservesleutels batterij te halen, want 1 sleutel die je gebruikt in bakje, maar reserve die ergens los ligt of hangt is natuurlijk zelfde risico...
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door HS2005 »

WillsR schreef: 02 aug 2019, 11:16 N.B. Voel je vrij om het rijtje aan te vullen met goede suggesties/tips.
- Mi50 peilzender in combinatie met MiBlock module
- Anti diefstalplaatjes
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door WillsR »

THEY070 schreef:Fijn dat je niet hebt stil gezeten @WillsR!

Heeft deze happening nog impact gehad op je vertrouwen in de Golf?
Ik ben er na 3 maanden nog steeds super pissig over wat ze met mijn auto hebben uitgespookt en ben echt speciaal lekker aan het rond scheuren om echt het vertrouwen terug te gaan krijgen in men auto.

De auto zelf blijft gewoon top maar opeens vind ik het ook niet meer zo leuk als mensen naar men auto kijken.
Ik had het geluk dat we de auto snel vonden. Kinderstoeltje op de bijrijder stoel lag er nog. Daar heeft niemand gezeten.
Natuurlijk ben ik nog steeds pis en nog steeds weet ik niet wanneer ze mijn sleutel hebben gescimmed. Niet op die avond want ze kwamen aanlopen en klikte de deur gelijk open.
Maar ik geniet nog steeds van de R qua wegligging, geluid en rijgenot. Dat zelfde gevoel toen ik 18 was en in mn golf gti 16v edition one reed.
Het enige is dat je zoveel extra geld en moeite aan andere dingen moet spenderen om maar die klootzakken weg te houden van je auto waar je hard voor hebt gewerkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door THEY070 »

Precies zoals je het zegt irriteert mij dus ook enorm, het kost bakken met geld en alleen om het de jatkneusjes moeilijker te maken.
Wat je zegt over de R sluit ik me volledig bij aan één van de weinige 4 cilinders die echt goed klinken, je herkend ze altijd door dat iconische geluid

Ik heb dan zelf geen GTI of R maar puur door de passie van de leden hier lijkt het me toch nog gaaf om het ooit een keer te hebben, al moet ik dan eerst voor een huis met een garage gaan sparen hahaha
Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 353
Lid geworden op: 11 jan 2015, 13:23
Type auto: AMG GT S en MK6 GTI
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door Nigel-R32 »

Jeetje man wat een verhaal! Gelukkig dat hij toch weer terecht is, nu hopen dat die klootzakken niet terugkomen! :x
AMG GT S '15 - 510pk & 650Nm - fun
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht
THEY070
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 mei 2019, 21:33
Type auto: VW GOLF MK6 Highline

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door THEY070 »

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GBBivcMBZ4s[/youtube]


Zelfs de duurdere VAG speeltjes worden gestolen d.m.v relay theft :o :o :o :o :o :o :o
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door Roman77 »

Beetje off topic maar zag je gisteren rijden, mooie bak!
SKu
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 aug 2018, 17:57
Type auto: GTI Clubsport

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door SKu »

Zelf vooral fan van Mi50. Ben intussen aan mijn tweede Mi50 toe nu (eerste auto gaat er over 2 weken uit) en zou niet anders willen. Gewoon een geheime plek bedenken waar je je security card tegenaan moet houden en permanent de blokkade op de auto aanzetten. Dan kunnen ze zelfs met de originele sleutels niet weg. Hebben ze toch je pasje en rijden ze wel weg? Dan gaat dat iig niet met een GPS-jammer, want dan heb je weer niks aan het pasje; de startonderbreker springt er dan meteen weer op. Maakt het erg lastig de auto ongetraceerd weg te krijgen.

Overigens is een Navilock toch niet meer van deze tijd? Alle Golf 7's of nieuwer hebben toch een op chassisnr gecodeerde navi? Ik heb bij mijn Polo GTI, GTE en 7.5 GTI PP nog geen Navilock gehad omdat ze die krengen om die reden toch niet jatten.
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door WillsR »

Roman77 schreef:Beetje off topic maar zag je gisteren rijden, mooie bak!
Tnx, Dan was het zeker droogAfbeelding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door WillsR »

SKu schreef:Zelf vooral fan van Mi50. Ben intussen aan mijn tweede Mi50 toe nu (eerste auto gaat er over 2 weken uit) en zou niet anders willen. Gewoon een geheime plek bedenken waar je je security card tegenaan moet houden en permanent de blokkade op de auto aanzetten. Dan kunnen ze zelfs met de originele sleutels niet weg. Hebben ze toch je pasje en rijden ze wel weg? Dan gaat dat iig niet met een GPS-jammer, want dan heb je weer niks aan het pasje; de startonderbreker springt er dan meteen weer op. Maakt het erg lastig de auto ongetraceerd weg te krijgen.

Overigens is een Navilock toch niet meer van deze tijd? Alle Golf 7's of nieuwer hebben toch een op chassisnr gecodeerde navi? Ik heb bij mijn Polo GTI, GTE en 7.5 GTI PP nog geen Navilock gehad omdat ze die krengen om die reden toch niet jatten.
Mooi systeem, heb je eigenlijk alles. Alleen is het zeker niet goedkoop en je hebt volgens mij een abo nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door HS2005 »

WillsR schreef: 12 okt 2019, 23:24 Mooi systeem, heb je eigenlijk alles. Alleen is het zeker niet goedkoop en je hebt volgens mij een abo nodig.
Een Mi50 in combinatie met een MiBlock module is ideaal. Volgens mij wordt hier ook over gesproken. Je hebt verschillende abonnementen, maar over het algemeen niet goedkoop. Je kan er ook voor kiezen of een bepaalde detectie doorgegeven wordt naar de meldkamer.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
36115mc
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 sep 2019, 00:01
Type auto: Golf MK4 R32

Re: Golf R Beveiliging

Bericht door 36115mc »

Forum leden,

Ik kan geen beveiliger 24/7 permitteren maar is een dashbordcam met parking modus een optie? Wie heeft hier ervaring mee?

Jay


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten