GESTOLEN GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bluetiger »

En dit is het resultaat:
Ze hadden een ander kenteken gemonteerd van een andere zwarte gti. De politie was het opgevallen en nadat ze probeerden te vluchten zijn ze van achter geramd en de tramrails opgeschoten.
ik denk zelf niet genoeg voor een total loss. De hele achterkant zit in elkaar. Van de passagierskant zijn de velgen kapot en de banden leeg. In de wielkast zie je afdrukken van de band. Tevens is het instrumentarium eruit geweest.

Afbeelding
By bluetiger99 at 2012-08-27

Afbeelding
By bluetiger99 at 2012-08-27

Afbeelding
By bluetiger99 at 2012-08-27

Afbeelding
By bluetiger99 at 2012-08-27
Laatst gewijzigd door bluetiger op 27 aug 2012, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door theo »

Tjonge jonge bluetiger, wat een ellende!
Echt balen zo.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Crokko »

Tjonge wat triest zeg. Waardeloos.
Geen knikken in het dak?
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door theo »

Procentueel wil hier zeggen, vergelijkbaar in verhouding met de diefstal van andere merken
Nee, dat maak jij ervan. Procentueel wordt op meerdere vlakken vergelijkingen gemaakt.
Ik denk dat het verband tussen diefstal en het VW alarmsysteem, hiermee goed is onderbouwd, sterker nog, die wordt alleen maar bevestigd, Zeker v.w.b. de GTI V en VI en andere jonge types, die voor het grootste deel tegen diefstal verzekerd zullen zijn.
Wat een onzin. Dacht je dat al die duizenden gestolen golf's bijna allemaal GTI's/R zijn en een VW alarm hebben. Natuurlijk niet. Ja, je hebt een paar voorbeelden van duizenden gevallen, dat is procentueel voor 0,001% onderbouwing. Heb je niets aan dus en is totaal geen onderbouwing.
V.w.b. exacte statistieken en type alarmen is dit uiteraard een vraag die je bij de verzekeringsmaatschappijen moet neerleggen, zie verder punt 1 t/m 5 hierboven.
Dat moet ik niet maar jij "ter bevestiging" van je beweringen dat vrijwel alle golf's een VW alarm hebben......
Zoals ik al eerder aangaf: Ik begin bij de dief en vervolgens blijkt uit ervaring (lees 't forum) en de diefstal cijfers, dat de beveiliging van VW knudde is en dat, dat al langere tijd zo is; zowel V als VI.
Nou ja, dan ga ik toch ook lekker aannames doen.
Van de 10.000 GTI's/R met VW alarm die in NL rond rijden worden er, als ik hier het forum lees, zo'n 5 stuks gestolen. Dus 9.995 niet, dus 99,95% wordt niet gestolen. Nou dan is het een goed alarm zou ik zo zeggen.
http://www.deltalloyd.nl/images/autover ... 128748.pdf
– Heeft u een duurdere auto? Dan moet uw auto beveiligd zijn, bijvoorbeeld met een alarm. Anders is de auto niet verzekerd
tegen diefstal.
En weer staat hier helemaal niets. Wat is duurder? een Golf, een Ferrari, een ....
Geen feiten maar een aanname wat "duurder" is. Ik heb een Volvo die heel wat "duurder" is dan een Golf en hoef geen alarm te hebben. Krijg wel korting als er een alam op zit.

Ja, mijn antwoorden worden cynisch (excuus) maar je wilt gewoon niet naar de feiten kijken en je stelling blijven verdedigen hetgeen steeds vreemdere reacties geeft vol aannames en zonder onderbouwing.
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Kan je de foto's misschien nog een keer uploaden? Zou graag het instrumentarium willen zien... Heb eerder gelezen op het forum dat GTI's worden gestolen via het instrumentarium...
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Verlengsnoer »

Wat een hoogstaand "gelul" over en weer. Bij deze meneer is gewoon tot twee maal toe zijn auto ontvreemd... Ik weet niet of ik zo rustig zou blijven....

Ben trouwens ook benieuwd naar de foto's
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

:shock:

Dit ziet er toch wel heel zuur uit :x en ik denk inderdaad dat hij niet total loss zal worden verklaard....

Zou heel graag willen weten wat ze te zoeken hadden achter het instrumentenpaneel... Iemand een idee???

Veel succes ermee man... :(
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door staffpride »

Golf VI GTI Adidas schreef:


Zou heel graag willen weten wat ze te zoeken hadden achter het instrumentenpaneel... Iemand een idee???
Ik vermoed de locatie van de startonderbreker of de ontvanger van de transponder/bekabeling naar de startonderbrekermodule
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

staffpride schreef: Ik vermoed de locatie van de startonderbreker of de ontvanger van de transponder/bekabeling naar de startonderbrekermodule
Enig idee wat ze hier mee doen om je auto aan de praat te krijgen? Misschien een mogelijkheid om óók dit te kunnen blokkeren?
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door theo »

http://www.qclt.com/wego/vag-com/technicalbulletin.pdf
Anti-theft immobilizer On Board
Diagnostic (OBD)
Immobilizer electronic components and
warning light function

The immobilizer electronics consist of:
- control electronics in instrument cluster
- a warning light for anti-theft immobilizer sensor -K117- in instrumentcluster (speedometer display)
- a matched engine control module
- an induction coil on the ignition lock
- matched ignition keys with electronic components (transponder and response reader memory)
Dat document is bijna een handleiding om...... :?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Nou, het punt is dat dit juist geblokkerd is en aangezien ze niet de erbij behorende sleutel hebben, zal de blokkade opgeheven moeten worden.
We zullen het dievengilde via dit forum niet nog wijzer maken dan dat ze al zijn. Maar ze hebben op de juiste plaats gezocht en gevonden. Anders was de GTI niet ver gekomen.
De startonderbreking werkt met 2 modules en communiceert met je sleutels.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Gelukkig staat die van mij altijd in de garage...Begin ik er toch een beetje ziek van te worden om eerlijk te zijn...
Laatst gewijzigd door Golf VI GTI Adidas op 04 nov 2012, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

Balen man, zonde van de auto.
"Toevallig" zijn in de week voor de diefstal van mijn GTI ook alleen de platen en het kentekenbewijs van een VI TDI gestolen (zelfde kleur als mijn GTI).

@theo:
Dat het VW alarm, de startonderbreking, de portiersloten en het contact slot snel te kraken zijn, is aangetoond. Denk jij daar anders over?

Er staat in mijn posts nergens dat vrijwel alle Golf's met een VW alarm zijn uitgerust, dat maak jij er van. Dus lees nog eens goed voordat je reageert.

Verzekeringsmaatschappijen beschikken over exacte diefstal statistieken en de daarbij gevoerde alarmen, dus dat is een vraag die daar moet worden neergelegd, ik heb dat antwoord niet en ik kan je nu al vertellen dat jij en ik dat niet gaan krijgen (voor de duidelijkheid, dit is overigens wel een aanname ;) )

Er werd gesteld dat Delta Lloyd geen alarm zou eisen (nogmaals lees eerst eens voordat je reageert), dit citaat komt rechtstreeks uit hun voorwaarden. In bepaalde gevallen wordt wel degelijk een alarmsysteem geëist. Waar die grens ligt weet Delta lloyd.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Verlengsnoer »

Blijkbaar nemen ze je wagen mee als ze willen.

Ik ga morgen 16 dagen op vakantie... Wat zou ik kunnen doen. Odb onderbreking check, auto inparkeren tegen huis en klem zetten door de Hse met type 5 alarm (goede optie) ,1 liter brandstof in de tank check , zekering brandstof pomp eruit, 1 velg eraf halen en bakstenen eronder en slotbout erin draaien..scooter ketting slot door velg...

:ugeek:
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Verlengsnoer »

Document stamt trouwens uit 1999.... :shock:
theo schreef:http://www.qclt.com/wego/vag-com/technicalbulletin.pdf
Anti-theft immobilizer On Board
Diagnostic (OBD)
Immobilizer electronic components and
warning light function

The immobilizer electronics consist of:
- control electronics in instrument cluster
- a warning light for anti-theft immobilizer sensor -K117- in instrumentcluster (speedometer display)
- a matched engine control module
- an induction coil on the ignition lock
- matched ignition keys with electronic components (transponder and response reader memory)
Dat document is bijna een handleiding om...... :?
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Meik »

Wat een bizare foto's! Echt niet normaal.

Het instrumentenpaneel is er denk ik uitgehaald om een ander instrumentenpaneel te plaatsen.

Als deze overeenkomt met hun eigen sleutels start de auto gewoon!
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Its John »

Denk dat Meik gelijk heeft......
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door MkVI Nmgn »

Instrumenten paneel en motor computer heren :mrgreen:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Gengar »

Echt bizar dat dit is gebeurd. Het is toch een schande dat een ander niet van iemand anders zijn eigendom kan afblijven. Ik hoop echt dat alles voor de eigenaar van de Golf 6 GTI goed komt. De daders moeten ze gewoon levenslang straffen.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bluetiger »

De auto staat nog steeds bij de politie voor een sporenonderzoek. Weet iemand hoe lang ze de auto mogen vasthouden? Nu de auto is teruggevonden moet ik mijn leenauto weer inleveren van de verzekering. Echter zolang de schade taxatie niet heeft plaatsgevonden zit ik vanaf morgen zonder auto. Voorlopig is de inschatting dat hij niet total loss is. Het is echter nog onbekend in hoeverre de onderkant, vering, ophanging en elektra van de auto beschadigd zijn. Hij is verzekerd tegen nieuwwaarde dus ik heb baat bij een total loss. Dan kan ik op zoek naar een andere auto. Ik heb bij VW startklaar al een paar leuke exemplaren gezien. Mocht het zover komen gaat er gelijk bij aflevering een BearLock in en miss nog ook een extra klasse 3 scm canbus alarm.

Bedankt voor alle berichten, het is helaas nog even afwachten...
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

bluetiger schreef:De auto staat nog steeds bij de politie voor een sporenonderzoek. Weet iemand hoe lang ze de auto mogen vasthouden? Nu de auto is teruggevonden moet ik mijn leenauto weer inleveren van de verzekering. Echter zolang de schade taxatie niet heeft plaatsgevonden zit ik vanaf morgen zonder auto. Voorlopig is de inschatting dat hij niet total loss is. Het is echter nog onbekend in hoeverre de onderkant, vering, ophanging en elektra van de auto beschadigd zijn. Hij is verzekerd tegen nieuwwaarde dus ik heb baat bij een total loss. Dan kan ik op zoek naar een andere auto. Ik heb bij VW startklaar al een paar leuke exemplaren gezien. Mocht het zover komen gaat er gelijk bij aflevering een BearLock in en miss nog ook een extra klasse 3 scm canbus alarm.

Bedankt voor alle berichten, het is helaas nog even afwachten...

De auto is door politie in beslag genomen voor onderzoek (o.a. aangehouden verdachten met vingerafdrukken), bij mij duurde dit twee/drie dagen. Mij werd verteld dat dit meestal niet lang duurt, tenzij er iets met hogere prioriteit tussen komt (waardoor er ergens anders sporen moeten worden onderzocht.)
Na vrijgave is de auto vanaf de opslag politie afgevoerd naar een schadebedrijf dat ik heb opgegeven via de verzekering. Daarna heb ik een leenauto via het schadebedrijf gereden. Mocht de wagen worden gerepareerd; ik zou alvast naar een goed schade bedrijf gaan zoeken, die verstand heeft van VW, of VW zelf als dat kan. Ik merkte dat ik een aantal zaken zelf onder de aandacht moest brengen wat er aan schade was.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bluetiger »

Het ziet er naar uit dat de politie de auto nog even vasthoudt... Het sporenonderzoek heeft nog steeds niet plaatsgevonden en men is in afwachting van de recherche met betrekking tot de 2 verdachten die vast zitten. Van mijn verzekering moet ik morgen de leenauto inleveren. In de kleine lettertjes staat idd dat ik bij terug vondst 10 dagen een auto mag lenen en die termijn verloopt maandag, maar dan zit ik in het buitenland. Daarna beroepen zij zich ook op overmacht (de politie....)
Nog even tussen wal en schip helaas dus.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bzb »

Echt balen, bah
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Meik »

bluetiger schreef:Het ziet er naar uit dat de politie de auto nog even vasthoudt... Het sporenonderzoek heeft nog steeds niet plaatsgevonden en men is in afwachting van de recherche met betrekking tot de 2 verdachten die vast zitten. Van mijn verzekering moet ik morgen de leenauto inleveren. In de kleine lettertjes staat idd dat ik bij terug vondst 10 dagen een auto mag lenen en die termijn verloopt maandag, maar dan zit ik in het buitenland. Daarna beroepen zij zich ook op overmacht (de politie....)
Nog even tussen wal en schip helaas dus.
Wat is het buraeu waar die staat?
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten