GESTOLEN GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

GESTOLEN GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bluetiger »

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HIJ IS VANNACHT GESTOLEN !! niets van gemerkt, zat ook een stuurslot in.

Exacte plaats gestolen is Zonnehof 45 in Berkel en Rodenrijs.
Laatst gewijzigd door bluetiger op 29 aug 2013, 08:25, 3 keer totaal gewijzigd.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Hoppers »

Wtf. Klote voor je man. Hoop dat hij weer (onbeschadigd) terugkomt.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door MkVI Nmgn »

Heb je misschien een foto?
En zet ook even een foto adv op mp
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Basai
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 nov 2011, 07:44
Type auto: Golf MK5 GTI 240

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Basai »

En dat is nummer.......... Hopelijk wordt hij nog heel teruggevonden al ben ik hier bang voor.
Succes!!!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bzb »

Nr 6 :x enorm ### , sterkte
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Crokko »

:evil:
Sterkte met de afhandeling!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Back@GTI »

@#$%^* Dat meen je niet! Sterkte man!

Was/is hij nog voorzien van een alarmsysteem?
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Verlengsnoer »

Slecht nieuws. Al over de schrik heen? Succes met de afwikkeling en ik hoop dat je goed verzekerd bent... Hierna weer een gti??
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bluetiger »

Hij had het alarmplus pakket van VW erop. Tevens een masterlock stuurslot, heeft niets geholpen.

Hij was verzekerd tegen 3 jaar nieuwwaarde dus dat zit gelukkig wel goed. Moet alleen nog even kijken of tuning onder accesoires valt, die zijn tot 3000eu verzekerd. De opvolger?.... Dilemma, een VI GTI of wachten op de VII GTI. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Over 2 weken moet ik mijn leen auto (fjörd fiesta) weer inleveren en dan wil ik wel snel wat anders.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Gti-Mar »

Succes man :? .....zaten er nog persoonlijke spullen in(portomonee,papieren enz enz)? anders krijg je nog meer ellende erbij
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

PON maar eens een mailtje gestuurd m.b.t. de diefstal van mijn GTI's en de gebrekkige beveiliging. Beiden waren voorzien van VW alarm. Beiden geen RNS aan boord. Krijg je onderstaande reactie, schaamteloze standaardmail:

Uiteraard vinden ik het uitermate triest dat er nog steeds een groep mensen meent dat zij zonder toestemming andermans eigendommen mee kan nemen en/of een poging waagt deze in het bezit te krijgen. Dat de auto hiervoor moet worden opengebroken is voor deze mensen geen belemmering.
Welke constructie er door de Volkswagenfabriek ook wordt ontwikkeld, het openbreken van de auto, zal nooit helemaal te voorkomen zijn. Tevens zal het dievengilde vindingrijk genoeg zijn om per merk en type auto uit te vinden op welke wijze deze met de minst mogelijke moeite onrechtmatig is open te krijgen. Ook op nieuwe ontwikkelingen zal het dievengilde na verloop van tijd ingespeeld zijn.
Als eigenaar van de auto kunt u uiteraard uw auto laten voorzien van een alarminstallatie. Een alarminstallatie zal bijdragen in het afschrikken van het dievengilde, maar geeft nooit de garantie dat na het monteren van deze voorziening uw auto niet meer zal worden opengebroken.

Ik adviseer u om waardevolle spullen niet in de auto achter te laten. Inmiddels hebben wij het RNS Navi Lock laten ontwikkelen. Het betreft hier een mechanische beveiliging d.m.v. het plaatsen en vergrendelen van een afdekkap voor het navigatiesysteem op voorgemonteerde palletjes die in het dashboard zijn geplaatst. Na montage van de afdekkap is duidelijk te zien dat de beveiliging is geplaatst, ook als men buiten het voertuig staat. Anderzijds, indien niet gemonteerd, zijn enkel de 4 palletjes uit het dashboard zichtbaar, hetgeen een geringe impact heeft op het aanzicht van het dashboard. Het RNS Navi Lock is voorzien van kwalitatief hoogstaande Assa sloten. Met de introductie van het RNS Navi Lock systeem zijn we ervan overtuigd een degelijke oplossing te hebben ontwikkeld, die het aantal diefstallen van de RNS-systemen zal reduceren. Indien u hier gebruik van wenst te maken, adviseren wij u zich te wenden tot een officiële Volkswagen-dealer.

Met betrekking tot de eventueel door u geleden schade hebben wij het standpunt om hierin niet tegemoet te komen, daar wij als Volkswagenorganisatie niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor de daden van een ander.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Crokko »

Ik vind het een logisch en reëel antwoord eigenlijk. :oops:

Vraag 1: Wat waren je verwachtingen toen je de mail stuurde?
Quicksilver schreef:Met betrekking tot de eventueel door u geleden schade hebben wij het standpunt om hierin niet tegemoet te komen, daar wij als Volkswagenorganisatie niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor de daden van een ander.
Vraag 2: Had je om een tegemoetkoming gevraagd eigenlijk?
Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

Eerst wordt mijn GTI V gestolen waar de verzekering voor uitkeert. Vervolgens koop ik met een stevige bijbetaling een nieuwe GTI VI die ook wordt gestolen, wederom makkelijk door de gebrekkige en inferieure VW beveiliging. (zie top 10 hieronder, VW, Audi en Seat)

In mijn mail aan PON heb ik aangegeven dat er twee GTI's zijn gestolen en dat beiden waren voorzien van een VW alarm. Over een RNS is met geen woord gesproken.
PON mailt vervolgens om een alarm in te laten bouwen (?) Hoezo, de auto's voorzien van zo'n alarm zijn gestolen. Vervolgens nog een verhaal over beveiliging van de RNS. Die heb ik helemaal niet en dat was ook niet mijn vraag.

Ik heb liever dat ze aangeven dat de VII beter beveiligd is en met anti-diefstal adviezen komen die bruikbaar zijn; waarom onderneemt VW geen acties, als korting op een Bearlock, kenteken graveren in alle ramen, het chassis nummer niet meer zichtbaar achter het raam, het stekkerblok beter beveiligen, etc.

Na diefstal wordt er vaak weer een VW aangeschaft, dus extra verkoop. Wees je als leverancier dan ook bewust van de Top 10 diefstallen en doe er wat aan, want dit speelt al jaren.
Het is treurig dat gezien de diefstal ervaringen met de GTI V, de beveiliging van VI op hetzelfde lage niveau ligt. Door verzekeringsmaatschappijen wordt al geageerd tegen bijv. het chassis nummer dat voor een ieder zichtbaar is achter het voorraam (mogelijkheid om onrechtmatig sleutels aan te vragen bij een malafide bedrijf). VW weigert dat te veranderen.


Top-10 gestolen personenwagens in 2011 naar merk

Volkswagen: 2961
Opel: 842
Mercedes-Benz: 787
BMW: 746
Ford: 698
Audi: 634
Peugeot: 499
Renault: 442
Seat: 437
Toyota: 400
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Crokko »

Dat PON niet een persoonlijke reactie geeft op je mail is inderdaad niet netjes.
Dan zou ik me ook niet gehoord voelen.
Heeel vervelend overigens dat er al 2 wagens van je zijn gestolen.

Je plaatst echter alleen de reactie van PON en niet de mail die je hun stuurde, dat maakt je verhaal wat onduidelijk.

Zoals ik het nu begrijp wil je graag weten of de VII beter beveiligd tov de vorige modellen?
Lijkt me een reële vraag en vind ook zeker, dat PON je daar nog een antwoord voor verschuldigd is.
Quiksilver schreef:waarom onderneemt VW geen acties, als korting op een Bearlock, kenteken graveren in alle ramen, het chassis nummer niet meer zichtbaar achter het raam, het stekkerblok beter beveiligen, etc
Als je dit zo in je mail gezet hebt (dat weet ik dus niet), kan ik me voorstellen, dat zeggen dat ze niet tegemoet kunnen komen.
Een vraag zou kunnen zijn: Of ze de door jou aangegeven punten al hebben overwogen te verbeteren?

Je "top-10" is een statistiek.
Het zegt niet alleen iets over de beveiliging van de volkswagens. :)
Zo rijden er bijvoorbeeld veel meer volkswagens rond dan bijv. Renaults en zijn ze wellicht interessanter/makkelijker door te verkopen dan een BMW en minder opvallend dan een Mercedes enz.

Maar dan heb ik nog steeds de vraag: Wat verwacht je van PON als importeur?
Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

De beveiliging is onveranderd, ondanks de schrikbarende diefstal cijfers van VAG auto's over meerdere jaren. Het zijn de absolute cijfers waarin de VAG helaas zeer nadrukkelijk aanwezig is. Hoe het procentueel ligt vind ik minder belangrijk; de diefstal van ruim
4.000 ! auto's van eenzelfde concern in één jaar, zou de fabrikant tot maatregelen moeten aanzetten. Zeker als ze weten dat er vraag is naar dit type auto's. Stel gemiddeld kost de auto 25.000,- euro x 4.000 diefstallen, dan praten we over 100.000.000,- euro (honderd miljoen) aan nieuwwaarde ! Een groot deel zal opnieuw een auto kopen bij de VW/Audi/Seat, goed voor de omzet, of niet?

Ik kan me goed voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen gaan kijken naar de diefstal cijfers en uitkeringen en vervolgens premies gaan aanpassen op het diefstal risico. Ik vermoed dat het dan een stuk beter beveiligd gaat worden door VW.

Wat ik verwacht van PON gaf ik reeds aan; alternatieve verbeterde beveiligingsmiddelen, actie met Bearlock, graveren van ramen, beveiliging van het stekker blok, afdekken chassis nummer achter het raam, etc.
Dat een auto gestolen kan worden is helemaal helder, maar de eenvoud waarmee dat nu gebeurd door de slechte beveiliging roept een hoop vraagtekens op bij mij.

Ik wordt doodgegooid met allerlei mails met korting op producten en uitnodigingen om auto's te komen kijken; alles om de verkoop te stimuleren, maar een actieve ontwikkeling t.b.v. diefstal preventie ontbreekt.
Hetzelfde alarm waar de Golf V met bosjes werd gestolen zit weer in de VI en ik hoop toch echt dat, dat bij de VII anders zal zijn. Veel VAG rijders; 2961 (VW) + 634 (Audi) + 437 (Seat) zijn door dezelfde verouderde beveiliging in 2011 hun auto kwijt geraakt.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door Crokko »

Quicksilver schreef:Stel gemiddeld kost de auto 25.000,- euro x 4.000 diefstallen, dan praten we over 100.000.000,- euro (honderd miljoen) aan nieuwwaarde ! Een groot deel zal opnieuw een auto kopen bij de VW/Audi/Seat, goed voor de omzet, of niet?
Nog even en je zegt, dat PON ze steelt.
Om weer een VAG te kopen (terwijl je geen vertrouwen hebt in hun beveiligingmethodes) is in mijn ogen niet voor de hand liggend.

Quicksilver schreef:Ik kan me goed voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen gaan kijken naar de diefstal cijfers en uitkeringen en vervolgens premies gaan aanpassen op het diefstal risico. Ik vermoed dat het dan een stuk beter beveiligd gaat worden door VW.
Ja toch. Vermoed ik ook.
Quicksilver schreef:Wat ik verwacht van PON gaf ik reeds aan; alternatieve verbeterde beveiligingsmiddelen, actie met Bearlock, graveren van ramen, beveiliging van het stekker blok, afdekken chassis nummer achter het raam, etc.
Misschien nog een mail sturen?
Je moet het ook van hun kant zien, dat het niet heel snugger is om bijvoorbeeld nieuwe auto's aan te bieden met kortingen op alternatieve beveligingsmethodes, omdat het nodig is.
Ondanks dat het wel fijn zou zijn voor ons als consument :mrgreen: , is dat marketing-wise je eigen graf graven.
Quicksilver schreef:Dat een auto gestolen kan worden is helemaal helder, maar de eenvoud waarmee dat nu gebeurd door de slechte beveiliging roept een hoop vraagtekens op bij mij.
Als je over "eenvoud" spreekt, onderschat je het criminele circuit enorm.
Je vraagtekens zijn ook zeker dingen waar VW zich heel druk mee bezig moet houden.
Beveiliging is iets wat niet stil mag blijven staan en moet continu vernieuwd en verbeterd worden.

Ik sta aan jou kant begrijp me goed. ;)
Afbeelding
bertusGTI
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 jul 2012, 21:41
Type auto: Golf1GTI+Golf7R
Locatie: Zuid-Holland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bertusGTI »

bij mijn 6 gti is wel het chassis nr. achter het raam weggehaald.....
ff een fototje.....

Afbeelding
[O===GTI=O]
Uu=R====uU

Golf 1 GTI
Golf 7 R dsg
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Quiksilver schreef:Hoe het procentueel ligt vind ik minder belangrijk;
Voor een goede interpretatie van de diefstalquotes is dit wel relevant. Het verklaart o.a. waarom in Nederland de Golf (en GTI) één van de meest gestolen auto's is. En dat is niet omdat de beveiliging ervan slechter is dan van andere voertuigen. In de loop der jaren is het aantal diefstallen (relatief gezien) minder geworden, dankzij de beveiligingen. Dat het je een paar keer overkomt is vervelend (zelfs erg vervelend), maar misschien voor de toekomst (in dit geval) ook weer voorspelbaar. Een overtuigde GTI-bezitter koopt waarschijnlijk weer een GTI (of vergelijkbaar voertuig). Dat weet het dievengilde ook. De stallingsplaats van je voertuig zal dan ook in de gaten worden gehouden; "wanneer staat er weer een GTI".

Cijfers (in dit voorbeeld vanuit Duitsland), waaruit blijkt dat ondanks geavanceerde beveiliging het dievengilde niet stilzit en de VW Golf GTI toch weer niet de meest gewilde auto is.

Der Gesamtverband Deutscher Versicherer (GDV) hat in Berlin seine jährliche Untersuchung veröffentlicht. Ergebnis: Ältere Autos werden häufiger gestohlen als Neuwagen. Das höchste Diebstahlrisiko (immer bezogen auf 1.000) haben vor allem Autos, die 10 Jahre oder älter sind. Das war auch in den vorangegangenen Jahren so und mag daran liegen, dass moderne Sicherungstechnik in neuen Modellen den Langfingern einen Strich durch die Rechnung macht (ältere Autos klauen ist einfacher). Außerdem brauchen inzwischen auch geklaute Premiummarken mal ein Ersatzteil. Die Nachfrage nach Ersatzteilen ist offensichtlich bei den älteren Fahrzeugen besonders hoch, sie werden deshalb "gezielt", das bedeutet, auf die Baureihe genau, gestohlen. Unter den Top 15 der "Lieblinge der Autodiebe" sind elf Modelle, die zehn Jahre und älter sind. 16.502 Pkw und insgesamt 38.813 Kraftfahrzeuge wurden 2007 in Deutschland gestohlen. Das bedeutet zumindest einen Rückgang um13 Prozent bzw. 7 Prozent. Damit setzt sich der Trend, dass immer weniger Autos gestohlen werden, auch 2007 fort. Zum Vergleich: Vor 10 Jahren wurden mehr als dreimal so viele Autos gestohlen, vor 15 Jahren sogar mehr als sechsmal so viele. Mit insgesamt 178,3 Millionen Euro mussten die Versicherer ihre Kunden entschädigen, das bedeutet einen Rückgang von 15,7 Prozent. Ebenfalls erfreulich für die Versicherungen: Sie mussten pro Schadensfall weniger zahlen. Erstmals seit neun Jahren ist die durchschnittliche Entschädigung wieder gesunken, in 2007 betrug sie 10.802 Euro (- 3,1 Prozent) pro Diebstahl.

Welche Modelle klaut der zeitgemäße Dieb am liebsten?

Da kommen Sie nie drauf: Der gute alte VW-Bus, genauer gesagt der VW Caravelle Multivan 2.5 TDI ist des Autodiebes Favorit, gefolgt vom BMW X5 3.0D und dem Porsche Cayenne. Die Rangliste der Top Ten geklauter Pkw hat sich dadurch geändert: An der Spitze der "Klauliste" steht jetzt der VW Caravelle Multivan (Vorjahr Platz 3) mit einer durchschnittlichen Entschädigungssumme von 18.943 Euro. Insgesamt elf pro 1.000 versicherte Multivans wurden geklaut. Der Spitzenreiter von 2006, der Golf IV R32, taucht in der aktuellen Klau-Statistik nicht mehr auf, da nur Pkw mit einem Fahrzeugbestand von mehr als 2.000 Stück ausgewertet wurden. Auf Platz zwei und drei der "Klauliste 2007" folgen der BMW X5 3.0D und der Porsche Cayenne 4.5 mit einer durchschnittlichen Entschädigungssumme von 35.334 Euro bzw. 50.580 Euro.
Porsche 911 höchste durchschnittliche Entschädigungsleistung
Die ersten beiden Plätze in der Statistik der durchschnittlichen Entschädigungssumme belegt der Porsche Carrera 911 mit den Modellen 3.6 und S3.8. Rund 94.000 Euro bzw. 74.000 Euro wurden hier durchschnittlich pro gestohlenem Pkw fällig. Solche Fahrzeuge sind zwar in der Entschädigung sehr teuer, werden aber bei weitem nicht so häufig gestohlen wie gängigere Modelle. Die Plätze drei bis fünf belegen zwei Modelle von Mercedes und der Jaguar S-TypE mit Entschädigungssummen von jeweils rund 70.000 Euro. Es ist anzunehmen, dass diese Fahrzeuge gezielt für bestimme Auftraggeber gestohlen werden.
Übrigens: Gemessen am Fahrzeugbestand der Automarken hatten Porschefahrer auch in 2007 das höchste Diebstahlrisiko (Klaurate 1,6 von 1.000). Und weil es in Deutschland nur noch 2800 Trabant gibt, folgt der Exot mit einer Quote von 1,4 von 1.000 auf Platz zwei.
Am meisten stehlen Autodiebe in Berlin und Hamburg. Die Klaurate pro 1.000 Pkw lag in Berlin bei 2,5, in Hamburg bei 1,4-Erfreuliche Schlusslichter bei diesem Wert sind Bayern und Baden-Württemberg, mit einer Klaurate von nur 0,2 pro 1.000 Pkw.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

Pff wehoo, mijn Duits is niet zo wunderbar. Maar ik lees dat in Duitsland in 2007 VW (busjes?) en Porsches bovenaan staan.

In Nederland blijkt het volgende, publicatie op 25 januari 2012: http://www.nubijlage.nl/binnenland/2723 ... tolen.html

"In 2011 zijn 11.658 personenauto's gestolen. Dat blijkt uit cijfers van de de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit (AVc) die woensdag werden gepubliceerd.
In 2010 werden iets meer (11.733) voertuigen ontvreemd. Diefstal van oudere auto's neemt volgens de stichting af, maar er verdwijnen steeds meer jongere exemplaren.
Bij het dievengilde zijn bij de auto's tot drie jaar oud de vier Duitse merken Volkswagen, BMW, Audi en Mercedes het populairst. De kans op diefstal is bij die merken drie keer zo groot als gemiddeld.
De stichting noemt het ''zorgwekkend'' dat vorig jaar slechts de helft van de gestolen auto's werd teruggevonden. In 2000 was dat nog 65 procent."



Totaal zijn er in 11.658 auto's in 2011 gestolen. Als we dat afzetten tegen de bekende cijfers zoals eerder genoemd, gestolen voertuigen per merk: 2961 (VW) + 634 (Audi) + 437 (Seat), bij elkaar ruim 4.000 en dan rekenen we Porsche en Skoda niet mee.....

De VAG groep vertegenwoordigt dus ook procentueel een schrikbarend aantal.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Quiksilver schreef:De VAG groep vertegenwoordigt dus ook procentueel een schrikbarend aantal.
Dat is niet zo vreemd. Ook de "marktwerking" is hier bepalend: vraag en aanbod. Een auto wordt niet gestolen, omdat 'men' er 'tegenaan' loopt. Dat was ooit eens. Auto's worden gestolen omdat er vraag naar is. Naar de auto en naar de onderdelen. Het gaat op bestelling. Het ene automerk ligt nu eenmaal meer in de "smaak" dan het andere. Met als gevolg dat je daarmee een groter risico loopt.

Om terug te gaan naar het begin van dit topic, waarbij ik wil opmerken dat het uiteraard zeer vervelend is als een diefstal van het voertuig herhaaldelijk gebeurt. Dit niet te wijten is aan het falen van de importeur (die alleen maar importeert en afzet aan de dealers) en aan het falen van de fabrikant (VW), die onvoldoende beveiliging biedt. In vergelijking met andere autofabrikanten zal VW niet voor- noch achterlopen in het beveiligen van hun voertuigen. Het feit dat VW er voordeel bij zou hebben, als hun voertuigen vaker worden gestolen, lijkt mij ver gezocht. Het kan ook in hun nadeel werken: je zou je immers kunnen bedenken en (volgens het eerder gepubliceerde lijstje) een Toyota kunnen aanschaffen.

Het antwoord van Pon, waar de nuancering misschien in de woordkeuze had kunnen plaatsvinden, maakt voor het eindresultaat niets uit. Pon kan en zal je bij een diefstal niet tegemoet (kunnen) komen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

De opmerking was dat het percentage wel belangrijk was, dus dat heb ik uitgezocht en dat bleek dus ook niet best te zijn.

De beveiliging van VW is niet door ontwikkeld na de Golf V (2003/2008). De problematiek met het aantal diefstallen (procentueel en absoluut) was toen reeds bekend. Ondanks verzoeken van verzekeraars, weigert VW bijvoorbeeld het chassis nummer weg te laten bij het raam en is de beveiliging van de VI (2009 heden) niet aangepast.

De GTI blijft een snelle, fijne, low profile, hatchback en is naast enkele andere snelle auto's uiteraard geliefd bij lieden die goedkoop zo'n auto willen rijden, of t.b.v. bijvoorbeeld een ramkraak/vluchtauto, of om een standaard Golf als GTI uit te voeren, door onderdelen te gebruiken.

Feit blijft dat de beveiliging door de jaren heen hetzelfde is gebleven en de fabrikant bekend met deze gegevens er weinig aan heeft gedaan. PON is importeur en aanspreekpunt in Nederland, daar richt ik mij dan toe, zodat de VAG hopelijk de lang bekende beveiliging problemen aanpakt.

Heel zwart/wit gezegd: natuurlijk heeft VAG voordeel als er auto's worden gestolen; een groot deel koopt vervolgens een VW/Audi/Seat/Skoda en dat is omzet. Bij jaarlijkse diefstal van jonge auto's loopt dat op in een omzet van miljoenen. Daarnaast zal het niet ten goede komen aan de verzekeringspremies en gaan wij dat ook merken.
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door 73GTI »

ik heb een filmpje van mijn auto die gestolen word met de standaard beveiliging!

20 sec van deur open tot motor aan!!!!!!!!!!!!!
dat is beveiliging! NIET dus


mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door wehoo »

Even om e.e.a. te nuanceren: (voor een juist begrip: ook ik rij GTI en behoor tot de potentiele gedupeerden, inzoverre een medestander en geen tegenstander).
Quiksilver schreef:De beveiliging van VW is niet door ontwikkeld na de Golf V (2003/2008). De problematiek met het aantal diefstallen (procentueel en absoluut) was toen reeds bekend. Ondanks verzoeken van verzekeraars, weigert VW bijvoorbeeld het chassis nummer weg te laten bij het raam en is de beveiliging van de VI (2009 heden) niet aangepast.
Kun je aantonen dat de beveiliging in de loop der jaren niet is verbeterd? En daarom de beveiliging nog op de stand van 2003 (Golf V) staat?
Ik vraag me af in hoeverre de plaatsing van het chassisnummer relevant is voor een diefstal. Het is overigens zelf eenvoudig op te lossen.
Quiksilver schreef:De GTI blijft een snelle, fijne, low profile, hatchback en is naast enkele andere snelle auto's uiteraard geliefd bij lieden die goedkoop zo'n auto willen rijden, of t.b.v. bijvoorbeeld een ramkraak/vluchtauto, of om een standaard Golf als GTI uit te voeren, door onderdelen te gebruiken.
Daar ben ik het uiteraard mee eens. Ik denk (daar zijn ook reportages over en onderzoeken naar geweest) dat een Golf (GTI) vooral gestolen wordt voor de export (en uiteraard daarna weer import) van zijn onderdelen.
Quiksilver schreef:Feit blijft dat de beveiliging door de jaren heen hetzelfde is gebleven en de fabrikant bekend met deze gegevens er weinig aan heeft gedaan. PON is importeur en aanspreekpunt in Nederland, daar richt ik mij dan toe, zodat de VAG hopelijk de lang bekende beveiliging problemen aanpakt.
Dat feit betwijfel ik. Het is trouwens een misvatting dat Pon aanspreekpunt is. Alhoewel dit begrijpelijk is, omdat vaak o.a. door dealers naar de importeur wordt verwezen. Pon behartigt niet de belangen van de VW consument. Juridisch gezien is er een (koop)overeenkomst met de VW dealer en is hij verantwoordelijk voor de levering van een deugdelijk product. De VW dealer en consument kan zich vervolgens richten tot de fabrikant van dit product: VW AG Wolfsburg.
Quiksilver schreef:Heel zwart/wit gezegd: natuurlijk heeft VAG voordeel als er auto's worden gestolen; een groot deel koopt vervolgens een VW/Audi/Seat/Skoda en dat is omzet. Bij jaarlijkse diefstal van jonge auto's loopt dat op in een omzet van miljoenen. Daarnaast zal het niet ten goede komen aan de verzekeringspremies en gaan wij dat ook merken.
De markt zit iets gecompliceerder in elkaar. Denk maar eens aan de opkomst van de inmiddels kwalitatief goede Aziatische merken. Een groot marktaandeel gaat daarheen, ten koste van de gerenommeerde Europese merken. Op dit moment zitten met name de Franse autofabrikanten in een (heel) diep dal. Er zijn in het verleden gouden tijden geweest voor verzekeringsmaatschappijen, waarbij grote winsten werden gemaakt. Deze werden niet (altijd) terug gegeven aan de consument. Premies voor diefstalongevoelige voertuigen daalden niet. Premies voor een GTI stegen niet meer, dan premies van andere voertuigen. De premies stegen voor alle voertuigen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door bluetiger »

Zojuist bericht gehad dat de auto is teruggevonden. Hij is door de politie aangehouden met 2 personen erin. Dit is niet geheel vrijwillig gegaan en de auto schijnt veel schade te hebben. Het is op nog geen 20 km afstand van de plek waar hij gestolen is. Hopelijk is ie total loss...
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: GESTOLEN 56-NZS-6 GOLF VI GTI OMGEVING ROTTERDAM

Bericht door J3R »

wehoo schreef:Even om e.e.a. te nuanceren: (voor een juist begrip: ook ik rij GTI en behoor tot de potentiele gedupeerden, inzoverre een medestander en geen tegenstander).
Quiksilver schreef:De beveiliging van VW is niet door ontwikkeld na de Golf V (2003/2008). De problematiek met het aantal diefstallen (procentueel en absoluut) was toen reeds bekend. Ondanks verzoeken van verzekeraars, weigert VW bijvoorbeeld het chassis nummer weg te laten bij het raam en is de beveiliging van de VI (2009 heden) niet aangepast.
Kun je aantonen dat de beveiliging in de loop der jaren niet is verbeterd? En daarom de beveiliging nog op de stand van 2003 (Golf V) staat?

Techniek en werking van de alarmsystemen is onveranderd, ik heb geen systeem uit een V en VI naast elkaar liggen, maar pak een GTI V en VI met dezelfde klasse en vergelijk zou ik zeggen.

Ik vraag me af in hoeverre de plaatsing van het chassisnummer relevant is voor een diefstal. Het is overigens zelf eenvoudig op te lossen.

De verzekeringsmaatschappij bevestigd de relevantie vwb het genereren van sleutels middels dit nr.
Dat e.e.a. zelf "eenvoudig is op te lossen"; dan kun je ook zeggen huur een garage en zet je auto binnen. Het gaat er juist om dat de VAG groep verantwoordelijkheid neemt en meedenkt.

Quiksilver schreef:De GTI blijft een snelle, fijne, low profile, hatchback en is naast enkele andere snelle auto's uiteraard geliefd bij lieden die goedkoop zo'n auto willen rijden, of t.b.v. bijvoorbeeld een ramkraak/vluchtauto, of om een standaard Golf als GTI uit te voeren, door onderdelen te gebruiken.
Daar ben ik het uiteraard mee eens. Ik denk (daar zijn ook reportages over en onderzoeken naar geweest) dat een Golf (GTI) vooral gestolen wordt voor de export (en uiteraard daarna weer import) van zijn onderdelen.
Quiksilver schreef:Feit blijft dat de beveiliging door de jaren heen hetzelfde is gebleven en de fabrikant bekend met deze gegevens er weinig aan heeft gedaan. PON is importeur en aanspreekpunt in Nederland, daar richt ik mij dan toe, zodat de VAG hopelijk de lang bekende beveiliging problemen aanpakt.
Dat feit betwijfel ik. Het is trouwens een misvatting dat Pon aanspreekpunt is. Alhoewel dit begrijpelijk is, omdat vaak o.a. door dealers naar de importeur wordt verwezen. Pon behartigt niet de belangen van de VW consument. Juridisch gezien is er een (koop)overeenkomst met de VW dealer en is hij verantwoordelijk voor de levering van een deugdelijk product. De VW dealer en consument kan zich vervolgens richten tot de fabrikant van dit product: VW AG Wolfsburg.

Mijn ervaring is dat de dealer naar PON gaat, dat sla ik liever over. Vaak blijven dingen liggen bij dealers, ik heb nog een leuk verhaal over de wastegate rammel waar 5 dealers niet op reageren... en ik vervolgens alsnog via een omweg (service beurt) zelf betaal voor deze "garantie" kwestie: 80,- euro extra boven de afgesproken prijs.
Quiksilver schreef:Heel zwart/wit gezegd: natuurlijk heeft VAG voordeel als er auto's worden gestolen; een groot deel koopt vervolgens een VW/Audi/Seat/Skoda en dat is omzet. Bij jaarlijkse diefstal van jonge auto's loopt dat op in een omzet van miljoenen. Daarnaast zal het niet ten goede komen aan de verzekeringspremies en gaan wij dat ook merken.
De markt zit iets gecompliceerder in elkaar. Denk maar eens aan de opkomst van de inmiddels kwalitatief goede Aziatische merken. Een groot marktaandeel gaat daarheen, ten koste van de gerenommeerde Europese merken. Op dit moment zitten met name de Franse autofabrikanten in een (heel) diep dal. Er zijn in het verleden gouden tijden geweest voor verzekeringsmaatschappijen, waarbij grote winsten werden gemaakt. Deze werden niet (altijd) terug gegeven aan de consument. Premies voor diefstalongevoelige voertuigen daalden niet. Premies voor een GTI stegen niet meer, dan premies van andere voertuigen. De premies stegen voor alle voertuigen.

Ik vind het niet zo gecompliceerd; VAG draait veel en veel meer omzet als er ruim 11.000 auto's per jaar worden gestolen. Dat andere auto dealers ook meer omzet draaien is evident. De relatie gaat om de diefstal (procentueel en absoluut aan de top) van VAG wagens en de vervanging daarvan, door opnieuw VAG wagens.
Hoe het in het verleden is gegaan weet ik niet, ik duidde de huidige situatie en een scenario v.w.b. de toekomst. Ik kan me niet voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen oneindig blijven uitkeren en verlies draaien.

Hoeveel wordt er van de 11.000 gestolen auto's per jaar (waarvan 4.000 VAG) door verzekeringsmaatschappijen uitgekeerd? Hoeveel geld vloeit daarvan terug naar de auto industrie? Wat kost het aan politie inzet, huurauto's, schade reparaties, etc.
Laatst gewijzigd door J3R op 27 aug 2012, 01:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten