Poging diefstal xenon Golf VII

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door J3R »

Na een hoop inbraak en diefstal ellende van achtereenvolgens een V GTI en een VI GTI, alsnog een stommiteit begaan en een Golf VII 1.4'tje aangeschaft. :oops:
Auto is voorzien van de simpele xenon, dus zonder de populaire "U" dag-rijverlichting, met mijn veronderstelling dat deze simpele versie minder geliefd zou zijn onder de minder bedeelden. Helaas bleek vannacht niets minder waar. Zijraam ingetikt, deur geopend en vervolgens motorkap open en de neus gesloopt om bij de xenon te komen. Hoop schade, hoop gedoe en mogelijk een verzekering die zegt toedeledokie; u gaat 300+ EUR premie per maand betalen de komende 5 jaar voor een WA verzekering, omdat uw Volkswagen weer eens is beschadigd. Dus ruim 15.000 EUR extra premie....

Alarm is 1x afgegaan, blijkbaar is dat bij de VII nog steeds waardeloos: 30 seconden wachttijd, wel zo handig voor het dievengilde en het is blijkbaar na de IV, V en VI nog steeds eenvoudig om het alarm met die 30 seconden snel onklaar te maken. Kan VAG hierin niet helemaal volgen; waarom van fabriek uit nog steeds op die veel en veel te lange tijd van 30 seconden; 't lijkt wel uitlokking. :shock:

Afijn; twee varkens kunnen aanhouden en ingesloten, hopelijk worden hiermee ook andere zaken opgelost. Per 1 januari 2016 kan er voor dit soort misdrijven middels wetgeving (na vonnis rechtbank) via het CJIB een claim worden gelegd. Die paar maanden celstraf hebben nul effect. Financieel aanpakken hopelijk wel. En geld van het CJIB naar mij i.p.v. andersom, is ook weleens leuk.

Probleem is wel de wachttijd zitting: pas over 8 maanden tot anderhalf jaar, met intussen lafaards die in vrijheid op hun vonnis wachten en een VAG auto die mogelijk opnieuw wordt gesloopt. Iemand tips om:

- ook het kenteken in de xenon te graveren met een opvallend kader eromheen?
- het Golf VII alarm meer hufter-proof te maken? (dus binnen 5 seconden afgaan en minder makkelijk te saboteren)

Alle ramen zijn al gegraveerd en een 1.4 is sowieso niet interessant als vluchtauto.
Gebruikersavatar
Markvanliempt
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2015, 17:45
Type auto: Golf mk6 GTI
Locatie: Omgeving eindhoven

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door Markvanliempt »

Bij de golf 6 is dat alarm van 20sec naar 0 te zetten zal bij de 7 ook zeker wel kunnen. Ik heb dit bij mij met vcds gedaan. Wel super klote dat die irritante ratten niet van ander mans spul af kan blijven met die vieze jat klauwen! Kan hier erg boos om worden.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door theo »

Quiksilver schreef:... Hoop schade, hoop gedoe en mogelijk een verzekering die zegt toedeledokie; u gaat 300+ EUR premie per maand betalen de komende 5 jaar voor een WA verzekering, omdat uw Volkswagen weer eens is beschadigd. Dus ruim 15.000 EUR extra premie....
Typefoutje denk ik? (300*12*5 = 18000)
Waarom niet naar een andere verzekering dan? Bij WA krijg je de schade toch niet vergoed?
En als je het wel vergoed krijg maar de premie gaat met 18k€ omhoog; dan toch zelf de schade betalen?

Het is wel een drama, anderen die niet van je spullen af kunnen blijven. Dat graveren zou best eens een goede optie kunnen zijn.
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door J3R »

theo schreef:
Quiksilver schreef:... Hoop schade, hoop gedoe en mogelijk een verzekering die zegt toedeledokie; u gaat 300+ EUR premie per maand betalen de komende 5 jaar voor een WA verzekering, omdat uw Volkswagen weer eens is beschadigd. Dus ruim 15.000 EUR extra premie....
Typefoutje denk ik? (300*12*5 = 18000)
Waarom niet naar een andere verzekering dan? Bij WA krijg je de schade toch niet vergoed?
En als je het wel vergoed krijg maar de premie gaat met 18k€ omhoog; dan toch zelf de schade betalen?

Het is wel een drama, anderen die niet van je spullen af kunnen blijven. Dat graveren zou best eens een goede optie kunnen zijn.
Nee, geen typfout; met 15.000 EUR verwijs ik naar de extra premie; dus bovenop de normale.
Andere verzekering zal niet gaan i.v.m. registratie in systemen ROY-data en/of CIS, waar een centrale registratie in plaatsvind. En ja WA is de minimale wettelijk verplichte verzekering waar je dan per maand dus verplicht 300+ EUR(!) voor betaald. Dit is speciaal voor de echte schade rijders en brokkenpiloten die schuld hebben en dan is het mijn inziens althans ook volkomen terecht.
In ons geval waarbij geen sprake is van schuld, kijkt een verzekering koud naar wat je opbrengt en daadwerkelijk kost. Vervolgens wordt je als "hoog risico" aangemerkt en ben je buiten elke schuld na eerst meerdere keren slachtoffer te zijn van een misdrijf (diefstallen), nog eens extra financieel geslachtofferd door de verzekering; met een verplichte WA van 300+ EUR per maand (=na verplichte 5 jaar dus ca. 15.000 EUR extra)

Als je via de rechter "vergoed" krijgt (dus kan claimen bij criminelen) ga je uiteraard niet claimen bij de verzekering, maar dat kan erg lang duren, de zaak moet wettelijk en overtuigend bewezen worden en indien er grote schade is, zul je dus eerst zelf een fors bedrag aan reparatiekosten moeten neerleggen bij de VW-dealer.
Nu heb ik het "geluk" dat er verdachten zijn opgepakt, waarbij ik overigens nog maar moet afwachten of:
- deze worden veroordeeld
- dit snel gebeurt, of pas over 8 maanden tot anderhalf jaar
- de rechter een claim toewijst
- het CJIB kan innen bij de daders
- de Staat anders voorschiet en daarna gaat innen onder daders

Maar, laten we zeggen in 90% van de gevallen, is er geen aanhouding en zul je dus sowieso bij de verzekering moeten aankloppen, met het risico (indien eerder diefstal/schade) buiten elke schuld te worden "geroyeerd", met een registratie voor 5 jaar in voornoemde systemen en dus extra premie van totaal ca. 15.000 EUR over 5 jaar.
Daarom is preventie zo belangrijk en weet ik uit mijn omgeving dat er eigenaren hun VAG auto (Audi, Seat, VW) zelfs al de deur uit doen, ook al is het een leasebak. De onrust of je auto er de volgende ochtend nog (onbeschadigd) staat, gestolen navigatie, gestolen xenon, ingeslagen ramen, gestolen velgen, gedoe met verzekering, garages, politie, de tijd en frustratie die in een auto gaan zitten, etc, het is het allemaal niet waard.
Vandaar ook mijn vraag hoe ikzelf het VW xenon en het alarm beter kan "beveiligen" en hoe is het in godsnaam mogelijk dat VAG, nog steeds auto's aflevert met een alarm vertraging van 30 seconden, dat ook nu dus bij de VII weer te makkelijk (supersnel) onklaar is te maken. Dit is wat criminelen graag zien en al sinds de Golf IV, V en VI gaande is, naast de andere VAG merken en types, waarbij VAG vervolgens de veelal zwaar beschadigde auto's weer ter reparatie aangeboden krijgt.
Gebruikersavatar
andreversteeg
Berichten: 300
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
Type auto: golf 6 2009
Locatie: Dromenland

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door andreversteeg »

de dievengilde gelijk casteren en bij een tweede maal de handjes er ook nog eens vanaf.

Ze moeten maar eens gaan werken voor hun geld en niet jatten waar een ander hard voor heeft gewerkt.
Live your life if its your last day
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door J3R »

Na talloze eerdere inbraken + diefstallen; het vervolg na poging diefstal koplampen, aanhouding van twee verdachten en ruim 2.500 EUR schade:

Op zitting blijkt één van de aangehouden verdachten voor nog vier(!) andere delicten voor te moeten komen, o.a. een diefstal van een BMW in Duitsland waar hij met getrokken pistool door de politie uit de auto is gehaald...

En zo werkt dan de "rechtspraak" en het OM in Nederland:
Het OM is door de Rechtbank (3 rechters) voor wat betreft het vergoeden van de aangerichte schade van ruim 2.500 EUR "niet ontvankelijk" verklaard. D.w.z. dat de verdachte NIETS aan schade hoeft te vergoeden! Verdachte bleek er één te zijn van de "top 600 Amsterdam" en tijdens de zitting volgens eigen zeggen met voldoende financiële middelen: een Audemars Piguet horloge en 25.000 EUR cash. Meneer was zielig; want nog jong en een lulverhaal over zijn opleiding, maar ondertussen wel gedagvaard voor vijf misdrijven om nog maar niet te spreken waar die niet voor gepakt is...

Met andere woorden; je kan het maar beter zelf "oplossen" ipv een hoop tijd en energie steken in het loket slachtofferhulp waar je allerlei persoonlijke gegevens moet achterlaten en waar de advocaat met zijn verdachte dus ook zicht op krijgen.
Totaal geen uitleg van slachtofferhulp waarom het OM niet ontvankelijk is en ook nog eens een lullig A4'tje met een folder hoe dan maar een civiele procedure op te starten.
Ik weet nu in ieder geval de volgende keer wat wel en niet te doen en mijn stem met de verkiezingen...
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door Henniej »

Jammer dit!
Zo een zaak kan je wettelijk nooit hard bewijzen en de verdachte('s) kunnen en komen altijd wel meestal vrij uit.
Puur en altijd om gebrek aan bewijs!
Voor ons is het duidelijk als er een verdachte word aangehouden alleen, wettelijk gezien en daar begint het meestal... Houd alles er mee op! Jammer!
Het lijkt wel als of je verplicht bent om je auto in een garage te kunnen zetten ( stallen ) voor het veiligheid en dan nog voel je je niet gerust! En blijven mensen niet af van andermans spullen!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door VroemTFSI »

Helaas, maar ook Geert gaat dit niet oplossen. Hij maakt wel steeds meer kans op de absolute meerderheid en dan kunnen er wel dingen veranderen. Maar hij heeft teveel andere ideeën waar ik me niet bij thuis voel.

De rechtspraak staat veel te ver van het volk af. Een taakstraf is een lachertje voor dit soort gasten. Ze komen niet eens opdagen!
Wat wel steeds beter werkt, zijn de WhatsApp buurtgroepen, camera's en burgerwachten. Van de (r)overheid hoef je niet veel te verwachten!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door yal »

@Quiksilver , wat een pech.

Aangezien je ervaringen met eerdere VW's had je de vertraging van het alarm wel uit kunnen laten zetten. Dealers of vagcom mensen genoeg.

Bij mijn mk7 gaat het alarm meteen af zodra je met een vinger door het open raam wijst.
Ook moet bij de mk7 de deur geopend worden om de motorkap te ontgrendelen , dus het is iets moeilijker geworden.

Echt belachelijk hoe eea is verlopen en dat die dieven niet opdraaien voor de schade....
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door J3R »

@vroem; eens, maar ik ben die D66 rechters uit de grachtengordel wel zat nu. Het is uitermate frustrerend om nu eindelijk eens een paar gasten te pakken te hebben en dan een dergelijk eindresultaat; misdaad loont zelfs dan blijkbaar.

Er moet eens flink de bezem door die D66 rechtbank Amsterdam: minimum straffen en zeker geen benoeming meer voor het leven, maar beoordeling op functioneren net als ieder ander.
Wettig en overtuigend bewijs is een lachertje geworden met dit soort rechters en criminelen, pakkans is nihil en veroordeling tegenwoordig ook:

- een glad praatje dat hij niet bezweet was van het vluchten door weg te rennen, maar door het gebruik van créme (3.30 uur 's nachts!)
- geregistreerd in de top 600 met een bak aan eerdere strafbare feiten
- op zitting bleek het te gaan om nog eens vier andere delicten diefstal en geweld eerder en later gepleegd
- verklaren 's hier nachts bij een vriendin vandaan te komen en daarom buiten te zijn, maar vervolgens niet willen vertellen waar die vriendin dan zou wonen
En de rechtbank gaat daar dan in mee. Ongelovelijk.

@yal; het alarm ging af en de twee gasten hebben we kunnen pakken maar dus geen veroordeling of schade vergoeding (en nu dus een hoog risico om uit de verzekering gegooid te worden bij een volgend incident).
Idd raam ingeslagen en deur geopend + de halve voorkant gesloopt met ruim 2.500 EUR schade. Van VW garage inmiddels ook begrepen dat het VW alarm op de VII niet meer zo hard afgaat (volume) als de eerdere uitvoeringen i.v.m. nieuwe regelgeving(?)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Poging diefstal xenon Golf VII

Bericht door yal »

@Quiksilver , mijn mk7 is modeljaar 2016 en alarm maakt echt een oorverdovend lawaai (pijn in de oren).
Je kan het volume instellen evenals de 2de sirene activeren en type signaal kiezen (frequency modulated).

Ik zie keuze tussen ''10 Alarme'' en 1 ''Alarm''.

In het menu vd Discovery Pro kan ik bijv. ook de alarm chirp (open/dicht doen) uitzetten i.v.m. stilte zones in Duitsland.

Afijn dit heeft de dealer blijkbaar aangezet evenals dat er geen vertraging op zit.

Waardeloos stel bij de rechtbank en verzekering zou de schade bij de veroorzaker moet verhalen i.p.v. de verzekeringnemer meer te laten betalen.
Afijn op en top idioot...

Succes met de afwikkeling!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten