vapour lock of dergelijk probleem

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIII.
Plaats reactie
Dimi
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2015, 09:31
Type auto: Golf mk3 gti 8v

vapour lock of dergelijk probleem

Bericht door Dimi »

Hallo mede Gti rijders,

Ik rij met een Golf mk3 gti 8v uit '93 en sedert het mooie weer heb ik wat startproblemen.

Smorgens en s avonds als het nog niet te warm is heb ik geen enkel probleem om te starten.
Maar als ik een hele dag op men werk ben en mn wagen heeft een hele dag in de zon gestaan wil die niet starten, de motor slaat aan en meteen weer uit (alsof hij versmoort en na enkele malen proberen ruikt hij erg naar benzine). De enige manier om hem dan te starten is hem duwen
Maar als je dan de motor uitschakelt en weer wil starten lukt dit weer niet, vandaar mijn twijfel of het om vapour lock gaat.
Vorig weekend was het ook mooi weer en toen geen last gehad het probleem doet zich voor bij ongeveer + 25 graden.
Iemand die ervaring heeft met dit probleem?
Alle antwoorden en oplossingen zijn welkom.
Dimi
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2015, 09:31
Type auto: Golf mk3 gti 8v

Re: vapour lock of dergelijk probleem

Bericht door Dimi »

update 19/06,

gisteren mn Gti terug gaan halen van de garage.
er bleek een vacuumdarmpje verrot te zijn en de lamdasonde zou ook een storing geven( die heeft die niet kunnen vervangen gezien zijn laagste brug bezet was en mijn Gti niet op zijn andere bruggen kan staan omdat hij te laag staat).
nu mag die volgende week nog es binnen voor een nieuwe lamdasonde.
dus kreeg ik mijn Gti tijdelijk mee naar huis en besloot om er es mee op tournee te gaan.
naar de bank daar motor uit en aan gezet -> geen probleem
nachtwinkel motor aan en uit -> geen probleem
tanken -> motor aan en uit -> geen probleem
van de pomp naar de selfcarwash is 50m rijden.
ik was mijn wagen en na het wassen wil ik weer vertrekken en toen sloeg de motor weer niet aan.
heb die weer mogen op gang duwen en eenmaal thuis nog es met de sleutel willen starten maar geen resultaat.
nu vertrek ik vanmorgen naar mijn werk en die start meteen.
ik twijfel zeer of de lamdasonde hiervan de oorzaak kan zijn.
iemand een idee?
ik word er gek van.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF III GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten