Diverse MFA problemen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkII.
Plaats reactie
Mr. J
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2013, 16:07
Type auto: Golf 2 GTI 8v

Diverse MFA problemen

Bericht door Mr. J »

Goede avond,

Heb sinds kort problemen met de MFA. Had al een tijdje dat de kilometer teller af en toe stil stond, maar soms deed hij het wel dus daar had ik niet zo veel problemen mee. Maar sinds een paar dagen is de hele computer een zooitje. De tijd wordt nog wel weergeven, zij het dat er elke tien seconden een minuut bijkomt. Dit gaat dus veel te snel. De rest van de functie werken helemaal niet meer, zodra ik ze tevoorschijn klik gaat ie weer terug naar tijdsweergave, en wanneer de functies wel zichtbaar zijn, geven ze vreemde waarden aan (999L/km of 0L/km, -40 graden etc.).

Weet een van jullie misschien wat een oorzaak kan zijn? Accu is slecht, misschien net te weinig cappaciteit icm radio+verwarming+verlichting? Soms met starten valt hij dood waardoor spanning een moment kan wegvallen (is te zien doordat display dan even uit gaat). Of kan een verkeerde spanning misschien de oorzaak zijn? Of vocht? Of een rotte schakelaar?

Alvast dank!

Groeten Jente
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Diverse MFA problemen

Bericht door yal »

Zal eerst zorgen dat je een goede accu hebt , dan de massa punten overal schoonmaken.
En dan weer kijken.
Bij de mk1's zitten ook een draad van de tellers naar het kleppendeksel en als die los is krijg je ook allerlei MFA storingen.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Mr. J
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2013, 16:07
Type auto: Golf 2 GTI 8v

Re: Diverse MFA problemen

Bericht door Mr. J »

Dan ga ik dat doen.

Ik kan nog kiezen uit drie accu's:

Varta Black Dynamic A17 accu 12V 41Ah(20h) (89,00 euro)
Varta Blue Dynamic B18 accu 12V 44Ah(20h) (99,00 euro)
Varta Silver Dynamic C6 accu 12V 52Ah(20h) (109,00 euro)

Deze laatste heeft de grootste cappaciteit maar ik neem aan dat ik daar niet zoveel aan heb met de originele dynamo, daarom lijkt me de middelste het meest geschikt. Die zal ik vanavond even bestellen!
Mr. J
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2013, 16:07
Type auto: Golf 2 GTI 8v

Re: Diverse MFA problemen

Bericht door Mr. J »

Duurde even, te druk om met de auto bezig te gaan.

Heb inmiddels de accu door laten meten, deze is gewoon goed. Ik weet niet precies waar al die massapunten zitten, vanaf de accu naar het chassis lijkt in orde. Wel vond ik dit:

Deze (sensor?) heeft het kabeltje kapot, kan het zijn dat dit de problemen veroorzaakt? Ik moet dit wel gaan repareren want ik heb het idee dat deze sensor voor de koelventilator is, dus hij koelt alleen nog maar op rijwind. Zal de ventilator het weer doen als dit kabeltje weer goed is? En hebben jullie tips voor deze reparatie? Zal wel niet al te ingewikkeld zijn dacht ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal zelf ook nog even wat aan het prutsen gaan, misschien kan ik die kabel wel weer aan elkaar knopen.

Vast dank!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF II GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten