16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkII.
Plaats reactie
CK2
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2013, 09:45
Type auto: Golf 2 16v kr

16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door CK2 »

Hallo,
mijn golf 2 gti 16v kr heeft een raar kuurtje.
Het begon vorig jaar zomer; toerenteller ging opeens alle kanten op en de motor begon hevig te stotteren.
Aan de gang gegaan als eerst bogie's en bogie kabels vervangen: geen verbetering
Computer uitgewisseld: geen resultaat
Daarna andere ontsteking met originele verdeel kap en rotor: ook geen resultaat.
Bobine vervangen nog niks en uit eindelijk de ontsteking module van bosch vervangen en toen was het weg.
Onder tussen was ik bezig geweest met andere remleiding en zo en had er niet zo'n haast mee omdat ik ook motor rij dus had de auto niet zo heel hard nodig, voor ik dit allemaal gedaan had was ik een paar maanden verder en het weer werd wat kouder qua temperaturen.
Hafijn winter zonder problemen door gekomen en nu word het qua temperaturen weer wat warmer buiten. Afgelopen zaterdag de auto nodig, stond vol in de zon en het was in de auto flink warm, rij weg en opeens die toerenteller alle kanten op. Motor bleef wel gewoon normaal draaien en kwam goed door. Stationair trouwens nergens last van. S'avonds laat reed ik weer naar huis en helemaal nergens last van! alles werkte zo als het hoort en deed het prima!
Zondag middag had ik hem weer nodig, auto wederom vol in de zon gestaan drama! ; toerenteller alle kanten op en motor stotteren als een gek, alleen stationair bleef hij prima draaien. Zondag avond rond 6 uur moet ik weer terug, auto had in de schaduw gestaan, toerenteller nog wel wat raar maar de motor deed het verder prima.

Ik weet niet zo goed waar dit nou in kan zitten dus graag jullie reactie!
m.v.g Cees
Mr. J
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2013, 16:07
Type auto: Golf 2 GTI 8v

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door Mr. J »

Brandstoffilter misschien, al heeft dit niets met de temperatuur te maken zou ik denken. Misschien dan een sensor? Eentje die te maken heeft met mengverhouding of misschien wel ontsteking?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door Spuugemmer »

Typisch gevalletje van de luchtweger (mengenteiler) welke problemen geeft. De klep weegt de lucht en past daar de hoeveelheid brandstof op aan. Boven op de mengenteiler zit een kleingaatje waar een stelschroef in zit. Hier zit in een imbus in welke je door naar links of rechts te draaien kan stellen. Als ik zo je verhaal eens hoor warmer en dan slechter lopen.. Denk een halve tot hele slag naar links.

succes. En bij vragen gewoon vragen want als je zomaar blijft draaien dan wordt het alleen maar erger.
Golf MK1 GTI
CK2
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2013, 09:45
Type auto: Golf 2 16v kr

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door CK2 »

Maar hoe kan die luchtweger m'n toerenteller beïnvloeden ? Want dat blijf ik vooral raar vinden. Kan dat niks elektronisch zijn?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door Spuugemmer »

Als jij gas geeft. dan veranderd jou toerental toch ook?? Dan doe je ook niets anders dan mechanisch een klep (de gasklep) verder openzetten.
Golf MK1 GTI
Mr. J
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2013, 16:07
Type auto: Golf 2 GTI 8v

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door Mr. J »

CK2 schreef:Maar hoe kan die luchtweger m'n toerenteller beïnvloeden ? Want dat blijf ik vooral raar vinden. Kan dat niks elektronisch zijn?
Je bedoeld dat de motor stationair draait en op dat moment je toerenteller even 'flipt' d.w.z. een paar keer extreem uitslaat en dan weer normaal is?
CK2
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2013, 09:45
Type auto: Golf 2 16v kr

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door CK2 »

Bij stationair is er niks aan de hand. Maar tijdens het rijden, motor draait een stabiel toerental, gaat de teller opeens meer en minder aan geven ( flipt tussen een paar duizend toeren) en als ik dan gas geef begint de motor te bonken en te stotteren.
Hele winter niks aan de hand en nu word het warmer en begint het weer.
De toerenteller is het eerste signaal en daarna als ik gas geef begint de motor te stotteren.
CK2
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2013, 09:45
Type auto: Golf 2 16v kr

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door CK2 »

probleem opgelost!

bogie kabels sloegen over. Al is eerder gehad en waarschijnlijk heeft dat de vorige keer m'n ontstekings module omzeep geholpen. Deze kabels kwamen bij de brezan vandaan...toch weer mindere kwaliteit zijn net 2 jaar oud. Andere kabels en hij doet het weer perfect!

bedankt voor jullie reacties!
Hij gaat nu wel de verkoop in, heb een grotere auto nodig.

grt Cees
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door MkVI Nmgn »

Foto van de auto ?
En vraagprijs
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mr. J
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2013, 16:07
Type auto: Golf 2 GTI 8v

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door Mr. J »

MkVI Nmgn schreef:Foto van de auto ?
En vraagprijs
Geloof dat ik de golf al eens tegenkwam op Marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/674494425
CK2
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2013, 09:45
Type auto: Golf 2 16v kr

Re: 16v kr stottert & toerenteller doet raar

Bericht door CK2 »

Dat is inderdaad de link!

heb vanavond een kijker, vw liefhebber dus wat wil je nog meer. ben benieuwd!

grt Cees
Plaats reactie

Terug naar “GOLF II GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten