Sommige van jullie kennen mij wel, doe al een tijdje mee in het GTI wereldje. Begonnen met een 25 Jahre Jubi GTI welke ik 4 jaar in meerdere vormen en staten heb gehad. Uiteindelijk ben ik meer de "go" kant op gegaan met mijn auto's inplaats van de "show" kant. De Mk4 had uiteindelijk 310PK en 435Nm koppel mede dankzij JD Engineering. Na de Mk4 ben ik overgestapt op een Golf Mk5 GTI Edition30, deze werd al snel voorzien van een kuurtje door JD Engineering met als uiteindelijke resultaat 386PK en 506Nm koppel, heerlijke auto maar helaas weggedaan om privé redenen. Toen even een tussenstap gemaakt naar een Audi A3 8V en daarna een Seat Leon 5F. De Audi was een fijne auto alleen de stoelen waren niet fijn, dus na een jaar weggedaan en ingeruild op de Leon. De Leon was een mooie auto en reed prima, alleen werd ik gek van alle rammeltjes die in die auto zitten/zaten. Deze na een half jaar verkocht en weer een GTI teruggekocht, de Mk6 GTI. Mooie origineel NL geleverde Carbon Steel Grey GTI met slechts 73.000km op de klok, handbak en volledig origineel. Deze is verlaagd d.m.v. KW V1, kat-mod met stage 1+ goed voor 285PK en 430Nm koppel (ook door JD Engineering) en een Milltek Cat-Back voor de beleving. Deze heb ik een jaar gehad en heb ik ingeruild op mijn nieuwe aanwinst. Niet omdat ik de Mk6 zat was, maar omdat ik in de mogelijkheid ben gekomen om een stap verder te nemen naar een droomauto;
De VW Golf 7 GTI Clubsport.
Deze auto komt uit Duitsland en is geimporteerd toen hij 5 maanden oud was. In Nederland heeft hij netjes zijn beurten gehad, alleen niet bij een dealer. De auto heeft zover ik weet nagenoeg alle opties op keyless entry na (vind ik niet erg) dus ook de schaalstoelen wat voor mij wel een must was. De auto heeft op dit moment 94.000km gereden wat er niet aan af te zien is. Enige is dat de bekleding niet helemaal netjes zit bij de bestuurdersstoel, dit wordt nog gemaakt. Verder is de auto al voorzien van facelift achterlicht met dynamische knipperlichten, hele mooie upgrade t.o.v. origineel vind ik zelf.
Het plan is om de auto zo snel mogelijk wat preventief onderhoud te geven, ik doe dit eigenlijk bij alle auto's die ik koop aangezien ik zelf al heel wat jaren werkzaam ben bij een Audi/VW dealer waarvan 12 jaar als monteur. Ondanks wat er al gebeurd is ga ik het toch zelf nog een keer doen zodat ik zeker weet dat het goed is. Denk hierbij aan alle filters en oliën welke bij deze auto horen en belangrijk zijn (DSG, Differentieel olie etc.)
Daarna zal ik op korte termijn langs JD gaan voor een maatwerk tuning van de motor i.c.m. DSG tuning. Dit zou goed moeten zijn voor ongeveer 370pk en 480Nm koppel. Standaard doet deze auto 265pk met een overboost functie naar 290pk. Best leuke upgrade dus!
Plannen op dit moment:
- BBS CH-R 19" wielen monteren
- Verlagingsveren monteren, nog geen idee welk merk
- JD Engineering krachtkuur voor de motor en DSG
- (misschien) volledig laten detailen van binnen en buiten
- Eventueel iets met de uitlaat doen
Ik heb alleen wat foto's die ik heb gemaakt met de proefrit, andere zullen uiteraard volgen