Velgmaat

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
lewd-o
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:06
Type auto: Golf VII GP GTI

Velgmaat

Bericht door lewd-o »

Hallo allemaal!

Zoals jullie weten (zie 'Even voorstellen'), heb ik bij de aanschaf van mijn GTI 7 Facelift mooie 18" OXXO Decimus Black lichtmetalen velgen onder mijn auto laten plaatsen en hiermee de standaard VW GTI 17" Brooklyn velgen vervangen die ik wat saai vond ogen.
Erg blij mee en maakt het helemaal af :-)
So far, so good.

Feit wil, dat ik nog de Winterbanden van mijn vorige auto (Golf VI 1.4 TSI R-Line Edition (160pk)) in mijn schuur heb liggen. Deze hebben bandenmaat 225/45/R17 en liet ik elke keer wisselen met de zomerbanden en vice versa op de 17" VW Mallory velgen van die auto)

Aangezien ik nu 18" velgen heb, gaat dat uiteraard niet meer passen.

Mogelijke oplossing (dacht ik): Een set 17" OXXO Decimus Black kopen, hier m'n winterbanden op laten plaatsen en kunnen deze onder m'n GTI worden geplaatst voor de winterperiode en dan de huidige 18" velgen incl. banden weer terug voor de zomerperiode.

Ok, ik dus op zoek naar 17" OXXO Decimus Black velgen en deze zijn bij diverse velgenboeren te koop tussen de € 435,- en € 496,-
Ik ging hierbij uit van de volgende velg-eigenschappen (omdat ik deze in de meeste velgen-configurators terugkreeg als resultaat)

Maat: 17 inch
Velgbreedte: 7,0J
Steekmaat: 5x112
ET maat: 50 (er is ook een versie met ET maat: 39)
Naafgat: 66,60

Echter wat meer research op het internet leert me, dat men voor de Golf 7 GTI (Facelift?) de volgende 17" velgmaat dient te hanteren:
Maat: 17 inch
Velgbreedte: 7,5J
Steekmaat: 5x112
ET maat: 49
Naafgat: 66,60

Dit (velgbreedte en ET maat) wijkt dus af van de verkrijgbare 17" OXXO Decimus Black velgen :-(

Mijn vraag aan jullie (of moet ik me tot Volkswagen Nederland of PON wenden?)
Kan ik nou wel of niet mijn 17" winterbanden op de bovenstaande 17" OXXO velgen laten zetten en onder mijn GTI plaatsen?
Of zal ik op zoek moeten naar andere 17" velgen met velgbreedte 7,5J en ET maat: 49?
Zou wel erg jammer zijn dat ik dan geen 17" OXXO Decimus Black kan gebruiken :-(

Ik wil uiteraard 100% zeker zijn dat ik geen verkeerde beslissing maak en/of aankoop doe.
Wie weet raad?

Cheers!
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Velgmaat

Bericht door Zluytr »

Je bent wel gek van Oxxo velgen.. daar zijn er niet veel van.

Ik zou persoonlijk voor een mooi oem setje kijken, maar gelukkig verschillen smaken.

Ik ken de velgen niet, maar koop voor de winter als je blieft velgen zonder gepolijste delen. Die zijn in de winter ver van ideaal.

Verder zijn de maten die je aan geeft gewoon prima! Geen enkel probleem.

Ik sta alleen te kijken vaan de naafgat die je aangeeft. Is dit echt 66.60?

De normale 7 en daarbij 80% van alle VAG modellen hebben een naafgat van 57.1! Dit zou betekenen dat de velgen van eerdere golfen niet op de 7.5 past.

Niet echt des Volkswagens omdat te veranderen.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Velgmaat

Bericht door ChielED35 »

Ik vermoed dat die velgen met een centreerring komen Mick!
Verder is de maatvoering prima van het wiel...buiten het feit dat het wel erg klein en smal gaat ogen onder een 7Gti.
Persoonlijk, maar dat is slechts een mening, zou ik gaan zoeken naar een kant en klaar OEM wintersetje en je huidige bandjes los verkopen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Velgmaat

Bericht door Zluytr »

Ja ok...het was meer het onderstaande stukje waardoor ik (bijna) aan mezelf ging twijfelen ;)

lewd-o schreef: 10 nov 2017, 11:11
Echter wat meer research op het internet leert me, dat men voor de Golf 7 GTI (Facelift?) de volgende 17" velgmaat dient te hanteren:
Maat: 17 inch
Velgbreedte: 7,5J
Steekmaat: 5x112
ET maat: 49
Naafgat: 66,60

Adapter ringen is overigens een oplossing, maar een naafgat in de juiste maat is altijd beter.

Ik kon mijn nieuwsgierigheid toch niet bedrukken en heb even gegoogled.. maar het gaat idd on gepolijste velgen.

Ik zou je toch echt adviseren om voor een gespoten of poedercoat setje te kijken voor de winter.

Gepolijste velgen hebben de neiging te oxideren in de winter, omdat pekel en vocht zich onder de lak vreten. En dan maakt het nog niet eens uit of het OEM OF Oxxo is.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten