Stage 1

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:38
Type auto: Golf MK5 GTI Ed 30

Re: Stage 1

Bericht door Bob »

Nou van standaard 230 naar in 1x 351 is echt een bizarre sprong. Pas in zn 4de versnelling, heb ik geen wielspin meer.
Maar bij stage 2 moet je wel een andere dowpipe en luchtinlaat nemen, dus die laatste paar pk's zijn in verhouding vrij duur. Want het ligt eraan, wat voor merken je neem, maar ik heb nu die cts intake en een zelf gemaakte downpipe door een bekende. Maar alleen daar ben je al €800 verder voor, dan nog het tunen van stage 2 erbij. En ook nog divertervalve + relocate kit, is ook €150-200.
De koppeling zit ook net over het randje, dus die komt ook nog wel een keer.
Op de bank hoorde je hem net bij 3000 toeren al een keer slippen, toen dacht ik, als hij maar op de bank goed blijft, daarna zien we wel. Maar hij heeft het goed volgehouden. Maar hij heeft het koppel iets afgevlakt en het vermogen tikte ook 1x de 370pk aan. Hij zei ook, je motor is goed genoeg. Maar een haartje terug om de boel te sparen en die grafiek loopt nu ook mooi

Maar ik ben echt tevreden, hij knalt nu echt


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Stage 1

Bericht door Vw golf gti »

Bob schreef:Nou van standaard 230 naar in 1x 351 is echt een bizarre sprong. Pas in zn 4de versnelling, heb ik geen wielspin meer.
Maar bij stage 2 moet je wel een andere dowpipe en luchtinlaat nemen, dus die laatste paar pk's zijn in verhouding vrij duur. Want het ligt eraan, wat voor merken je neem, maar ik heb nu die cts intake en een zelf gemaakte downpipe door een bekende. Maar alleen daar ben je al €800 verder voor, dan nog het tunen van stage 2 erbij. En ook nog divertervalve + relocate kit, is ook €150-200.
De koppeling zit ook net over het randje, dus die komt ook nog wel een keer.
Op de bank hoorde je hem net bij 3000 toeren al een keer slippen, toen dacht ik, als hij maar op de bank goed blijft, daarna zien we wel. Maar hij heeft het goed volgehoudenAfbeelding. Maar hij heeft het koppel iets afgevlakt en het vermogen tikte ook 1x de 370pk aan. Hij zei ook, je motor is goed genoeg. Maar een haartje terug om de boel te sparen en die grafiek loopt nu ook mooiAfbeelding

Maar ik ben echt tevreden, hij knalt nu echtAfbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Denk dat een nieuwe koppeling er wel aan komt .bij mij de eerste 2 weken ook geen last van koppeling maar ondertussen na 1 maand stage 1 320 pk 470 koppel staat er al een ander koppeling onder Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:38
Type auto: Golf MK5 GTI Ed 30

Re: Stage 1

Bericht door Bob »

Ik denk het ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Stage 1

Bericht door Vw golf gti »

Bob schreef:Ik denk het ookAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Is wel een investering van rond de 1800€ want vliegwiel zal ook normaal vervangen moeten worden was bij mij ook het geval. zagen ze bij mij toen alles uit elkaar lag was verbrand en zat heel wat speling op .maar op de trugweg naar huis wat een plezier.je zal echt merken dat nu alle kracht naar de wielen gaat en je volledig geen slip meer hebt percies dat de auto plots nog meer pk en koppel heeft Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:38
Type auto: Golf MK5 GTI Ed 30

Re: Stage 1

Bericht door Bob »

Ja ik zal alvast gaan sparen maar daarna kan je voorlopig weer vooruit

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Stage 1

Bericht door Vw golf gti »

Bob schreef:Ja ik zal alvast gaan sparenAfbeelding maar daarna kan je voorlopig weer vooruit

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Idd en deze koppeling is dan ook goed als je eventueel stage 2 of 3 wil want als je naar hogere stages gaat moet hij toch vervangen worden

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Simon_ter_Horst
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2020, 22:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Stage 1

Bericht door Simon_ter_Horst »

Mijn Mk7 GTI Performance is reeds Stage 1 getuned. Dit uitgevoerd door de VW Dealer bij de vorige eigenaar. Het was voor mij geen vereiste bij aanschaf maar het is echt een wereld van verschil. Ik heb nu 300pk t.o.v. de standaard 230pk. Met handbak zorgt dit niet voor meer problemen. Bij de DSG kan het wel voor wat issues zorgen heb ik begrepen. Bij goed en tijdig onderhoud kan het geen kwaad en krijg je er zeker geen spijt van.

Groet, Simon
Golf Mk7 GTI Performance | Stage 1 300 pk
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Stage 1

Bericht door Vw golf gti »

Simon_ter_Horst schreef:Mijn Mk7 GTI Performance is reeds Stage 1 getuned. Dit uitgevoerd door de VW Dealer bij de vorige eigenaar. Het was voor mij geen vereiste bij aanschaf maar het is echt een wereld van verschil. Ik heb nu 300pk t.o.v. de standaard 230pk. Met handbak zorgt dit niet voor meer problemen. Bij de DSG kan het wel voor wat issues zorgen heb ik begrepen. Bij goed en tijdig onderhoud kan het geen kwaad en krijg je er zeker geen spijt van.

Groet, Simon
Idd heb ook een performance manueel staat nu ook al een paar 1000km stage1 mijn gti heeft nu 320 pk en 470 koppel heb wel mijn koppeling en vliegwiel moeten laten vervangen want mijn koppeling slipte na de stage 1. maar nu dat die er onder staat wow wat een plezier om mee te rijden .is echt een heel andere auto geworden heb er nog geen seconde spijt van gehad Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Stage 1

Bericht door PassatB8TDI »

Simon_ter_Horst schreef: 30 dec 2020, 23:03 Mijn Mk7 GTI Performance is reeds Stage 1 getuned. Dit uitgevoerd door de VW Dealer bij de vorige eigenaar. Het was voor mij geen vereiste bij aanschaf maar het is echt een wereld van verschil. Ik heb nu 300pk t.o.v. de standaard 230pk. Met handbak zorgt dit niet voor meer problemen. Bij de DSG kan het wel voor wat issues zorgen heb ik begrepen. Bij goed en tijdig onderhoud kan het geen kwaad en krijg je er zeker geen spijt van.

Groet, Simon
Origineel Nederlandse auto? Dan moet ie wel van vroeg 2013 zijn, anders is dit onmogelijk. Vw Nederland/PON stopte namelijk met het aanbieden van ABT tuning, nja.. eigenlijk motortuning in het algemeen vanwege milieu principes, per 1 april 2013.
Ikzelf ben trouwens geen fan van ABT tuning, mijn vorige auto had het ook en ik vond het echt bagger kwaliteit.

De DSG (DQ250) in de Golf 7 GTI is sterk hoor.. Men beweert zelfs dat die beter is dan de handbak.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Stage 1

Bericht door StarSqream »

Simon_ter_Horst schreef: 30 dec 2020, 23:03 Mijn Mk7 GTI Performance is reeds Stage 1 getuned. Dit uitgevoerd door de VW Dealer bij de vorige eigenaar. Het was voor mij geen vereiste bij aanschaf maar het is echt een wereld van verschil. Ik heb nu 300pk t.o.v. de standaard 230pk. Met handbak zorgt dit niet voor meer problemen. Bij de DSG kan het wel voor wat issues zorgen heb ik begrepen. Bij goed en tijdig onderhoud kan het geen kwaad en krijg je er zeker geen spijt van.

Groet, Simon
Het is andersom. Tuning zorgt eerder bij handbak voor issues dan bij DSG. Meest voorkomende probleem is het snel slijten van de koppeling. Bijna elke getunede manuele Golf moet uiteindelijk daardoor een nieuwe koppeling krijgen (vroeg of laat). DSG is niets soortgelijks bekend.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Stage 1

Bericht door MARC V »

Stukje tekst van op JD zijn website over de DSG,

'Veel DSG bakken kunnen al probleemloos met ruim 400+Nm omgaan zonder dat de DSG-software hier apart voor aangepast moet worden.
Echter bij de hogere tuning-stages ontkomt men er niet aan om ook de DSG-software te bewerken.

Speciaal voor alle VAG DSG bakken (DQ200, DQ250, DQ380, DQ381, DQ500, DL382, DL501) levert JDEngineering deze software aanpassingen uit volledig eigen ontwikkeling.

Met deze aanpassingen kan de DSG bak van de auto nog meer koppel verwerken en zelfs compleet naar wens geprogrammeerd worden.'

Een dsg kan zo te lezen dus heel wat koppel aan.
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Stage 1

Bericht door Vw golf gti »

StarSqream schreef:
Simon_ter_Horst schreef: 30 dec 2020, 23:03 Mijn Mk7 GTI Performance is reeds Stage 1 getuned. Dit uitgevoerd door de VW Dealer bij de vorige eigenaar. Het was voor mij geen vereiste bij aanschaf maar het is echt een wereld van verschil. Ik heb nu 300pk t.o.v. de standaard 230pk. Met handbak zorgt dit niet voor meer problemen. Bij de DSG kan het wel voor wat issues zorgen heb ik begrepen. Bij goed en tijdig onderhoud kan het geen kwaad en krijg je er zeker geen spijt van.

Groet, Simon
Het is andersom. Tuning zorgt eerder bij handbak voor issues dan bij DSG. Meest voorkomende probleem is het snel slijten van de koppeling. Bijna elke getunede manuele Golf moet uiteindelijk daardoor een nieuwe koppeling krijgen (vroeg of laat). DSG is niets soortgelijks bekend.
Klopt idd want was bij mij ook het geval 1week na stage1 koppeling volledig stuk inclusief vliegwiel .maar nu deze vervangen is heb ik nergens nog last van en is de stage 1 alleen maar plezier bij mijn manuele gti

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Simon_ter_Horst
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2020, 22:49
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Stage 1

Bericht door Simon_ter_Horst »

StarSqream schreef: 31 dec 2020, 03:33
Simon_ter_Horst schreef: 30 dec 2020, 23:03 Mijn Mk7 GTI Performance is reeds Stage 1 getuned. Dit uitgevoerd door de VW Dealer bij de vorige eigenaar. Het was voor mij geen vereiste bij aanschaf maar het is echt een wereld van verschil. Ik heb nu 300pk t.o.v. de standaard 230pk. Met handbak zorgt dit niet voor meer problemen. Bij de DSG kan het wel voor wat issues zorgen heb ik begrepen. Bij goed en tijdig onderhoud kan het geen kwaad en krijg je er zeker geen spijt van.

Groet, Simon
Het is andersom. Tuning zorgt eerder bij handbak voor issues dan bij DSG. Meest voorkomende probleem is het snel slijten van de koppeling. Bijna elke getunede manuele Golf moet uiteindelijk daardoor een nieuwe koppeling krijgen (vroeg of laat). DSG is niets soortgelijks bekend.
Oké, dat wist ik niet. Ik heb mijn GTI pas recent en deze heeft nu ongeveer een jaar de Stage 1 tuning. Wat ik heb begrepen van de vorige eigenaar heeft hij nooit problemen gehad met de handbak en de tuning. Hopen dat het ook niet komt 😉
Golf Mk7 GTI Performance | Stage 1 300 pk
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Stage 1

Bericht door Vw golf gti »

Simon_ter_Horst schreef:
StarSqream schreef: 31 dec 2020, 03:33
Simon_ter_Horst schreef: 30 dec 2020, 23:03 Mijn Mk7 GTI Performance is reeds Stage 1 getuned. Dit uitgevoerd door de VW Dealer bij de vorige eigenaar. Het was voor mij geen vereiste bij aanschaf maar het is echt een wereld van verschil. Ik heb nu 300pk t.o.v. de standaard 230pk. Met handbak zorgt dit niet voor meer problemen. Bij de DSG kan het wel voor wat issues zorgen heb ik begrepen. Bij goed en tijdig onderhoud kan het geen kwaad en krijg je er zeker geen spijt van.

Groet, Simon
Het is andersom. Tuning zorgt eerder bij handbak voor issues dan bij DSG. Meest voorkomende probleem is het snel slijten van de koppeling. Bijna elke getunede manuele Golf moet uiteindelijk daardoor een nieuwe koppeling krijgen (vroeg of laat). DSG is niets soortgelijks bekend.
Oké, dat wist ik niet. Ik heb mijn GTI pas recent en deze heeft nu ongeveer een jaar de Stage 1 tuning. Wat ik heb begrepen van de vorige eigenaar heeft hij nooit problemen gehad met de handbak en de tuning. Hopen dat het ook niet komt Afbeelding
Dan heb jij geluk of mischien steekt er al ander koppeling in mijn begon ongeveer twee weken na stage 1 te slippen .heb er toen een sach koppeling laten in steken en nu rijd hij perfect

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 47 gasten