Aankoopdvies golf GTD

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Luckypldk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mei 2020, 21:18
Type auto: MK7 GTI FL

Aankoopdvies golf GTD

Bericht door Luckypldk »

Goedeavond,

Ik weet dat dit het GTI forum is maar ik zoek advies voor de aankoop van een GTD.

De GTD komt uit 2014 en heeft 16XXXX KM gelopen, dsg en is in 2019 ingevoerd.
Nu ben ik een leek op dit gebeid en zou graag jullie mening horen.
Het kenteken is XR-102-F, https://link.marktplaats.nl/m1583633715 ... nt=app_ios

Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: Aankoopdvies golf GTD

Bericht door jaco »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb je al de algemene okazie reviews gelezen / gekeken?
https://www.autoblog.nl/nieuws/volkswag ... ies-105684

https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... koopvideo/

Of lees wat gebruikerservaringen:
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... -gtd-2016/

Misschien kun je hier wat mee
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Aankoopdvies golf GTD

Bericht door PassatB8TDI »

Die zou ik persoonlijk overslaan. Als ik een import auto wil hebben, dan importeer ik 'm wel zelf. Het stelt tegenwoordig niks voor. In het algemeen zijn import auto's ook minder waard dan een originele Nederlandse auto.

Even nadenken... De 184pk TDI komt redelijk overeen met de 150pk TDI van mij. Het enige verschil zijn de injectoren en de turbo naar mijn weten. Verder is die van mij een Euro 6 motor, de GTD van het MP linkje is een Euro 5 motor. Als je een Euro 6 wilt hebben, dan moet je kijken naar een modeljaar 2015 of jonger.

Naar mijn weten scheelt er niet al veel aan deze TDI motoren, ik zal even opnoemen wat ik in ieder geval weet.

- Piepende distributieset: Kan voorkomen, hoeft niet, het geluid komt van de riem of spanrol. Om er van af te komen moet je de distributieriem set vervangen. Deze wordt normaal bij de 210dkm gedaan. Bij mij bij 112dkm al gebeurd..
- elektrische waterpomp (2): Ze kunnen lekken, dure grap van 300 á 400 euro p.s. Je kan er gelukkig wel makkelijk bij.
- Lang durende/slechte koude start: Iets met nokkenasversteller(behuizing), dit kan voor momen, hoeft niet.
- Krakende draagarmrubbers bij koud weer: Je kan ze vervangen, maar na een tijd begint het weer. Bij de dealer hebben ze een "speciale" vet waarmee je ze insmeert. Bij mij ging dat zo'n 9 maanden mee voordat ze weer langzaam begonnen te kraken. Je kan anders ook een setje Powerflex rubbers plaatsen.
- Als je beschikt over VCDS, even kijken in wat voor staat het DPF is. Ook kan je even de auto uitlezen op fouten.
- Verder gewoon ermee rijden en van alles proberen en goed luisteren of je niks vreemds hoort. Ook de onderhoudshistorie volledig controleren.
- Als je voor een DSG gaat, controleer of de DSG olie elke 60dkm is ververst, dit vergeet men wel eens. En natuurlijk of ie wel soepel en fijn schakelt, geen rare geluiden maakt enz.

Deze TDI motoren zijn erg fijn in mijn optiek. Met een stage 2 tuning (DPF aanwezig) doen ze circa 240pk en 480 á 500nm koppel. 👌

Misschien kan @sitechris je iets vertellen over de GTD.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 51 gasten