zwakke punten Golf GTI 7.5 , bwjr 2017

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Wil_GTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2021, 10:21
Type auto: Golf MK7 GTI

zwakke punten Golf GTI 7.5 , bwjr 2017

Bericht door Wil_GTI »

Beste forum leden,

Sinds jan. 2021 ben ik een trotse eigenaar van een keurig onderhouden Golf GTI 230PK, facelift model 7.5 van bwjr mei 2017 (60k KM).
In 2011 heb het ik mijn laatste GTI 6 verkocht en nu 10 jaar verder heb ik weer een GTI. En tevens dus -na 10 jaar- weer terug op dit GTI forum dus.
Ben super blij met de auto.

Komende zomer wil ik met gezin een city trip door Europa maken met deze auto, mits Corona dat toelaat dan :-(.
Echter door de "leeftijd" van de auto (bijna 4 jaar oud) lijkt het mij de kans groot dat er storingen gaan optreden. Het lijkt mij een drama als ik met autopech ergens gaat stranden in het buitenland. Ik las ergens op het forum problemen met de eerste serie GTI 7 modellen met thermostaathuis en waterpomp etc., waardoor de auto abrupt stil komt te vallen. Ben benieuwd deze problemen ook voor de GTI 7.5 van modeljaar 2017 gelden.
Ben benieuwd of jullie bekend zijn (of zelf ervaring hebben) met andere zwakke plekken van de GTI 7.5 van modeljaar 2017, die mogelijk door mij preventief voor de reis nagekeken kan worden.

Ben benieuwd naar jullie advies en of tips. Alvast bedankt!

Groet, Wil.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: zwakke punten Golf GTI 7.5 , bwjr 2017

Bericht door Maarten »

Hey Wil, welkom terug met je MK7.5 GTI.

Aangezien er 60k op staat, is de DSG beurt al geweest? Verder zou ik indien nodig een oliebeurt uitvoeren en de auto laten uitlezen en nalopen.

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: zwakke punten Golf GTI 7.5 , bwjr 2017

Bericht door yal »

Ik zou mij niet teveel zorgen maken , auto door de dealer laten onderhouden en dan heb je recht op mobiliteit garantie.

Mijn golf mk1 GTI uit 1983 heb ik uit Spanje naar NL gereden zonder een enkel probleem. Was wel door mij helemaal nagelopen en aangepakt.
De mk2 16v uit 1987 heb ik vanuit Portugal naar NL gereden meteen na aankoop , dat was wel spannend.....verwarming werkte niet dus ijskoud in de auto en de motor liep niet helemaal lekker (nu wel hoor na volledige her opbouw :D )

Onze Passat B8 2017 2,0 220pk TSI/GTI motor heeft al tig keer Spanje en wintersport gezien en ruim 90.000km gelopen met alleen onderhoud en een defect thermostaathuis. Dus gewoon alles goed bijhouden en rijden maar.

Ik heb een goede dealer en altijd overleg met ze over preventief onderhoud , zoals bijvoorbeeld de zeef op de Haldex pomp op de 4 motion schoonmaken en ieder jaar verse 5W30 olie erin.

Kortom lekker genieten en je kan (gelukkig) niet alles van tevoren weten ;)
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: zwakke punten Golf GTI 7.5 , bwjr 2017

Bericht door yal »

Maarten schreef: 23 jan 2021, 17:30 Hey Wil, welkom terug met je MK7.5 GTI.

Aangezien er 60k op staat, is de DSG beurt al geweest? Verder zou ik indien nodig een oliebeurt uitvoeren en de auto laten uitlezen en nalopen.

Serviced by EM Services.
En luchtfilter vervangen + bougies. Beide heb ik al bij 30.000km laten vervangen want 60k is wel erg lang voor het lucht filter :shock:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: zwakke punten Golf GTI 7.5 , bwjr 2017

Bericht door StarSqream »

Ik heb echt zo vaak een eurotrip gedaan met een polo uit 2005 (300k+ km). En let's be honest, qua onderhoud werd er niet veel aan gedaan. Jouw 'nieuwe' golf gaat echt geen issues veroorzaken. Een kleine aanrader is gewoon een servicebeurt een weekje voor je vertrekt. Laat een monteur alle olie verversen en vervang je filters/bougies. Kijk wat de staat is van de remmen en banden en klaar is kees.
Wil_GTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2021, 10:21
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: zwakke punten Golf GTI 7.5 , bwjr 2017

Bericht door Wil_GTI »

Bedankt voor de vele reactie's!

Net even de laatste onderhoudsfactuur van nov. 2020 (55k KM stand) van de auto bekeken:

Grote beurt : done
Olie 5W30 (504/507) verversen : done
Uitlezen computer : done
Koelvloeistof : done
Olie en interieur filter : done
Bougie x 4 : done
Remvloeistof verversen : done
Airco onderhoud en vullen : done
Reinigen ventilatie systeem : done
DSG special fluid x 5L : done
Ruitenwissers (flatblade) bladen : done
4x nieuwe banden : done

Volgens mij zijn alle genoemde punten bij de laatste onderhoudsbeurt eind november 2020 al gedaan.
De vorige eigenaar heeft niet bezuinigd op het onderhoud zie ik.

De beruchte "thermostaathuis" blijft een punt van aandacht lees ik boven ook bij een 2017 Passat. IK laat deze met de remblokken en de 12V accu vóór vertrek nog even checken. Volgens mij ben ik dan goed voorbereid ;-)

Nogmaals, dank voor jullie TIPs en delen van de ervaringen!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 61 gasten