Versterken veren achterzijde GTI ivm belading.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Wil_GTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2021, 10:21
Type auto: Golf MK7 GTI

Versterken veren achterzijde GTI ivm belading.

Bericht door Wil_GTI »

Beste Forum bezoekers,

Zoals eerder gemeld, ben ik in begin jan. 2021 eigenaar geworden van een Golf GTI bwjr 2017 Facelifft 7.5 model, zonder DCC.
Auto is niet aftermarker verlaagd en heeft dus fabrieks af OEM veren/ onderstel.

Auto bevalt prima. Omdat we regelmatig met de auto op pad gaan met 2 (forse) tiener kinderen en bagage valt het mij op dat de achterkant van de auto bij belading iets wegzakt. DIt wil ik graag corrigeren. Ik denk aan een aantal mogelijkheden:

1. monteren van hulpveren (MAD maakt hulpveren) achter
2. monteren van een set nieuwe OEM GTI achterveren (huidige OEM veren zijn immers al 60k KM oud)
3. monteren van veerstoot blokken achter , oa Autostyle verkoop te voor 20 euro per 6 stuks.

Mijn voorkeur gaat naar een zo goedkoop mogelijke oplossing, dus (optie 3). Immers ik heb net een forse investering gedaan door de aanschaf van de auto. Maar ik twijfel aan de veiligheidheid van veerstoppers, want ik kan me zo voorstellen dat de veren op termijn kunnen vervormen of misschien zelfs breken. Vraag me ook af of veerstoot blokken door de APK komt. Voor optie 1 ben ik bang dat de hulpveren de auto aan de achterzijde teveel omhoog lift, dit heeft natuurlijk gevolgen voor de looks :-)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met optie 1, 2 of 3. Uiteraard zijn andere ideeën ook welkom.
Wil_GTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2021, 10:21
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Versterken veren achterzijde GTI ivm belading.

Bericht door Wil_GTI »

Ben inmiddels ook 2 andere opties aan het onderzoeken:

bumpbuddies en
Sistema GoPren.

Beide opties vallen onder categorie 3.

Ik neig naar het Sistema GoPren systeem. Veel positieve ervaringen op internet. Fabrikant geeft goede garantie.
"100.000 km garantie of 2 jaar .'op veerbreuk zonder kleine lettertjes!'

"Sistema Gopren heeft een TUV- en CE-goedkeuring en een RDW toelating. De Gopren elementen hebben een gegarandeerde levensduur van 100.000 km. Wij geven u maar liefst 30.000 km garantie of één jaar. Niet goed…geld terug!
Het is uitvoerig getest door o.a. Autoweek, Autovisie, Autokampioen en KCK."
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Versterken veren achterzijde GTI ivm belading.

Bericht door MARC V »

Ik zou iets minder twijfelen en genieten van je gti.
Veren die vervormen/afbreken bij een wagen van al bijna 4j oud?
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Versterken veren achterzijde GTI ivm belading.

Bericht door PassatB8TDI »

Destijds heb ik originele sterkere veren laten plaatsen bij mijn vorige Passat. Hierdoor zakte ie achteraan niet meer zo snel en veel in. Vraag even na bij de dealer of Vw ze nog levert. Je moet wel vervolgens op zoek naar de kleur combinatie die je huidige veren heeft. Of misschien kan de dealer dat wel voor je achterhalen. Ikzelf ging van gewichtklasse 4 naar 7 ofzo en dat was prima voor mij. Met volle belading zakten de banden niet meer door het wielkuip heen. Prijs was, geloof ik, iets van 70 euro per stuk ofzo.
Het enige nadeel van zulke veren is dat ie achteraan ietsjes hoger gaat staan en dat ie achteraan ietsjes stugger wordt, maar dat spreekt voor zich.

Aan hulpveren of stukjes plastic spul die je ertussen propt zou ik niet aan beginnen.
Wil_GTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2021, 10:21
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Versterken veren achterzijde GTI ivm belading.

Bericht door Wil_GTI »

Dank iedereen voor jullie reacties! Mooie tip. Ik ga bij VW informeren of er voor mijn auto (chassisnr) versterkte veren beschikbaar zijn voor achterkant.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten