Airco werkt niet optimaal (foutcodes in post)

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Airco werkt niet optimaal (foutcodes in post)

Bericht door StarSqream »

Hoi iedereen. Ik vroeg me af of iemand dit al een keer heeft meegemaakt. Heb zelf sindskort issues met de airconditioning in m'n GTI. Situatie is niet elke dag hetzelfde. Een keertje heb ik links koude lucht en rechts warme lucht en een ander keer heb ik bij beiden kanten warm lucht gewoon. Let wel, dit is op stand LO. Voorheen ijskoud (genoeg koelmiddel) en nu dus of warm of gemixt.

Heb de auto uitgelezen via OBD en heb dus deze 2 foutcodes gekregen. Beetje zoeken op Google en blijkbaar moet ik dus mijn airco stelmotor (rechts) vervangen.

Dus mijn vraag: heeft iemand dit meegemaakt en is dit een makkelijk (en goedkoop) op te lossen probleem? Let me know.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door StarSqream op 25 mar 2021, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Airco werkt niet optimaal (foutcodes in post)

Bericht door MARC V »

Hey StarSqream,

is het nu in orde met je airco probleem?
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Airco werkt niet optimaal (foutcodes in post)

Bericht door PassatB8TDI »

Hier dezelfde foutcode, maar dan voor de luchtroosters achterin (3 zone clima). Het is inderdaad een stelmotor die of vast zit of stuk is gegaan. Voor zover ik het weet kosten die stelmotoren niet zo veel.
Ik heb geen idee waar de stelmotor rechts zit, maar in het ergste geval moet je zoals ik het dashboard gaan uitbouwen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten