DSG schokt bij wegrijden

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
nathanot14
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2021, 11:00
Type auto: Golf MK7 GTI

DSG schokt bij wegrijden

Bericht door nathanot14 »

Goedemiddag,

Ik heb sinds een week of 2 last van dat mijn auto niet meer lekker wegrijdt vanuit stilstand. Het is niet altijd het geval maar vaak geeft hij wanneer ik de rem los laat en heel rustig gas bijgeef een vervelende schok. Ook vaak s’ochtends wanneer hij nog koud is en weg wil rijden maakt hij opeens meer toeren dan normaal maar gaat nauwlijks vooruit. Daarna zakt het toerental weer en pakt hij hem langszaam op vervolgt door een schok.

Ik heb via vcds een basic reset gedaan wat leek te helpen, maar telkens de dag erna verschijnen de problemen weer. Ook is dit allemaal begonnen nadat de olie van de dsg is vervangen. Zou het kunnen dat hij overgevult of ondergevult is?

Het gaat om een DQ250.

Ben bang dat dit wel eens een duur geintje kan gaan worden.
jos_br
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 feb 2017, 23:00
Type auto: Audi TTtdi

Re: DSG schokt bij wegrijden

Bericht door jos_br »

Met VCDS de basisinstellingen gaan imo niet echt goed. Met ODIS gaat dit in ieder geval een stuk beter. Maar de mechatronic kan ook weleens heel vervelend doen, dat moet die vervangen worden. Laatst hier een R20 hier waarvan met dezelfde symptomen de koppeling incl. de mechatronic stuk waren, daar wordt je minder blij van.

Jos.
Rayman0007
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2018, 18:49
Type auto: Golf MK3 GTI

Re: DSG schokt bij wegrijden

Bericht door Rayman0007 »

Hi Nathanot14,
Ik heb exact hetzelfde probleem wat ook na de dsg olie service erger lijkt te zijn.
Wat was bij jou het probleem en de oplossing?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: DSG schokt bij wegrijden

Bericht door bzb »

ik had dat bij een verstopte tank onluchting koolfilter, vervangen, reset en nooit meer last
Vanasch
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2018, 11:12
Type auto: Mk7 GTI PP
Locatie: Krimpen aan den Ijssel

Re: DSG schokt bij wegrijden

Bericht door Vanasch »

bzb schreef: 21 apr 2022, 14:03 ik had dat bij een verstopte tank onluchting koolfilter, vervangen, reset en nooit meer last
Ik weet het jaar later maar toch even een schopje.

Had je dezelfde symptomen zoals hierboven?
When u had a crash, car guys be like; i am glad you,re ok, how much for the wheels :lol:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten