Golf 7.5 gti performance of 7.5 gti tcr?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
carnage.mk6gti
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2022, 18:09
Type auto: Golf MK6 Gti

Golf 7.5 gti performance of 7.5 gti tcr?

Bericht door carnage.mk6gti »

:D Goedemiddag allemaal,

Ik wil binnenkort mijn auto inruilen voor een kleine upgrade haha, namelijk een golf 7.5 gti hierbij twijfel ik alleen tussen de Performance of een Tcr.

Iemand die misschien wat tips of nuttige info heeft bij het maken van de keuze? Is de Tcr het extra bij betalen echt waard of kan ik beter voor de Performance gaan? Een Tcr is namelijk altijd mijn droom golf geweest, weet dus alleen niet zeker of het het geld waard is, graag jullie meningen! :D

Denk zo bijvoorbeeld aan het onderstel, kwaliteit van het motorblok, zo hoorde ik ook dat een Tcr aanzienlijk meer verbuikt (zelfs meer dan een R) enig idee of dit ook klopt? En nog andere info die jullie zouden kunnen geven hahaha.

Mvg
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf 7.5 gti performance of 7.5 gti tcr?

Bericht door Vissa »

Ik zou voor de TCR gaan, is echt een wereld van verschil t.o.v. de reguliere GTI. Daarnaast ziet hij er een stuk beter uit, klinkt standaard al beter, en is exclusiever.

Hij verbruikt zeker meer, mja dat is logisch. Toch haalde ik daar makkelijk 1 op 15 mee op de cruise, gecombineerd 1 op 10 ongeveer. Een R heeft meer gewicht en een 4WD systeem, die verbruikt niet minder als een TCR.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
carnage.mk6gti
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2022, 18:09
Type auto: Golf MK6 Gti

Re: Golf 7.5 gti performance of 7.5 gti tcr?

Bericht door carnage.mk6gti »

Vissa schreef: 22 mar 2023, 17:22 Ik zou voor de TCR gaan, is echt een wereld van verschil t.o.v. de reguliere GTI. Daarnaast ziet hij er een stuk beter uit, klinkt standaard al beter, en is exclusiever.

Hij verbruikt zeker meer, mja dat is logisch. Toch haalde ik daar makkelijk 1 op 15 mee op de cruise, gecombineerd 1 op 10 ongeveer. Een R heeft meer gewicht en een 4WD systeem, die verbruikt niet minder als een TCR.
Kijk dit is top, bedankt voor de goede info! In het kort dus is een tcr echt een betere keuze voor een gti, en verbruikt alsnog minder dan een R?

Enige wat ik me nog afvroeg is of het motorblok/onderstel ook wat meer kan hebben dan dat van een normale gti? Of is dat te verwaarlozen?
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf 7.5 gti performance of 7.5 gti tcr?

Bericht door Vissa »

carnage.mk6gti schreef: 23 mar 2023, 12:15
Vissa schreef: 22 mar 2023, 17:22 Ik zou voor de TCR gaan, is echt een wereld van verschil t.o.v. de reguliere GTI. Daarnaast ziet hij er een stuk beter uit, klinkt standaard al beter, en is exclusiever.

Hij verbruikt zeker meer, mja dat is logisch. Toch haalde ik daar makkelijk 1 op 15 mee op de cruise, gecombineerd 1 op 10 ongeveer. Een R heeft meer gewicht en een 4WD systeem, die verbruikt niet minder als een TCR.
Kijk dit is top, bedankt voor de goede info! In het kort dus is een tcr echt een betere keuze voor een gti, en verbruikt alsnog minder dan een R?

Enige wat ik me nog afvroeg is of het motorblok/onderstel ook wat meer kan hebben dan dat van een normale gti? Of is dat te verwaarlozen?
Het onderstel is volgens mij hetzelfde tussen de 2. Enkel de TCR heeft aan de voorzijde nog net even wat dikkere schijven. Het motorblok is wel degelijk anders. Het verschil zit hem niet alleen in de turbo, maar alle gebruikte componenten in het R blok zijn een tikkeltje groter/zwaarder uitgevoerd. Als je wilt gaan tunen is de basis een stuk beter.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
carnage.mk6gti
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2022, 18:09
Type auto: Golf MK6 Gti

Re: Golf 7.5 gti performance of 7.5 gti tcr?

Bericht door carnage.mk6gti »

Vissa schreef: 23 mar 2023, 12:41
carnage.mk6gti schreef: 23 mar 2023, 12:15
Vissa schreef: 22 mar 2023, 17:22 Ik zou voor de TCR gaan, is echt een wereld van verschil t.o.v. de reguliere GTI. Daarnaast ziet hij er een stuk beter uit, klinkt standaard al beter, en is exclusiever.

Hij verbruikt zeker meer, mja dat is logisch. Toch haalde ik daar makkelijk 1 op 15 mee op de cruise, gecombineerd 1 op 10 ongeveer. Een R heeft meer gewicht en een 4WD systeem, die verbruikt niet minder als een TCR.
Kijk dit is top, bedankt voor de goede info! In het kort dus is een tcr echt een betere keuze voor een gti, en verbruikt alsnog minder dan een R?

Enige wat ik me nog afvroeg is of het motorblok/onderstel ook wat meer kan hebben dan dat van een normale gti? Of is dat te verwaarlozen?
Het onderstel is volgens mij hetzelfde tussen de 2. Enkel de TCR heeft aan de voorzijde nog net even wat dikkere schijven. Het motorblok is wel degelijk anders. Het verschil zit hem niet alleen in de turbo, maar alle gebruikte componenten in het R blok zijn een tikkeltje groter/zwaarder uitgevoerd. Als je wilt gaan tunen is de basis een stuk beter.

Dat is alles wat ik hoefde te weten, thanks voor de informatie man👊🏼
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten