Mijn achter buurman kocht een Golf V Gti van bj 2005 met 21000 km in 2006 en heeft de auto 8 jaar in bezit gehad en de riem is nog nooit vervangen! Netjes elke beurt gehad bij de dealer. De auto is pas ingeruild met 132000 km bij de VW Dealer in Apeldoorn. Ze houden echt 180000 km aan en controleren de riem bij elke beurt. Auto is in onderhoud geweest bij autohaas in Zutphen. Wou het eigelijk niet geloven maar het is toch echt zo.Golf72GTI schreef:De riem etc zag er goed uit, en Jos weet echt wel wat hij doet. En de VAG dealers houden ook de termijn van 5 jaar allemaal niet aan. Seat bijvoorbeeld houdt nog steeds 180.000 aan, de Skoda houdt 6 jaar aan.KlouxOne schreef:Ik vind het raar dat iemand zoals hans sloot zegt dat je riem gewoon nog kan blijven zitten. Juist bij lange kilometer stand en die leeftijd zou ik de riem vervangen. Dit omdat je eerder kans op uitdroging hebt aangezien je minder rijd. 9 van de 10 keer zie je helemaal niks aan een riem ook niet als hij gedemonteerd is. Aangezien je bio bij je brandstof gooit neem ik aan dat je auto getuned is. Dan zou ik al helemaal je riem er af gooien. Of je het nu doet of over 2 jaar. als je de auto toch nog rijd. Tenzij het financieel natuurlijk niet mogelijk is. De dealer adviseert ook 180.000 km of 5 jaar.Golf72GTI schreef:Golf is bij Jos geweest en heeft eigenlijk weinig kunnen ontdekken. Het enige zorgenpuntje was de plunjer van de brandstofpomp, maar achteraf niks aan het handje en preventief vervangen, het lichte tikje wat je hoorde is er nu niet meer.
Distributieriem wordt over 1 a 2 jaar pas vervangen, ziet er goed uit en na ruggespraak tussen Hans (van der Sloot) en Jos het advies om nog niet te vervangen, te weinig kilometers gedraaid in combinatie met de leeftijd van de auto.
Maar goed. Ik mag toch aannemen dat hans het toch echt wel weet.
Zijn er dan gevallen bekend waar de riem daadwerkelijk geknapt is.
Ratelend geluid bij starten
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Re: Ratelend geluid bij starten