Golf V GTI uitlaat lek???
Golf V GTI uitlaat lek???
Beste forum leden.
Sinds vandaag siste mijn auto, dat deed hij op optrekken vanaf 2500 toeren als mijn turbo lekker begon mee te draaien!
Hij trekt nog wel snel genoeg op etc.. daar is niets mis mee, ik heb geen meldingen etc op mijn BC.
Maar de laatste paar km dat ik er mee reeds bromt de uitlaat ZEER hard, ik heb er al onder geleden maar ik zie nergens waar hij kapot is en het geluid lijkt ook zeer dicht bij de motor vandaan te komen
kan het zijn dat uitlaatspruitstuk ofzo lek is, of kan er iets met de turbo zijn?
Alvast bedankt
Sinds vandaag siste mijn auto, dat deed hij op optrekken vanaf 2500 toeren als mijn turbo lekker begon mee te draaien!
Hij trekt nog wel snel genoeg op etc.. daar is niets mis mee, ik heb geen meldingen etc op mijn BC.
Maar de laatste paar km dat ik er mee reeds bromt de uitlaat ZEER hard, ik heb er al onder geleden maar ik zie nergens waar hij kapot is en het geluid lijkt ook zeer dicht bij de motor vandaan te komen
kan het zijn dat uitlaatspruitstuk ofzo lek is, of kan er iets met de turbo zijn?
Alvast bedankt
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: Golf V GTI uitlaat lek???
Meestal is dit de downpipe dus het stuk uitlaat vanaf de turbo . Doordat deze moter met ook nog meer vermogen dan origineel vrij veel kantelt met hard optrekken krijgt de uitlaat daar het nogal zwaar te voorduren . Dus kan het zijn dat die daar gescheurd is . Wat ook aan te bevelen is om de onderste moterophanging te versterken (andere bussen erin ) hierdoor kantelt de moter veel minder en komen dit soort dingen minder snel voor .
- Verlengsnoer
@Nejke
niet om je topic te verstoren...
Chris5gti raadt aan om de onderste moterophanging te versteren... Is het niet raadzaam om de voorste bussen ook meteen te vervangen?
http://www.xtmotorsport.com/product.det ... ceID=50507
Alvast bedankt!
niet om je topic te verstoren...
Chris5gti raadt aan om de onderste moterophanging te versteren... Is het niet raadzaam om de voorste bussen ook meteen te vervangen?
http://www.xtmotorsport.com/product.det ... ceID=50507
Alvast bedankt!
is dat dat flexibele stuk?
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI

nummer 4 en 5 bedoel ik dan die gaan meestal kapot .
Idd, de downpipe was kapot, losgescheurt bij de flens waarhij aan de turbo vast zit.
Dat is een verekte lang stuk, dat stuk uitlaat loopt helemaal tot de achterbank.
grtzz
Dat is een verekte lang stuk, dat stuk uitlaat loopt helemaal tot de achterbank.
grtzz
- Verlengsnoer
Balen zeg. En hoe heb je dit opgelost? Nieuwe downpipe? Had je een standaard uitlaat? En ga je de rubbers voor de zekerheid vervangen??
Grt
Grt
-
- Type auto: Gti v 30edition
Kan je het niet laten repareren?
Bij een goede uitlaat lasser.
Bij een goede uitlaat lasser.
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Mogelijk een tip. Bij JD wordt regelmatig de originele uitlaat vervangen door een grotere. Mogelijk dat zij wat hebben liggen, of dat iemand hier op korte termijn zijn uitlaat gaat vervangen (JD actie!?).
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
GolfL Macdennis hebben er dacht ik nog liggen maar die komen onder een ed30 uit weet niet of dit past
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
Yep ik heb een komplete uitlaat van een edition 30 uit 2007
Ik niet meer, iemand anders rijdt met mijn complete uitlaatsysteem onder een "gewone" golf 5 GTI. Uitlaten zijn identiek.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Misschien dat je hem er gelukkig mee kan maken voor een leuke prijsMackdennis schreef:Yep ik heb een komplete uitlaat van een edition 30 uit 2007

Groetjes Tonnie
-
Mag aan nemen dat ie weet hoe pm werkt toch.. Bij intresse hoor ik het wel
-
- Type auto: golf 5 gti stage2
Ik heb nog een compleet orgineel systeem liggen ; kijk maar op marktplaats ... 

- Its John
- Type auto: Tiguan 4-Motion
Denk dat tie na een jaar er wel 1 heeft gevonden 

Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
-
- Type auto: gezocht
Zelfde probleem hier!
Flexibele stuk kapot.....
Iemand toevallig nog een downpipe liggen?
Ps mocht ik een andere (alleen)downpipe op monteren van bijv Milltek moet mijn software dan weer aangepast worden?
Flexibele stuk kapot.....
Iemand toevallig nog een downpipe liggen?
Ps mocht ik een andere (alleen)downpipe op monteren van bijv Milltek moet mijn software dan weer aangepast worden?