Dipje tijens acceleratie
Re: Dipje tijens acceleratie
cilinderoverslag (wordt vastgelegd in het storingsgeheugen).
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... slag#p5225
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... slag#p5225
Gr. Wehoo.


- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Dipje tijens acceleratie
Cilinder overslag wordt zeker niet zomaar vastgelegd in het storingsgeheugen, pas als het heel heftig is. Bij een enkele missfire zal er geen storing in het geheugen staan. Vaak is het wel te zien in de real time data. Meetwaardenblock 15 en 16 en bij de nieuwe modellen met advanced meas blocks: onder missfire detection per 1000rev cil 1 tm 4.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Dipje tijens acceleratie
Maar goed, als de missfires er nu nog zijn, wat dan? En hoe zijn ze gekomen? Of komt het gewoon door die klote 1.4-tjes?
Groeten, Nico
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Dipje tijens acceleratie
Ik lees alleen dat je de bougies hebt vervangen. Bobines zullen dan nog overslag geven.
Hoe dat komt? Klote 1.4 TSI's ja, de bobines van de 1.4 tsi zijn gelijk aan die van de oude 1.4-16v motoren, kleiner en zwakker dan van de 1.8T en 2.0 TFSI's. Gewoon bobines ook vervangen, voordeel is dat ze goedkoper zijn dan van de 2.0 modellen.
Als je tuning toepast en meer turbodruk draait, hebben de bobines het ook wat zwaarder. Soms is het bij de originele turbodruk niet te vernemen, maar ga je meer draaien, dan komt het direct aan het licht. 5000km later had het met je originele software dan ook gebeurd.
Hoe dat komt? Klote 1.4 TSI's ja, de bobines van de 1.4 tsi zijn gelijk aan die van de oude 1.4-16v motoren, kleiner en zwakker dan van de 1.8T en 2.0 TFSI's. Gewoon bobines ook vervangen, voordeel is dat ze goedkoper zijn dan van de 2.0 modellen.
Als je tuning toepast en meer turbodruk draait, hebben de bobines het ook wat zwaarder. Soms is het bij de originele turbodruk niet te vernemen, maar ga je meer draaien, dan komt het direct aan het licht. 5000km later had het met je originele software dan ook gebeurd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Dipje tijens acceleratie
Alle bobines vervangen? Denk dat dat beter is dan 1.
Iemand al eens gedaan? En wat kost dat ongeveer?
Of is het een bobine rij 4 in 1?
Iemand al eens gedaan? En wat kost dat ongeveer?
Of is het een bobine rij 4 in 1?
mk6 5d 1.4tsi gti wannabe
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Dipje tijens acceleratie
Is er ook gekeken naar de injectoren?
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Dipje tijens acceleratie
Bij de dealer weet ik niet, zal rond de 35-40 euro zijn.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Dipje tijens acceleratie
Probleem is opgelost.
De omloopklep vd turbo was versleten, het membraan hiervan was volledig gescheurd.
Bedankt voor de reacties!
De omloopklep vd turbo was versleten, het membraan hiervan was volledig gescheurd.
Bedankt voor de reacties!
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Dipje tijens acceleratie
Goed dat het opgelost is !! en goed dat je nog even meld wat het was...
goed gaan
goed gaan
Re: Dipje tijens acceleratie
Had je direct al aangegeven waar je moest kijken. remember!!!Stoffn schreef:Probleem is opgelost.
De omloopklep vd turbo was versleten, het membraan hiervan was volledig gescheurd.
Bedankt voor de reacties!

https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Re: Dipje tijens acceleratie
Het is niet de n75 klep.ron1966 schreef:Had je direct al aangegeven waar je moest kijken. remember!!!Stoffn schreef:Probleem is opgelost.
De omloopklep vd turbo was versleten, het membraan hiervan was volledig gescheurd.
Bedankt voor de reacties!
Re: Dipje tijens acceleratie
Wat ik je eerder heb aangegeven was loggen, met een link van Gerrit speek. Dan had dit je veel eerder erachter gekomen dat of de N75/of iets anders met de aansturing van je turbo het probleem was.Stoffn schreef:Het is niet de n75 klep.ron1966 schreef:Had je direct al aangegeven waar je moest kijken. remember!!!Stoffn schreef:Probleem is opgelost.
De omloopklep vd turbo was versleten, het membraan hiervan was volledig gescheurd.
Bedankt voor de reacties!
Anyway! gelukkig is het probleem bij jou auto nu opgelost.
Meten is weten gissen is missen

https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Re: Dipje tijens acceleratie
ron1966 schreef:Wastegate vervangen!!!!! (N75)
Probleem opgelost![]()
Gaan altijd kapot. En koop een goede, niet eentje bij VW
Juist ja...

Re: Dipje tijens acceleratie
ron1966 schreef:FF googlen kerel!!!! elke turbo motor heeft een afblaasventiel. Anders zou je de motor opblazen.Stoffn schreef:Meer info graag?ron1966 schreef:Wastegate vervangen!!!!! (N75)
Probleem opgelost![]()
Gaan altijd kapot. En koop een goede, niet eentje bij VW
BTW, dit betreft wel een 6 gti.
Ik dacht dat dit enkel voorkwam bij de 5 gti.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_n75.html
FF googlen voor een goede N75 vraag anders aan Jos!
Leren lezen!!!!!
Je krijgt van mij het laatste woord

https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Re: Dipje tijens acceleratie
Jij geeft foutieve informatie.
Het is niet de n75 klep die defect is maar de omloopklep die onder de turbo zelf gemonteerd is.
De enigste persoon die hier moet lezen ben jij. En misschien beter zwijgen ook, want hetgeen je vertelt is onzin.
Edit
Verder reageer ik er niet meer op. Ik hoop dat de mensen, die ooit hetzelfde probleem als mij hebben, doorgeen de nutteloze reacties toch het antwoord vinden. Want dat was hetgeen ik postte, nl de oplossing!
Het is niet de n75 klep die defect is maar de omloopklep die onder de turbo zelf gemonteerd is.
De enigste persoon die hier moet lezen ben jij. En misschien beter zwijgen ook, want hetgeen je vertelt is onzin.
Edit
Verder reageer ik er niet meer op. Ik hoop dat de mensen, die ooit hetzelfde probleem als mij hebben, doorgeen de nutteloze reacties toch het antwoord vinden. Want dat was hetgeen ik postte, nl de oplossing!
Re: Dipje tijens acceleratie
Hi, ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Tiguan 1.4TSI 150pk. Echter kun je aangeven of je de elektrische omloopklep 03C145710 vervangen hebt of dat het gaat om de vacuümdoos van de wastegateklep?
- andreversteeg
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
- Type auto: golf 6 2009
- Locatie: Dromenland
Re: Dipje tijens acceleratie
bekend kwaaltje .
Ik heb het namelijk ook gehad met mijn golf 6 1.4 tsi
Deze had ook tussen de 3000 en 4000 een dipje in acceleratie.
Tot dat ik pas geleden van een forum lid een gfb DV+ heb overgenomen en gemonteerd.
Het dipje wat er was, was verdwenen. Het blijkt bij volkswagen al wel een bekend kwaal te zijn dat ze gaan lekken naar verloop van tijd maar door het chippen en meer turbodruk zal dit sneller voorkomen.
de gfb dv+ heeft dit gelukkig bij mij verholpen.
Ik heb het namelijk ook gehad met mijn golf 6 1.4 tsi
Deze had ook tussen de 3000 en 4000 een dipje in acceleratie.
Tot dat ik pas geleden van een forum lid een gfb DV+ heb overgenomen en gemonteerd.
Het dipje wat er was, was verdwenen. Het blijkt bij volkswagen al wel een bekend kwaal te zijn dat ze gaan lekken naar verloop van tijd maar door het chippen en meer turbodruk zal dit sneller voorkomen.
de gfb dv+ heeft dit gelukkig bij mij verholpen.
Live your life if its your last day
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten