Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Om tussen het GTI geweld iets beter stand te houden wil ik mijn Golf 7 GTD laten voorzien van een paar extra paardjes, bij JD en Vagtechniek heb ik de volgende keuze:
Let op! Vanaf heden is deze stage 1 zowel OBD tuning als EPM tuning (extern, demontabel) mogelijk.
Nu is mijn auto van 02-01-2014 en zit nog vol in de fabrieksgarantie, inmiddels al wel 52000km gereden dus naar alle waarschijnlijkheid loop ik binnen nu en een jaar uit de garantie i.v.m. kilometrage. De EPM module is "veiliger" want demontabel en niet zichtbaar, de OBD tuning is beter te fine-tunen op zaken als bijv gaspedaal-response en preciezer af te stellen.
Grote vraagstuk, kan iemand mij motiveren voor welke tuning te kiezen? Vermogen is op een paar PK gelijk net als koppel.
De externe box kan je natuurlijk makkelijk demonteren bij "onheil". Maar volgens mij worden zaken als turbodruk wel opgeslagen in het systeem en kan deze door deskundigen wel worden uitgelezen. Dus dan kunnen ze alsnog zien dat de turbodruk wat hoger was dan de standaard turbodruk.
bluetiger schreef:Misschien gaat ie wat minder oliestoken? Ik heb nu een box maar wil naar obd omdat je gewoon net ff wat meer kan finetunen.
Ik heb een reputatie hoog te houden hé .... Maar jij neemt het risico wel begrijp ik ondanks de garantie? Kan ik mooi voor weinig jouw box overnemen, heb ik gelijk 300+ pk
Edition30 schreef:De externe box kan je natuurlijk makkelijk demonteren bij "onheil". Maar volgens mij worden zaken als turbodruk wel opgeslagen in het systeem en kan deze door deskundigen wel worden uitgelezen. Dus dan kunnen ze alsnog zien dat de turbodruk wat hoger was dan de standaard turbodruk.
Hmmm dat is ook niet veelbelovend, elke tuner roept echter dat powerboxen of vergelijkbare onzichtbaar te verwijderen zijn... Hoe kom je aan deze informatie dat het ergens opgeslagen staat?
Heb zelf OBD laten doen bij JD pakt net wat mooier op hangt lekker aan het gas en stopt nu niet meer bij 4200 rpm heb ook nog jaar garantie VAG je moet af en toe maar wat gokken
Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
Om tussen het GTI geweld iets beter stand te houden wil ik mijn Golf 7 GTD laten voorzien van een paar extra paardjes, bij JD en Vagtechniek heb ik de volgende keuze:
Let op! Vanaf heden is deze stage 1 zowel OBD tuning als EPM tuning (extern, demontabel) mogelijk.
Nu is mijn auto van 02-01-2014 en zit nog vol in de fabrieksgarantie, inmiddels al wel 52000km gereden dus naar alle waarschijnlijkheid loop ik binnen nu en een jaar uit de garantie i.v.m. kilometrage. De EPM module is "veiliger" want demontabel en niet zichtbaar, de OBD tuning is beter te fine-tunen op zaken als bijv gaspedaal-response en preciezer af te stellen.
Grote vraagstuk, kan iemand mij motiveren voor welke tuning te kiezen? Vermogen is op een paar PK gelijk net als koppel.
Thnx
De nieuwe VW's hebben toch 2 jaar garantie zonder kilometer beperking?
Daarnaast zou ik altijd een chip op maat nemen , aangezien , een box ''fopt'' de computer alleen maar door andere waardes door te geven.
NICO! schreef:Volgens de dealer hebben de nieuwere computers allemaal flashtellers. Dus zelfs terugtunen bij problemen zou niet meer te verbergen zijn.
JD, klopt dat?
Ook een MK5 en MK6 heeft een flashteller. maar goed. als je een ecu update krijgt telt hij dit ook als een flash
Edition30 schreef:De externe box kan je natuurlijk makkelijk demonteren bij "onheil". Maar volgens mij worden zaken als turbodruk wel opgeslagen in het systeem en kan deze door deskundigen wel worden uitgelezen. Dus dan kunnen ze alsnog zien dat de turbodruk wat hoger was dan de standaard turbodruk.
Mooie is echter dat bij een externe box deze waarde niet hoger zijn. De ecu ziet nl niet dat je meer druk draait.
NICO! schreef:Volgens de dealer hebben de nieuwere computers allemaal flashtellers. Dus zelfs terugtunen bij problemen zou niet meer te verbergen zijn.
JD, klopt dat?
Deels. Bij OBD tuning verhoog je de flashteller soms. Bij bootmode tuning verhoogd het nummer niet.
Bij een externe box wordt er inderdaad geen hogere turbodruk (enz.) opgeslagen, dat is ook zo. Maar bij obd tuning wel en deze optie werd door topic starter ook aangegeven.
Wat is het verschil tussen obd tuning en bootmode tuning?
Race Eend schreef:Bij bootmode maak je het doosje open en flash je de data via een 'achterdeurtje'
Bij obd flash je hem via de obd poort (de voordeur).
En bij bootmode herschrijf je, ivm een beveiliging tegen herschrijven, ook de basis (boot) waardoor de flashteller niet oploopt?