Abt geeft Volkswagen Golf R 400 pk

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Abt geeft Volkswagen Golf R 400 pk

Bericht door Schippersss »

Wie wel in de markt is voor een rappe Golf, kan bij Volkswagen aankloppen voor de Golf R. Abt vindt echter dat deze 300 pk sterke C-segmenter nog wat extra spierkracht kan gebruiken.

Afbeelding

Wie bij Volkswagen ruim 47.000 euro stukslaat op een Golf, krijgt de dikke R-versie met een 300 pk sterke 2,0-liter viercilinder onder de kap. Daarmee is een sprintje vanuit stilstand naar de 100 km/h in 5,1 seconden achter de rug - wie bijna 50.000 euro overheeft voor de versie met DSG-transmissie, klaart dat klusje in 4,9 seconden.

Afbeelding

Abt schroeft het vermogen van de snelste Golf ooit op tot een absurde 400 pk. De Duitse tuner had al een 370 pk sterk exemplaar in de aanbieding. Deze wordt voorzien van een nieuw motormanagementsysteem en krijgt het Abt Power S-pakketje. Het eindresultaat is een 400 pk sterke 2,0-liter TSI met 480 Nm koppel. Helaas is niet bekend hoeveel sneller Abts creatie is, maar de versie met 370 pk knalt in 4,5 seconden naar de 100 km/h.

Afbeelding

Een bodykit kan op een project als deze natuurlijk niet ontbreken. Hetzelfde geldt voor forse knalpijpen, die in het geval van deze Golf een doorsnede van ruim 10 centimeter hebben. Lichtmetaal is leverbaar in de maten 18, 19 en 20 inch.

Bron:Autoweek
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Abt geeft Volkswagen Golf R 400 pk

Bericht door bluetiger »

En dan mis ik nog de verlaging..
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Abt geeft Volkswagen Golf R 400 pk

Bericht door Nikkor27 »

bluetiger schreef:En dan mis ik nog de verlaging..
Nee hoor, zo is ie goed voor mij, moet je tenminste niet druk maken als je over een drempel rijdt.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Abt geeft Volkswagen Golf R 400 pk

Bericht door bzb »

ik zou niet graag het proefkonijn willen wezen met een abt chip, ging int verleden ook niet zo best met hun spulletjes
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten