Welke diameter downpipe voor meeste vermogen?
- ronald81
- Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
Welke diameter downpipe voor meeste vermogen?
Hallo allen,
Momenteel rijdt ik met de originele downpipe met katmod maar heb besloten om toch voor een grotere downpipe te gaan.
Omdat ik puur voor vermogen ga wil ik gaan voor de variant zonder katalysator (iemand trouwens een idee wat de boete is mochten ze hierop controleren?).
Ik zie dat alle grote merken allemaal een 3inch downpipe hebben (76mm), echter zou ik ook een op maat gemaakte kunnen kopen welke 3,5 inch is (89mm).
Ik zou denken dat in dit geval groter beter is, echter omdat geen enkele van de grote merken een 3,5 inch maken ga ik toch twijfelen (misschien is er ook wel zoiets als overkill?).
Wie o wie weet hier (wellicht uit ervaring) het juiste antwoord op?
p.s. Zal JD hierover ook contacten (vandaag dicht), maar dacht wellicht ook handig om deze info op het forum te hebben staan.
Momenteel rijdt ik met de originele downpipe met katmod maar heb besloten om toch voor een grotere downpipe te gaan.
Omdat ik puur voor vermogen ga wil ik gaan voor de variant zonder katalysator (iemand trouwens een idee wat de boete is mochten ze hierop controleren?).
Ik zie dat alle grote merken allemaal een 3inch downpipe hebben (76mm), echter zou ik ook een op maat gemaakte kunnen kopen welke 3,5 inch is (89mm).
Ik zou denken dat in dit geval groter beter is, echter omdat geen enkele van de grote merken een 3,5 inch maken ga ik toch twijfelen (misschien is er ook wel zoiets als overkill?).
Wie o wie weet hier (wellicht uit ervaring) het juiste antwoord op?
p.s. Zal JD hierover ook contacten (vandaag dicht), maar dacht wellicht ook handig om deze info op het forum te hebben staan.
Groeten Ronald
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
- DikMKV
- Type auto: Nog invullen!
- Contacteer:
Re: Welke diameter downpipe voor meeste vermogen?
Ik heb de downpipe zelf gemaakt met als begin 89 tot aan de cat daarna 76mm en uiteindelijk 63.5mm als aansluiting. Kvind mijn golf echt super rijden met een stage 1 chip.
Using Tapatalk
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Heb je dan een stage 1 in combinatie met een grotere downpipe?DikMKV schreef:Ik heb de downpipe zelf gemaakt met als begin 89 tot aan de cat daarna 76mm en uiteindelijk 63.5mm als aansluiting. Kvind mijn golf echt super rijden met een stage 1 chip.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- ronald81
- Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
Zeker interessant, bedankt voor de link!gti-n schreef:Misschien wel interessant om te lezen!
Groeten Ronald
- DikMKV
- Type auto: Nog invullen!
- Contacteer:
Ja ik heb de downpipe van jmtuning nagemaakt en die vertelde toen dat hij die samen met JD getest had.(corrigeer als het niet waar is) daarom heb ik toen ook voor de 89mm begin gekozen. En daarna heb ik stage 1 gedaan bij DGM meerkerk( dealer van JD)
Using Tapatalk
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Ik vroeg dat, omdat een grotere downpipe een stage 2 nodig heeft. Door de grotere afvoer wilt de turbodruk sneller pieken, waarna deze wordt afgeregeld, daarna gaat deze weer pieken enz. Bij een stage 2 (op maat dus) wordt hiermee rekening gehouden en wordt juist gebruik gemaakt van het snellere opspoelen.DikMKV schreef:Ja ik heb de downpipe van jmtuning nagemaakt en die vertelde toen dat hij die samen met JD getest had.(corrigeer als het niet waar is) daarom heb ik toen ook voor de 89mm begin gekozen. En daarna heb ik stage 1 gedaan bij DGM meerkerk( dealer van JD)
Gr. Renco