kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door wehoo »

Vervangen door blauwe wijzers van een R:
(check ebay.de)

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door pyara_pappoe »

dat zou mooi zijn, maar waar kan ik die vinden, en hoe bouw ik die in ? Is niet zo makkelijk heb ik begrepen, kun je die dan wel zo inbouwen in een golf mkv gti?

Volgens mij zijn hier wel haken en ogen aan zoals je immobilizer programmeren etc..... of is dit makkelijk te doen ?
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door pyara_pappoe »

Ik heb nog een vraagje. Ik ga komende week beginnen met het vervangen van de leds. Echter ik mis nog een antwoord. Welke SMD ledjes moet ik nu precies vervangen, op de forum staat wel een omschrijving van hoe je je tellerplaten los moet halen, maar de foto's die beschikbaar zouden moeten zijn doen het niet meer, dus weet ik ook niet welke smd leds ik moet vervangen.

Of spreekt dit voor zich als ik de tellerplaten loshaal ?

kan iemand me helpen met de foto's die bij de eerder gegeven links horen ?
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door pyara_pappoe »

vandaag aan de slag geweest hier is het resultaat. de rechter teller moet ik 2 ledjes nog op nieuw doen. en de wijzers maak ik doorzichtig, had nu namelijk de ondergrond blauw geverfd met fluorescerende modelbouw verf op waterbasis. Maar dat werkt niet goed, licht komt er niet goed door.

dus volgende week maar weer met nagellakremover doorzichtig maken en kijken hoe de blauwe led kleur er dan uitziet. iemand een idee ?

Wat ik wel vind is dat als ik de lichtsterkte op vol zet de verlichting toch wel iets te sterk is. Als ik dit had geweten had ik net wat lichtere leds uitgekozen (: helaas nu maar op minder lichtsterkte zetten, jammer dat dan ook alle andere verlichting meegaat :)

Afbeelding
Robin026
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2014, 22:29
Type auto: Golf MK4 TDI

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door Robin026 »

Netjes!
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door pyara_pappoe »

yep was eigenlijk op zich helemaal niet moeilijk het solderen valt ook wel mee als je beetje handig bent :)
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door pyara_pappoe »

Weet iemand hoe het effect met blauwe led is als ik de wijzers aan de achterkant wit maak dus waar origineel de rode kleur zit ?
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door pyara_pappoe »

hmmm toch nog niet tevreden met de verlichting welke vanuit de wijzers komt. heb ze gisteren transparant gemaakt , echter zijn ze nu nog slechter zichtbaar in daglicht, maar ook sávonds. De blauwe led kleur komt niet goed uit de bus.

Weet iemand welke verf men vanuit de fabriek gebruikt op de tellernaalden, want die licht perfect op.

Ik heb namelijk fluorescerende blauwe verf geprobeerd op waterbasis, maar was ik niet tevreden mee. Wil namelijk dat mijn hele naald goed oplicht, net als de originele kleur rood, maar ik krijg dat niet voor elkaar...(:

weet iemand :

- welke verf met origineel fabrieksaf op de naalden zet ? En waar kan ik deze kopen in het blauw ?
- Welke alternatieven zijn er om hetzelfde effect als origineel te verkrijgen maar dan in het blauw ?
- Kan ik de naalden wit spuiten, hoe wordt de kleur dan met blauwe led ? licht het dan wel goed op ?

Kortom, de laatste puntje op de "i" nog de naalden. Op de foto lijken ze goed blauw, maar dat is in het echt totaal niet zo, bijna niet verlicht nu ook niet in het donker, omdat ze nu doorzichtig zijn.

Dus wordt weer loshalen van de tellerplaat en de naalden opnieuw spuiten. Verven heb ik geprobeerd maar is lellijk laat lijntjes achter, dus spuiten is zo ie zo iets wat ik zal doen, maar tja met welke verf dus ?

iemand ervaring / idee ?
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door Lay »

kan je die tellernaalden niet loshalen zoals de bovenste foto die Wehoo poste?
Dan zit je zeker goed qua kleur en mooi OEM. Denk niet dat het mooi wordt met verfen namelijk.
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door pyara_pappoe »

jammer genoeg kun je de naalden welke wejoo poste niet plug en play op je gti klok zetten, de naalden zijn te lang en inkorten zou ik niet weten hoe je dat mooi kunt doen......

en ze passen ook niet op de naald een op een van je printplaat.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door wehoo »

Die van de R32 moeten passen in de GTI V.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door pyara_pappoe »

JA DE NAALDEN wel maar ik bedoelde de hele tellerhuis hoe moet je die overzetten in een GOLF MKV GTI. wie weet waar ikd eze kan laten inleren en pincodes uitlezen.

verder als ik enkel de r32 naalden kan krijgen ook prima... maar vind die niet zo snel dus.

als er iemand is die die naalden heeft of een hele R32 teller hoor ik dat graag.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: kleur dashboardverlichting wijzigen.

Bericht door MK5benGTI »

Ziet er gaaf uit!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten