Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
O2RS
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door O2RS »

Dat was een leuke verrassing inderdaad Bas, gewoon 4pk extra ten opzichte van de JD uitdraai!
Had zelf 9 pk minder, dus zo zie je maar weer dat er altijd kleine nuance verschillen inzitten en temperatuur en kwaliteit brandstof waarschijnlijk toch altijd een paar pk verschil zullen geven. Ookal is er een correctiefactor en tank je steeds dezelfde brandstof
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Het kan met veel zaken te maken hebben, temperaturen, bandenspanningen, maar ook of de auto een beetje scheef op de bank staat oid. Je hebt zo 1 a 2% verschil te pakken, positief en negatief.
Ook de versnelling waarin je meet kan bepalend zijn (hoe hoger de versnelling die je pakt, hoe hoger de eindsnelheid zal zijn), als je in de 5 zou rollen heb je een snelheid van 200+ dat kan je eigenlijk niet koelen, rijwind simulatie is 130-150kph, meer krijg je niet in een pand.

Ik zag bv dat de auto van Antara (Octavia RS 1.8-20vt 5 bak) in de 4 gerold is, en de eindsnelheden ver over de 200kph opliepen, daarmee krijg je gewoon te weinig koeling en zal je vermogen lager uit pakken. Deze auto's lopen al 170kph in de 3, waarom dan in de 4 meten, dan beïnvloed je de meting in negatieve zin, op de weg heb je bij 200kph simpelweg meer koeling.

Daarbij draait vag techniek met andere bank software dan wij draaien. Wij hebben die software ook 2 weken gehad en direct weer een downgrade naar de oude software gedaan.

De piek die je bij 5500rpm op de uitdraai van deze blauwe Skoda octaRS 2.0 TFSI ziet, doet de auto nl absoluut niet. Dat is een bug in de dyno software. Die je bij heel veel auto's terug ziet. Omdat wij al jaren met de 'oude' dyno software werkten zagen wij dit direct en hebben wij de oude software weer terug geplaatst. (die geen obd mogelijkheden heeft, maar ik heb toch liever vag-com, dan zo'n universele diagnose tool). Liever een correcte meting dan die rare 'glitch' bij de hogere toerentallen.
Helaas zijn de uitdraaien daarom niet geheel te vergelijken (en dat is jammer, want eigenlijk is de indeling/opstelling identiek).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
O2RS

Bericht door O2RS »

VAGtechniek is van mening dat 200+pk's auto's in de 4 rollen een realistischer beeld geeft. Het is natuurlijk ook een momentopname en soort van indicatie, ik vind dan verschillen als deze helemaal niet zo gek. Eigenlijk best reëel toch?
Overigens zag je wel dat er tussen het in de 3e en 4e versnelling rollen bij Plaza (Arjan) uit mijn hoofd heel weinig verschil zat.

Voor wat betreft die software versie had ik inderdaad ook een soort van hikje bij 5500rpm daardoor.
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Eens hoor, de verschillen zijn niet schokkend, maar zouden nog gelijker kunnen zijn.

Als je een 6 bak hebt, maakt rollen in 3 en 4 inderdaad niet zoveel uit, de 4 van een 6 bak is niet zo lang. En daarbij ben ik het dan eens dat de 4 dan in sommige gevallen een beter beeld geeft. Al meet ik de kleine k03 altijd in 3 en de grote k04 eigenlijk altijd in 4.

Bij de 20vt modellen, zeker met 5 bakken, is de 4 echter erg lang.

Zie maar wat een snelheden je haalt in de 4:
Afbeelding

Ik meet mijn auto (20vt 5 bak) altijd in 3, hard zat voor een goede meting 8-)
Afbeelding
O2RS

Bericht door O2RS »

Inderdaad de 4e versnelling van de 5bak is een stuk langer dan bij de 6bak. Alleen verwacht ik dan weer niet dat de gemiddelde 20vt 8000rpm draait mark ;)
BND
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door BND »

:shock: 200km/h in 3de, wat doet ie dan in 5de ?
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Gaat die fabrikant dat dan niet verhelpen met nog nieuwe update?
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

BND schreef::shock: 200km/h in 3de, wat doet ie dan in 5de ?
In 5e staat hij te ver de teller uit.. dus is het niet echt meer goed te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=48sj4stl8Xw
Schippersss schreef:Gaat die fabrikant dat dan niet verhelpen met nog nieuwe update?
Hebben wij ook aangegeven, maar superflow doet er helaas weinig mee. Alle nieuwe dyno centres worden uitgerold met de nieuwe software. Men kan daar dus ook niet echt downgraden omdat de bedrijven dan zelf niet in het bezit zijn van de oude software (en niet beter weten).
Dorps
Type auto: Golf GTI 2015

Bericht door Dorps »

JAJA zaterdag was ik bij JD Engineering om mijn auto aan te passen en ik moet zeggen ik was superblij met het resultaat.! want dit overtrof mijn verwachting.! Na een maand geduld moeten hebben op me afspraak was het 13-09-2014 mijn dagje uit.!!

Eenmaal aangekomen werd er een proefrit gereden met mijn auto om te kijken of ik foutmeldingen had en ja ik had er 1.! ik al die tijd gedacht dat ik snel was in me GTI bleek er een scheur te zitten in de divertervalve, iets wat vaak schijnt voor te komen helaas. Na ook uitgelegd door jd hoe dit werkt en een schatting van vermogen richting de 165 a 170 pk schrok ik hiervan en moest dit ook zeker vervangen worden want he het is een GTI en als ik een slak wou had ik er wel 1 uit de tuin gepakt en daarop gaan zitten.!

Na de eerste run origineel kwam ik aan 207 pk op het blok en 188 pk op de wielen met een nm van 355.5nm. Mark gaf al aan dat als ik hiermee de deur uit zou rijden dat ik al een totaal andere auto zou hebben dan ik gewend was omdat ik dus de auto al met een kapotte valve had gekocht :S

Toen begon het echte werk het uploaden van de software en finetunen van de GTI en ik zeg WOW niet verwacht ik ging ervan uit dat ik rond de 270 a 275 uit zou komen en dan was ik al een heel tevreden man geweest ;) maar mark wist het resultaat toch hoger te schroeven dan wat ik voor ogen had.! er kwam met de eerste run 288pk uit en met de 2de run 290pk uit en met de 3de run 291pk uit met een mooie vlakke lijn wat ik voorheen niet had.! O'ja mark is geen fan van FORGE haha dat heb ik wel ff gehoord :lol: omdat het niet goed werkt als je het erin zet en dat het gewoon dan door een tuner moet afgesteld worden, wat die overigens wel PERFECT heeft gedaan.!

Naast dat ik super blij ben met me eigen autotje heb ik toch nog me ogen kunnen uitkijken met een duitse vriendenclub die ook bij JD op bezoek was met allemaal RS4 en RS6 aanwezig was en 1 golf V gti met een mooi hydraulisch systeem. En toch wist ik die laaste iets voor te blijven ik weet niet wat ze uiteindelijke run was die heb ik niet meer gezien. maar de rest met die RS4 en RS6 wat die draaien is niet normaal t@ring.! (sorry voor me frans ;) ) Maar die met ze golf kwam met ze 2de run niet boven de 384nm, ik weet niet of Mark dit nog omhoog heeft gekregen nadat die de carbonio heeft ingebouwd bij hem, maar hij redde het niet met ze uitlaatsysteem dus hij wou bij mijn auto nog even weten welk blok ik had en nog wat dingetjes en ik in mijn beste duits ich nich weis, kuche sie selbe. Maarrrr was een leuke groep, hele bbq bij JD ervan gemaakt en ze boden me ook een drankje en wat te eten aan en al met al hebben ze naar mijn idee ook een leuke dag gehad en ze hadden er een leuke blondine bij want ja het blijkt dat ze niet alleen maar mooie auto's hebben :D

@Mark/race eend heb je zijn probleem nog kunnen oplossen? En dank je wel voor het tunen ben er echt blij mee.! heb al de eerste knuppel in ze 407 ff wat echte power laten zien die met ze vriendjes lollig zat te doen maar wel nadat die een half uur later bij het stoplicht kwam ze duimpje opstak.

Type auto : Golf GTI V
Tuner en stage : JD Engineering en stage 1.5
Wel / geen CAI (Cold Air Intake) : Forge Twin air intake
Aanpassing downpipe : Kat-mod
Aanpassing uitlaat : Standaard
Soort en merk benzine (met eventueel toevoeging) : euro 98 van de BP

NM: 401.7
ENGHP:291.0
WHP:264.2

Foto volgt nog van de meting van oud en nieuw. Ik wil nu wel mee naar die nordschleife of hoe je het ook mag schrijven, want nu kan ik een beetje mee met de groep :)
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
Race Eend
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Mooi resultaat inderdaad. De Twin intake doet het erg goed bij tuning net als de 98+ethanol mix.
(wat wel jammer is, inderdaad dat je met een twin intake softwarematig moet afstellen, zonder specifieke afstelling op deze intake, gaat de auto echt goed lopen).

Ondanks dat het 'maar' een katmod is, toch een heel mooi resultaat inderdaad.

Afbeelding

Afbeelding

De rode GTI kwam op 281pk & 400Nm geloof ik (ARAL 102 brandstof), heel wat aanpassingen aan motor en bak software moeten maken om daar te komen. Had ook al iets van 225k km gelopen, turbo en motor zullen misschien wel iets verloren zijn tov de jouwe.
Dorps

Bericht door Dorps »

Nogmaals hartstikke bedankt Mark, het is een totaal andere auto.!! Wat een beest nu.!! Testte de auto gelijk op die mooie lange weg richting de snelweg, jammere was dat er een trage Volvo rijder zat ;) super blij met het resultaat.!
bzb

Bericht door bzb »

het nut van de kat mod weer bewezen, top resultaat voor een 5 zoizo
Dorps

Bericht door Dorps »

Ja ben echt dik tevreden met de auto en ik moet nu alleen nog even leren rustig rijden [GRINNING FACE WITH SMILING EYES][GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
robskuh
Type auto: mk5 gti

Bericht door robskuh »

Bij deze even mijn uitdraai van vandaag, ben benieuwd wat jullie er van vinden :oops:
Afbeelding

auto is voorzien van standaard intake,3"milltek vanaf turbo en rijdt op euro98
Misschien zijn er ideën waardoor het nog iets meer kan worden had gehoopt rond de 290/295 uit te komen...
Schippersss

Wat is niet goed aan dan? Toch 402nm.
kevin78
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door kevin78 »

Trouwen die ibiza van mark!!! Bruut ding zeg.....
robskuh
Type auto: mk5 gti

Bericht door robskuh »

@passat cc ik ben wel tevreden hoor maar ik ben benieuwd of er met een air intake nog meer uit te halen is ??
En of dat zo'n filter het geld waard is natuurlijk en welke beter is,ik zie dat er hier wel mensen zijn die er meer verstand van hebben als ik.
Koreaan

Bericht door Koreaan »

robskuh schreef:@passat cc ik ben wel tevreden hoor maar ik ben benieuwd of er met een air intake nog meer uit te halen is ??
En of dat zo'n filter het geld waard is natuurlijk en welke beter is,ik zie dat er hier wel mensen zijn die er meer verstand van hebben als ik.
Bij mijn auto scheelde het nogal, met een K&N typhoon air intake zo'n 14 pk extra plus een mooier koppel verloop.
infine
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door infine »

Hierbij mijn uidraai:
- JM downpijp
- Carbonio luchtfilter
- Brandstof competition 102

Afbeelding
Afbeelding
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

Dat zijn serieuze waarden! ziet er top uit
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Schippersss

Ah iemand met firezone 102. Mooie vermogen iig.
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Bericht door ferry »

Mooie score.
Ben benieuwd of de firezone een positievere werking had als de 98 van bp.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
ViperGreen
Type auto: Golf Mk6 R20

Bericht door ViperGreen »

Even een vraag over onderstaand bericht. De klep die de dip eruit moet halen is dat de N75 klep? zo ja, wat voor een klep moet er dan voor in komen?
Hoop dat iemand het antwoord heeft :oops:
ViperGreen schreef:Afbeelding[/URL]

Op de rollerbank :D

Afbeelding[/URL]
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Ik neem aan dat een nieuwe N-75 klep dit probleem wel oplost.
Is luchtmassa meter wel fris , ff loggen met vagcom.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
ViperGreen
Type auto: Golf Mk6 R20

Bericht door ViperGreen »

Bedankt voor je snelle reactie! Dit komt dus gewoon door vervuiling of slijtage van de klep?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”