M'n golf v gti start soms niet...?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door Timvgti »

Beste forumleden,

Sinds een week of twee start mijn mkv gti soms niet. Ik heb nu al drie keer gehad dat dit voor kwam. Bij het starten slaat de motor gewoon in het geheel niet aan. Dus ook niet 'bokkerig' of dat het lijkt dat hij wel wil oid. Hij loopt dan gewoon niet.
De eerste keer dat dit gebeurde heb ik even gewacht (doorstarten geen zin, loopt accu alleen maar van leeg) en na even wachten en nog twee keer proberen startte hij wel.
De tweede keer dat het voor kwam (aantal dagen later) heb ik spuugemmer gebeld. Hij adviseerde wat remreiniger als starthulp in inlaattraject te spuiten. Dat gedaan en toen startte hij in een keer.
De derde keer (vandaag) startte hij weer niet. Even gewacht en na nog drie pogingen startte hij (geen remreiniger hoeven te gebruiken).
Vagcom geeft geen foutcodes. Logjes gemaakt van turbodruk, lage en hoge brandstofdruk en die zijn allen in orde. Als hij loopt, loopt hij gewoon krachtig en houdt nooit in of iets dergelijks.
Wordt nu toch vervelend. Met spuugemmer het er over hebbende denkt hij aan koolaanslag (het bekende euvel van onze blokken). Om dat te bekijken/aan te pakken, moet natuurlijk hele inlaat er af en inspecteren en aan de slag met schoonmaak/reiniger/tandenborstel/etc.

Voordat ik/we daar aan beginnen vraag ik me af wat het nog meer kan zijn? Ik wil natuurlijk beginnen met het minst arbeidsintensieve en geen onderdelen (qua kosten) zo maar proefondervindelijk gaan vervangen.
Wie heeft ideeën/ervaringen met dit euvel?
Wordt erg vervelend, zeker als het niet starten steeds vaker voor zal gaan komen.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door Timvgti »

En vandaag startte hij weer niet. Beetje remreiniger in inlaat en bam. Hij startte.
Wordt nu echt vervelend!
Niemand?
Gebruikersavatar
paulvugt
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 aug 2013, 14:58

Re: M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door paulvugt »

Timvgti schreef:En vandaag startte hij weer niet. Beetje remreiniger in inlaat en bam. Hij startte.
Wordt nu echt vervelend!
Niemand?
injectoren (vervuilt ?)
bougies (versleten ?)
bobines (oude type bobines ?)
Benzine filter (aan vervanging toe ?)
Benzine pomp (aan vervanging toe ?)

Auto geeft ook geen storing in VCDS ? (mocht hier een fout melding in staan dan is de zoek tocht wat kleiner)

Het kan van alles zijn namelijk :?
GOLF MKV R32
GOLF MKV GTI JD STAGE 2 (SOLD)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door Spuugemmer »

Je vergeet luchtfilter (versleten)
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door Timvgti »

De kennis op dit forum leek een beetje weg te zijn...
Het kan idd 'van alles' zijn, maar zoals ik al aan gaf, gaf hij geen foutcodes in vcds.
Daarom maar bij het simpelste begonnen:

Vervangen van de bougies. Dit bleek uit het boekje nml al 4 jaar geleden (en zeg 30k).
Nieuwe er in en hopla. Sinds dien start hij weer telkens perfect.
Afkloppen en hopen dat het zo blijft.

Zit nu nog een chemische BG-tool reiniging te overwegen. Maar als het meer kwaad dan goed kan, dan lijkt het me niet zo'n slimme zet.
Stationair (al blok warm is) klinkt hij nml nog niet zo lekker en volgens mij is het gemiddeld verbruik ook wat hoger dan vroeger. Merk het vooral als je bijv 100/120km/u op cruisecontrol op snelweg rijdt. Dan geeft hij het ene moment zeg actueel 1 op 11 aan en andere moment zeg 1 op 15 (en vele waardes daar schommelend tussen in). Vroeger 'schommelde' hij wat minder meen ik en lag het verbruik actueel tijdens rijden op snelweg meer rond 1 op 14 (waardoor gemiddeld verbruik incl stad ook gunstiger uit kwam).
Gebruikersavatar
paulvugt
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 aug 2013, 14:58

Re: M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door paulvugt »

Timvgti schreef:De kennis op dit forum leek een beetje weg te zijn...
Het kan idd 'van alles' zijn, maar zoals ik al aan gaf, gaf hij geen foutcodes in vcds.
Daarom maar bij het simpelste begonnen:

Vervangen van de bougies. Dit bleek uit het boekje nml al 4 jaar geleden (en zeg 30k).
Nieuwe er in en hopla. Sinds dien start hij weer telkens perfect.
Afkloppen en hopen dat het zo blijft.

Zit nu nog een chemische BG-tool reiniging te overwegen. Maar als het meer kwaad dan goed kan, dan lijkt het me niet zo'n slimme zet.
Stationair (al blok warm is) klinkt hij nml nog niet zo lekker en volgens mij is het gemiddeld verbruik ook wat hoger dan vroeger. Merk het vooral als je bijv 100/120km/u op cruisecontrol op snelweg rijdt. Dan geeft hij het ene moment zeg actueel 1 op 11 aan en andere moment zeg 1 op 15 (en vele waardes daar schommelend tussen in). Vroeger 'schommelde' hij wat minder meen ik en lag het verbruik actueel tijdens rijden op snelweg meer rond 1 op 14 (waardoor gemiddeld verbruik incl stad ook gunstiger uit kwam).
Zo'n reiniging doet meer goed dan kwaad ;)
Er kan aanslag vorming op de kleppen komen, deze reiniging zorgt er weer voor dat alles blinkt van binnen :)

Of dit ook wat met het verbruik te maken kan hebben zou ik niet durven zeggen...
GOLF MKV R32
GOLF MKV GTI JD STAGE 2 (SOLD)
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door Timvgti »

paulvugt schreef:
Timvgti schreef:De kennis op dit forum leek een beetje weg te zijn...
Het kan idd 'van alles' zijn, maar zoals ik al aan gaf, gaf hij geen foutcodes in vcds.
Daarom maar bij het simpelste begonnen:

Vervangen van de bougies. Dit bleek uit het boekje nml al 4 jaar geleden (en zeg 30k).
Nieuwe er in en hopla. Sinds dien start hij weer telkens perfect.
Afkloppen en hopen dat het zo blijft.

Zit nu nog een chemische BG-tool reiniging te overwegen. Maar als het meer kwaad dan goed kan, dan lijkt het me niet zo'n slimme zet.
Stationair (al blok warm is) klinkt hij nml nog niet zo lekker en volgens mij is het gemiddeld verbruik ook wat hoger dan vroeger. Merk het vooral als je bijv 100/120km/u op cruisecontrol op snelweg rijdt. Dan geeft hij het ene moment zeg actueel 1 op 11 aan en andere moment zeg 1 op 15 (en vele waardes daar schommelend tussen in). Vroeger 'schommelde' hij wat minder meen ik en lag het verbruik actueel tijdens rijden op snelweg meer rond 1 op 14 (waardoor gemiddeld verbruik incl stad ook gunstiger uit kwam).
Zo'n reiniging doet meer goed dan kwaad ;)
Er kan aanslag vorming op de kleppen komen, deze reiniging zorgt er weer voor dat alles blinkt van binnen :)

Of dit ook wat met het verbruik te maken kan hebben zou ik niet durven zeggen...
Spreek je uit ervaring dat het meer goed dan kwaad kan?
Gebruikersavatar
paulvugt
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 aug 2013, 14:58

Re: M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door paulvugt »

Zelf heb ik het nog niet uitgevoerd, wat binnenkort wel het geval zal zijn ;)

Er is veel over te vinden op het forum en tevens ook bij hans sloot (zie onderstaande link)
http://www.autotechniekhanssloot.nl/#!r ... zine/c1b8r

Er zijn verschillende mensen op het forum die het bij Hans Sloot hebben laten doen.
GOLF MKV R32
GOLF MKV GTI JD STAGE 2 (SOLD)
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door Timvgti »

paulvugt schreef:Zelf heb ik het nog niet uitgevoerd, wat binnenkort wel het geval zal zijn ;)

Er is veel over te vinden op het forum en tevens ook bij hans sloot (zie onderstaande link)
http://www.autotechniekhanssloot.nl/#!r ... zine/c1b8r

Er zijn verschillende mensen op het forum die het bij Hans Sloot hebben laten doen.
Ik hoor dan graag hoe het je bevalt zodra de reiniging uitgevoerd is.
Want zo'n reiniging kan weldegelijk kwaad doen. Alle keiharde kool, die door zware chemische BG weekmakers los komt, gaat ineens door je blok. Kan tussen kleppen/zittingen klem komen te zetten, gaat door je uitlaattraject, gaat door je turbo slakkenhuis, gaat door je (pre)kat. Etc. Etc.
Heeft iemand echt goede voor en na foto's van interne onderdelen? Een rollenbankrun voor en na? Gebruikers ervaringen na lange tijd? Ik heb zulks nog niet voorbij zien komen.
Daar om nog al sceptisch.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: M'n golf v gti start soms niet...?

Bericht door Golf88 »

Reiniging is zeker een aanrader! Heb dit zelf ook laten doen vorig jaar. Er zijn al veel meer leden van het forum die je voorgegaan zijn met, naar mijn weten, alleen maar positieve ervaringen.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 130 gasten