issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Wat een verhaal , dat er ruildelen zijn gebruikt bij de eerste reparatie verbaasd mij.
Alle ruildelen eindigen op ''X'' bij VW en een koppeling als ruil deel heb ik nooit gezien en lijkt mij ook niet mogelijk aangezien de mk7 R net op de markt is...
Afijn succes ermee ,
Alle ruildelen eindigen op ''X'' bij VW en een koppeling als ruil deel heb ik nooit gezien en lijkt mij ook niet mogelijk aangezien de mk7 R net op de markt is...
Afijn succes ermee ,
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Dumdum_Edition30
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 17 mei 2012, 19:16
- Type auto: Golf 7R
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Ale doohie ook geen geluk met de wagen precies.Doohie schreef:In de vooravond telefoon gekregen van dealer..
In Wolfsburg hebben ze beslist..
dat alle onderdelen moeten vernieuwd worden met NADRUK op NIEUW,
en dat alle gedemonteerde onderdelen van de 7R met spoed naar wolfsburg moeten worden opgestuurd ter nazicht.
Blijkbaar werd de eerste maal een ruil koppeling/drukgroep geleverd.
Wat opzicht natuurlijk ook niet slecht mag zijn maar toch vreemd dat dit ook al gebeurd bij een 7R !!
Dus nu gaat het vliegwiel, koppeling, drukgroep, koppeling gever/nemer cilinder volledig vernieuwd worden.
Echter is het nu nog wachten op de koppeling die moet komen van Duitsland rechtstreeks van de band, daar er geen op stock zijn anders was het opnieuw een ruilkoppeling.
Ik hoop van harte dat dit alles het probleem voorgoed zal oplossen.
Hopelijk ben je bij de volgende herstelling er voorgoed vanaf.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Viola..de wagen dit weekend gaan ophalen en rijd weer als nieuw.
De eerste kilometers voelde ik wel een trilling tijdens het vertrekken in 1ste wanneer
je de koppeling liet opkomen..ook voelbaar van 3de naar 2de.
Maar ondertussen is die trilling al bijna niet meer voelbaar en verwacht dat dit ook volledig zal
verdwijnen na meerdere km.
De koppeling bedient/werkt perfect en beter als voorheen.
Zoals eerder beschreven werd alles vernieuwd wat er ook maar kon vernieuwd worden met betrekking tot de koppeling.
Stukken zijn opgestuurd naar Wolfsburg voor onderzoek.
Niets dan lof voor TopMotors die me al voor de 3de keer niet in de kou lieten staan (koppeling/turbo/koppeling).
Laten we zeggen..3de keer goede keer..
De eerste kilometers voelde ik wel een trilling tijdens het vertrekken in 1ste wanneer
je de koppeling liet opkomen..ook voelbaar van 3de naar 2de.
Maar ondertussen is die trilling al bijna niet meer voelbaar en verwacht dat dit ook volledig zal
verdwijnen na meerdere km.
De koppeling bedient/werkt perfect en beter als voorheen.
Zoals eerder beschreven werd alles vernieuwd wat er ook maar kon vernieuwd worden met betrekking tot de koppeling.
Stukken zijn opgestuurd naar Wolfsburg voor onderzoek.
Niets dan lof voor TopMotors die me al voor de 3de keer niet in de kou lieten staan (koppeling/turbo/koppeling).
Laten we zeggen..3de keer goede keer..
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Is uw turbo ook al defect geweest?
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Mijn "bugs" zijn ondertussen ook opgelost.
Fluittoon probleem bij lage blaassnelheid van de airco: Expansieventiel airco vervangen
Piepend geluid bij ronddraaien stuur: sleepring airbag achter stuur vervangen
Vreselijk hard piepend raam van de bestuurder: viltstrook geplaatst op ruitmechanisme
That should be it hopelijk.
Fluittoon probleem bij lage blaassnelheid van de airco: Expansieventiel airco vervangen
Piepend geluid bij ronddraaien stuur: sleepring airbag achter stuur vervangen
Vreselijk hard piepend raam van de bestuurder: viltstrook geplaatst op ruitmechanisme
That should be it hopelijk.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Yep,yal schreef:Is uw turbo ook al defect geweest?
Was niet echt defect (powerverlies) maar toch uit voorzorg voor ergere schade werd
mijn 06K 145 702N vervangen door de 06K 145 722A.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Na mijn vraag aan mijn dealer m.b.t. turbo problemen werd mij mede gedeeld dat er niets over bekend is bij VW maar alleen bij Audi.
Het voorstel van mijn dealer om de turbo preventief te vervangen ......op mijn kosten
ben ik maar niet op ingegaan.
Als de motor ca. 110-112 graden heb ik aanzienlijk minder vermogen dan wanneer de olie rond de 100 graden is , dus ergens is er iets mis. Monteur zei dat mijn auto hetzelfde doet als de andere dus normaal.
@Doohie , hoop dat je nu kunt genieten
Het voorstel van mijn dealer om de turbo preventief te vervangen ......op mijn kosten

Als de motor ca. 110-112 graden heb ik aanzienlijk minder vermogen dan wanneer de olie rond de 100 graden is , dus ergens is er iets mis. Monteur zei dat mijn auto hetzelfde doet als de andere dus normaal.
@Doohie , hoop dat je nu kunt genieten

mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
110-112, ik ben daar nog nooit aan geraakt volgens mij. Moet je daar voor beulen met de wagen of geraak je daar makkelijk?yal schreef:
Als de motor ca. 110-112 graden heb ik aanzienlijk minder vermogen dan wanneer de olie rond de 100 graden is , dus ergens is er iets mis. Monteur zei dat mijn auto hetzelfde doet als de andere dus normaal.
Bij mij zit hij meestal max. rond 105-107. Rij nu ook wel nooit echt hard op kleine wegen.
Vaak zit ik zelfs nog niet aan 100 maar aan 97-98°
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
@Nick87 , ik beul mijn wagen zeker niet af! Ik ben er erg zuinig op , als het kan trap ik soms het gas wel in zoals op de Autobahn.
Juist als ik dan flink gas geef is de temperatuur tussen de 103-106 graden , waarschijnlijk koeler door de rijwind
110-112 haal ik makkelijk , zeker in de stad op tijdens file rijden , dan kom ik niet eens boven de 3000rpm.
Zal dan de AC eens aanzetten , kijken of de temperatuur dan daalt.
Sowieso is de motor zo soepel dat het niet nodig is om veel toeren te draaien.
Juist als ik dan flink gas geef is de temperatuur tussen de 103-106 graden , waarschijnlijk koeler door de rijwind

110-112 haal ik makkelijk , zeker in de stad op tijdens file rijden , dan kom ik niet eens boven de 3000rpm.
Zal dan de AC eens aanzetten , kijken of de temperatuur dan daalt.
Sowieso is de motor zo soepel dat het niet nodig is om veel toeren te draaien.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Vreemd, je lijkt toch makkelijk 5-10 gr hoger te zitten als ikzelf. 110gr kan ik me niet herinneren dat ik dat al heb gehaald.yal schreef:@Nick87 , ik beul mijn wagen zeker niet af! Ik ben er erg zuinig op , als het kan trap ik soms het gas wel in zoals op de Autobahn.
Juist als ik dan flink gas geef is de temperatuur tussen de 103-106 graden , waarschijnlijk koeler door de rijwind![]()
110-112 haal ik makkelijk , zeker in de stad op tijdens file rijden , dan kom ik niet eens boven de 3000rpm.
Zal dan de AC eens aanzetten , kijken of de temperatuur dan daalt.
Sowieso is de motor zo soepel dat het niet nodig is om veel toeren te draaien.
Ik rij ook redelijk rustig over het algemeen en veel stads en fileverkeer
Door de soepelheid en koppel moet je idd niet in toeren gaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten