Help, Golf 6 GTI of R..

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Re: Help, Golf 6 GTI of R..

Bericht door FGT »

@Edwin ;)
Golf 7R DSG Lapiz Blue
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

jochemstr schreef:@VroemTFSI, ik was eigenlijk in de veronderstelling dat in een edition 35 een iets aangepast motorblok had ten opzichte van de 'normale' GTI? Of heeft een 35 net zoals een R een riem ipv ketting zoals in de GTi?

@yal, hier heb ik nog niet eerder over gelezen/gehoord, zijn de dealers hier ook mee bekend? En hoe kan dit worden voorkomen?

Hoe ik er nu over denk, een GTI zou ik alleen bij de volkswagen dealer kopen met minimaal 12 maanden Das WeltAuto garantie, lijkt me verstandig, toch?

Op dit moment staan er verder geen fatsoenlijke golf 6 R te koop, bij een betrouwbare dealer..

Onderstaande edition 35 trekt wel heel erg mn aandacht..

Deze http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... %7Cs,sr,as edtion 35
@yal, jij zegt dat deze is ingevoerd omdat die is ingevoerd? Mijn voorkeur gaat ook uit naar een origineel NL auto.. Maar dit is wel de enigste edition 35 die aangeboden word op autoscout op dit moment..

Nu kwam ik bij toeval ook bij een GTD uit... Die lijken wel redelijk probleem loos te zijn, maar is natuurlijk geen GTI, GTI 35 of R....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=255085693
Mijn dealer is bekend met het probleem , voorkomen kan niet wel gehele distributie set vervangen.
Helaas tjilpte mijn distributieriem , toen is er een geheel nieuwe set gemonteerd waarvan ca. 20.000km later de waterpomp het begaf.

De ED35 heeft dezelfde motor al de R alleen is de turbo druk iets lager.

Ik zou zeggen wat betreft de aangeboden ED35 , doe wat je wil! In jou geval zou ik mijn voordeel doen met de eerder gegeven informatie.......
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
eddiea
Type auto: Golf MK6 GTI

Help, Golf 6 GTI of R..

Bericht door eddiea »

Die ed35 lekker laten staan. BPM bedrag van €85. Volgens mij hebben ze niet heel erg hun best hoeven doen om creatief in te voeren.
Een GTD is wel een hele andere auto. Op twee letters na niet vergelijken vind ik.
wehoo

Bericht door wehoo »

jochemstr schreef:@VroemTFSI, ik was eigenlijk in de veronderstelling dat in een edition 35 een iets aangepast motorblok had ten opzichte van de 'normale' GTI? Of heeft een 35 net zoals een R een riem ipv ketting zoals in de GTi?
Het is de EA113 motor, die zit in de R, ED35 en in de GTI V. Distributie wordt aangedreven door een riem. In de GTI VI zit de EA888 motor. (distributie aangedreven door een ketting).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
jochemstr
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Bericht door jochemstr »

Allen,

Uiteindelijk is het geen GTI en geen R geworden maar een GTD. De belangrijkste reden hiervoor zijn de bekende problemen met de TSI motoren bij de GTI en ik tot op heden geen aantrekkelijke GTI meer heb gevonden. Wat betreft de R, de afgelopen maanden heb ik continu het aanbod in de gaten gehouden en er komt nauwelijks een aantrekkelijke R voorbij. Of met de hoge KM stand, of met 19 eigenaars (zie hierboven), of bij een garage zoals Tonny Keijzers of veel te duur...

Toen ben ik toch maar is gaan kijken naar een GTD, en zag eigenlijk direct een erg mooie GTD staan bij Van Mossel Volkswagen in Oirsterwijk. 60.000 KM, bouwjaar 2011. Zeer veel opties én gelukkig een RNS 315 en geen RNS 510/515. Verder schuifdak, xenon +led voor/achter, automaat....
Proefrit gemaakt en toen wist ik zeker, dit word hem. Onderhandelt, een zeer aantrekkelijk inruilprijs gekregen + grote beurt + jaar Das WeltAuto garantie en dus uiteindelijke de koop gesloten.

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren voor chiptuning, na chiptunen is het vermogen 205 pk en 420 NM. Eigenlijk denk ik dan direct voor VW aan JD.. Iemand tips?
Ook ben ik aan het kijken voor een Bearlock, iemand een goed adres daarvoor? Wel wil ik een bedrijf die gecertificeerd is zodat ze ook het certificaat mogen afgeven voor de verzekering.
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Zou gelijk de downpipe vervangen voor een zonder dpf. Die zooi gaat allemaal verstopt zitten en je haal er nog wat beter resultaat op bij het chippen.
Golf88

Bericht door Golf88 »

Ook heel dik hoor een GTD! Gefeliciteerd hiermee!
jochemstr
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Bericht door jochemstr »

@Schippersss, Ik zal er eens naar kijken, denk dat ik dit sowieso ga overleggen bij het chiptunen. Dank voor de tip.

@Golf88, Thanks, het is geen GTI of R helaas om eerder genoemde redenen. Toch denk ik dat een GTD na 'standaard' chiptunen voldoende snel zal zijn...

Nu eerst z.s.m. een SCM erkende garage vinden voor het inbouwen van een bearlock..

Zodra de GTD voor de deur staat zal ik wat foto's posten!
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Ik weet in Nootdorp een bedrijf te zitten die SCM Bearlock inbouwd.

Google eens op Navishop.nl
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Golf88

Bericht door Golf88 »

Ik weet niet hoe het precies zit bij de GTD, maar als je hem gaat laten chippen dan zou ik zeker een maat chip overwegen. Voor het prijsverschil denk ik dat dat een goede optie zal zijn.
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Zeker een maat chip nemen :!:
De ene motor presteert beter dan de andere , zou zonde zijn als die potentie niet word benut :mrgreen:

Mijn vorige TDI , had 115pk en 285nm na wat aanpassingen is dat 186pk en 452nm geworden bij ca.2 ton op de teller.
Daar rijd de auto nu ruim 60.000km mee en de auto wordt alles behalve ontzien door de huidige eigenaar....

Dieselblokken zijn oersterk en zuinig alleen mis ik het geluid en lekker toeren draaien van een benzine :D
In totaal heb 300.000km gereden in 2 TDI's en ik vond het super motoren.

Veel plezier van je GTD.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
MrBlue

Bericht door MrBlue »

@ jochemstr.. Als ik jouw was zou ik die R line laten staan.. Ik ben al eerder bij dit Occasion geweest.. Op de fotos staan de autos keurig netjes totdat je daar aankomt.. Dan zien ze er heel anders uit.. Service is slecht.. Ze laten je gewoon je gang gaan en zeggen bij: als er iets is hoor ik het wel.. En het zou me niks verbazen als de km stand is terug gedraaid?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”